Skip to main content
Vraag

inloggen op router

• 26 januari 2025
  • 9 reacties
  • 77 Bekeken

Ik raak niet ingelogd op de website om op mijn router te raken.  Telkens krijg ik de melding dat de server niet bereikt kan worden.  Ik heb wel perfect internet 

9 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

lukt het niet via de Proximus+/myproximus app alsook niet via de webversie http://myproximus.be/myinternet 

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 januari 2025

Bedankt, ik zie op die manier wel mijn bestaande toestellen die ik eerder toegang gaf tot mijn wifi, maar ik vind er niet hoe ik wifi of Mac adressen van nieuwe toestellen kan toevoegen , op die manier dat die toestellen erna met mijn wifi code gebruik kunnen maken van mijn wifi

Martin
  • 32894 reacties
  • 26 januari 2025

via myproximus/details/internet

zie je dit staan 

Dan TAB “Netwerk” enz….

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

En wat doe ik dan? Ik zie niet zoals vroeger via de webpagina van de router de gelinkte macadressen voor mijn wifi en hoe ik er kan toevoegen 

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

onder tablad “Netwerk”

als je naar beneden scrolt zie je

en onder tablad “Informatie” 

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Bedankt , ik heb het gevonden, ik kon het Mac adres invoeren van mijn toestel.  Hij vraagt nu aanvullend ook een ip adres.  Van wat is dat en waar vind ik het?

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

wat is eigenlijk je bedoeling. Want als je een apparaat aansluit via ethernet of via wifi op de Internet box, krijgt dit toestel automatisch een Ip adres toegewezen via DHCP. Als je dan kijkt in de “informatie” ga je daar zijn Ip adres en MAC adres terugvinden. Of wil je echt zelf een een gereserveerd Ip adres toekennen aan een toestel?

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 27 januari 2025

Via het webadres 192…. voor mijn router zette ik eerst toestellen op mijn whitelist alvorens ze te laten kunnen connecteren met mijn wifi.  Dat zou ik dus willen doen voor het nieuwe toestel of is er geen whitelist meer?

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

je kunt hiervoor in de “Internet box” een Ip adres voor een toestel reserveren:
“Gereserveerde IPv4-adressen(enkel privé pool)”

door een gereserveerd Ip adres toe te voegen 

door een Ip adres te geven in de reeks 192.168.(129.0 <> 129.254) en het MAC adres van het toestel in te geven.