Skip to main content
Vraag

IMAP folder verdwenen in Gmail op mobiele telefoon (Android)

• October 31, 2025
  • 5 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo,

Op mijn telefoon gebruik ik gmail als standaard mail app, maar ik heb ook de Proximus Mail app op de telefoon staan.

Op de webmail, en in de Proximus Mail app zie ik naast de standaard “verzonden” folder dat er nog een extra “Sent” folder (en een sent2 die ik als test maakte) bestaat onder “My Folders”.  In die Sent Folder komen de verzonden mails terecht die ik via mijn Gmail op op de telefoon stuur, en die komen niet in de “Verzonden” folder terecht.

Ik hoopte dat als ik die folder zou deleten (in gmail) dat alle verzonden mails dan in de verzonden folder zouden terecht komen.  Dit is echter niet het geval., dus wou ik die Sent folder terug hebben in gmail.

Probleem is nu dat ik die Sent Folder niet meer terug krijg in gmail, niettegenstaande die wel zichtbaar is in de webmail en in de Proximus app.  In Gmail zie ik dus mijn verzonden mails niet meer.

Ik heb al geprobeerd gmail cache en gegevens te wissen en accounts opnieuw toe te voegen, maar alle folders komen terug behald die “Sent” folder. De “Sent2” folder zie ik wel.

Ook al geprobeerd om de email synce af te zetten en gmail opnieuw op te starten, zelfde resultaat.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • October 31, 2025

Typ in het Gmail zoekvak:
in:sent

Als de zoekresultaten verschijnen, bestaat de map nog, dan is hij alleen verborgen

• Auteur
  • Apprentice
  • October 31, 2025

Geen resultaat met “in:Sent”, maar die zoek engine in gmail app lijkt niet te werken op mijn Proximus account.  Eender welke operator en folder bv in:inbox of in:Sent2 (die folder zie ik wel en daar zitten mails in) geeft als resultaat Geen overeenkomsten voor in:Sent of in:Sent2

Die zoek engine werkt wel op de google account, maar bij mijn skynet account niet

Martin
  • October 31, 2025

Ik bedoelde inderdaad  het zoekvak via je gmail account direct, omdat ik dacht dat je die Sent folder daar niet meer vond.
Dan  hen ik je bovenstaande uitleg (= Probleem is nu dat ik die Sent Folder niet meer terug krijg in gmail) verkeerd geïnterpreteerd. 

Als je in:sent intikt en je krijgt wel verzonden mails te zien, dan bestaat de map nog en is hij alleen verborgen in Gmail.

• Auteur
  • Apprentice
  • October 31, 2025

Misschien was ik niet duidelijk genoeg, dus in de Android gmail app, heb ik 2 email accounts:

1. My google account
  2. My Proximus account (...@skynet.be)

In Nr2, ben ik de Sent folder kwijt, en in die folder kwamen mijn gestuurde mails terecht als ik vanuit gmail een mail stuurde van de skynet account.

In de Proximus mail app (ook android) zie ik die Sent folder wel staan.  Is dus een probleem in gmail app denk ik.

Martin
  • October 31, 2025

Ok, dan vind je de Sent folder wel degelijk terug hier → https://mail.google.com/

in dit geval zou ik bij

1. My google acount ,  eens het account wissen en opnieuw invoeren

Als je in IMAP werkt wordt dan toch alles opnieuw gesynchroniseerd met de google Mail server.