Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg al 2 dagen geen mail meer binnen

• June 7, 2025
  • 47 reacties
  • 1605 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

47 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 11, 2025

@brigitte_01 Ter info: geruchten doen de ronde dat PX geen pop3 meer zouden ondersteunen, maar zolang PX daar geen officieel antwoord op geeft, kunnen we er niet vanuit gaan dat dit klopt!

Gisteren werd ons tijdens een vergadering vermeld dat de POP ondersteund blijft bij Proximus.

Geert

brigitte_01
  • Auteur
  • Rising star
  • June 11, 2025

Het is infeite toch wel een beetje triest, ik betaal bijvoorbeeld 84€ alleen voor wifi bij proximus, en dan kunnen ze hun klanten nog geen gewone werkende email bezorgen. 

Als wij gewoon het verschil zien tss gmail en proximus, de laatste is tergend traag en zoals nu, er stonden deze morgen 12000 (!!!) emails en nog steeds is die mails aan t downloaden vd server, op de allang verouderde server van proximus, die meer uitvalt dan dat die werkt….

Wij zijn nu zoveel mogelijk aan t veranderen naar mijn gmail adres, dat we die skynet voor niks meer nodig hebben.

Ik had gisterenavond hierboven een foto gezet, om te laten zien dat die 66000 (!) mails begon te downloaden…. en ik krijg dat niet afgezet! 

Hierbij de foto dat die nog steeds aan t downloaden is…. nu moet die nog 42000 mails downloaden, dat zijn trouwens mails van jaren geleden dat die nu binnen haalt… lang leve proximus

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 11, 2025

@brigitte_01 

Hoe komt het dat al mails op de server nu aan het downloaden zijn op de gmail.

Had je de skynet mail soms verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Geert

Martin
  • June 11, 2025

@brigitte_01 Ter info: geruchten doen de ronde dat PX geen pop3 meer zouden ondersteunen, maar zolang PX daar geen officieel antwoord op geeft, kunnen we er niet vanuit gaan dat dit klopt!

Gisteren werd ons tijdens een vergadering vermeld dat de POP ondersteund blijft bij Proximus.

Geert

@GeertC Bedankt Geert om die geruchten uit de wereld te helpen 👍🏻

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 11, 2025

Oei. 66.000 mails, dat krijg je nooit meer gelezen. Gmail geeft u gratis 15 gbytes ruimte, daar gaan die mails waarschijnlijk allemaal niet op. Toch een beetje gebrek aan regelmatig onderhoud. Delete = verwijderen! En prullebak soms eens ledigen. Vergelijk dat eens met 66.000 brieven. Die geraken bij mij niet allemaal binnen! Ik woon ook niet in een groot kasteel hé.  

Zo iets stoppen? Misschien ESC. De stroom afzetten van uw computer, dat gaat zeker. Maar dan?

brigitte_01
  • Auteur
  • Rising star
  • June 11, 2025

Oei. 66.000 mails, dat krijg je nooit meer gelezen. Gmail geeft u gratis 15 gbytes ruimte, daar gaan die mails waarschijnlijk allemaal niet op. Toch een beetje gebrek aan regelmatig onderhoud. Delete = verwijderen! En prullebak soms eens ledigen. Vergelijk dat eens met 66.000 brieven. Die geraken bij mij niet allemaal binnen! Ik woon ook niet in een groot kasteel hé.  

Zo iets stoppen? Misschien ESC. De stroom afzetten van uw computer, dat gaat zeker. Maar dan?

Cvanloon, Neenee, toch even duidelijkheid scheppen…..geen gebrek aan onderhoud, die mails die zijn allemaal gelezen over de jaren, en binnen gekomen op mijn (wel) werkende gmail…...het zijn mails van 2018 tot vandaag!! alleen blijven die blijkbaar op die server staan van Proximus, en op die verouderde server zien wij nooit, dus de 66 000 mails die die aan t downloaden zijn, dat zijn allemaal gelezen mails, reclame en spam! dus totaal overbodig dat die nu gedownload worden! 

En idd mijn Gmail heeft 15GB gratis en normaal zit ik aan 10´% ervan…. nu zit ik ondertussen op 60%!!  

Mutlie
  • June 11, 2025

Maar als de mails blijven binnen komen zijn ze niet verwijderd van de server - door u !! 
Het is niet omdat ze gelezen zijn ze niet meer beschikbaar zijn, dat is nu wel duidelijk, denk ik

brigitte_01
  • Auteur
  • Rising star
  • June 11, 2025

Maar als de mails blijven binnen komen zijn ze niet verwijderd van de server - door u !! 
Het is niet omdat ze gelezen zijn ze niet meer beschikbaar zijn, dat is nu wel duidelijk, denk ik

Dat klopt dat zei ik ook juist, die komen binnen op mijn gmail en daar verwijder ik ze ook, maar we zien nooit op de verouderde server van P, waar m,n trouwens bijna nooit ingelogd geraakt…..daar krijg je altijd een foutmelding! Ik probeer al van gisteren op de server van P te geraken…. en die werkt niet!  En ik denk dan, hoe dikwijls moet ik dezelfde mail verwijderen…. als ik hem weggooi als ik ze gelezen heb maar  t blijft op die server staan, waar ik ze btw niet weg krijg… mss vuilblik en borsteltje...

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 11, 2025

Ik stuur een Mail die ik niet meer wil naar de prullenbak, en ongeveer elke maand maak ik de prullenbak leeg.  Dan ben je er echt van af.

Martin
  • June 11, 2025

@brigitte_01 Ik heb dit nog nooit uitgeprobeerd, maar bij google haal je ze binnen via pop3 dus als je ze wist bij google moet jij ze dan ook iedere keer nog eens bij Proximus wissen? Want normaal als je ze wist in Gmail dan zouden die ook automatisch gewist moeten worden bij PX op de server.

• Apprentice
  • June 11, 2025

Dat klopt dat zei ik ook juist, die komen binnen op mijn gmail en daar verwijder ik ze ook, maar we zien nooit op de verouderde server van P, waar m,n trouwens bijna nooit ingelogd geraakt…..daar krijg je altijd een foutmelding! Ik probeer al van gisteren op de server van P te geraken…. en die werkt niet!  En ik denk dan, hoe dikwijls moet ik dezelfde mail verwijderen…. als ik hem weggooi als ik ze gelezen heb maar  t blijft op die server staan, waar ik ze btw niet weg krijg… mss vuilblik en borsteltje...

Brigitte, de (volgens mij) beste manier om Skynet mail te gebruiken (of eerder: te ondergaan) is van alle skynet emails te forwarden naar een ander email-adres van jou (gmail bvb). Dat kun je vrij eenvoudig instellen via Skynet/Proximus webmail. En dan zijn die mails ook meteen verwijderd van de Skynet/P server.
De mails binnenhalen via POP of IMAP, daar ben ik al een hele tijd mee gestopt. Dat is regelmatig miserie. Dit vanuit het oogpunt dat uw ‘hoofdmail’ (in uw geval) gmail is. In mijn geval is dat Outlook.com .

• Apprentice
  • June 11, 2025

@brigitte_01 Ik heb dit nog nooit uitgeprobeerd, maar bij google haal je ze binnen via pop3 dus als je ze wist bij google moet jij ze dan ook iedere keer nog eens bij Proximus wissen? Want normaal als je ze wist in Gmail dan zouden die ook automatisch gewist moeten worden bij PX op de server.

Bij sommige mailprogramma's kun je, bij het ophalen van mail van andere servers, instellen of de mail op de ‘bron-server’ moet gewist worden of moet blijven staan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 12, 2025

Hier ook niets dat werkt. Wordt stillaan tij om over te schakelen denk ik

• Rising star
  • June 12, 2025

Kreeg sinds vanmorgen nog wel mails binnen op laptop maar niet op smartphone (proximus mail app)Ik  verwijderde mijn app met de bedoeling hem opnieuw te installeren.Krijg nu al de hele tijd de melding “Proximus Mail-deze app werkt niet op je apparaat. 

Martin
  • June 12, 2025

@EddyV28 
Louter ter info: ik heb nu ook in mijn webmail.proximus.be “doorsturen” ingesteld naar mijn mail.google.com tot de perikelen met PX webmail opgelost zijn. 

• Apprentice
  • June 12, 2025

@EddyV28 
Louter ter info: ik heb nu ook in mijn webmail.proximus.be “doorsturen” ingesteld naar mijn mail.google.com tot de perikelen met PX webmail opgelost zijn. 

Dat is inderdaad de meest ‘robuuste’ manier om met Proximus mail om te gaan. Dan hoef je enkel maar het ontvangadres in te stellen en geen POP-parameters of zo. Maar zelfs met die methode krijg ik nu ook niks binnen hoor … 
Hoe lang is dat probleem nu al aan de gang? Onvoorstelbaar. Dat heb je met grote ‘oude’ logge bedrijven die geen moeite meer (moeten) doen om klanten te bekomen of te behouden ….
Mijn (en dat van mijn vrouw) probleem is dat ik al jarenlang (30 jaar of zo?) een Skynet emailadres heb. Die email zit in zoveel databases (klanten, instanties, abonnementen, ...) dat het lastig is om dat zomaar te laten vallen. Anders zou ik dat al lang gedaan hebben ….

Martin
  • June 12, 2025

IK zal dit verder in het oog houden maar nadat ik vandaag doorsturen ingeschakeld heb, komen de mails bij mij op gmail goed binnen.

• Apprentice
  • June 12, 2025

IK zal dit verder in het oog houden maar nadat ik vandaag doorsturen ingeschakeld heb, komen de mails bij mij op gmail goed binnen.

Ik stuur de laatste dagen regelmatig enkele testmails vanaf andere providers naar mezelf op Skynet. Af en toe komt er eentje doorgesijpeld. Degene die ik ontvang, komen met een uur tot een dag vertraging binnen.

Martin
  • June 12, 2025

Oei, dan zit jij inderdaad nog met een groter probleem, want ik heb ook al regelmatig zelf mails gestuurd vanuit mailboxen van microsoft, mailboxen van gmail en ook van yahoo naar mijn skynet mailadres en die komen zeker binnen de halve minuut binnen op mijn forwarded gmail mailadres!

brigitte_01
  • Auteur
  • Rising star
  • June 21, 2025

Hallo Martin, ja dat klopt, ik verwijder ze altijd direct op mijn gmail en dan blijven ze wel degelijk nog op de prox server staan, daar stonden er 66000 🙄 
Wij kunnen ons ook niet permitteren om veel mails te laten staan, we hebben een zakelijk account bij Proximus omdat we vakantiehuizen doen, dus onze mails worden dagelijks nagezien in gmail. 
Ondertussen heb ik de 66000 emails van de P server gehaald, het zal mij niet meer overkomen 😅😃
Ivm de email er zijn nog heel regelmatig storingen, en dan staat er een rode balk met “emails niet meer opgehaald” 
Bedankt voor je reactie en een fijne dag

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • June 21, 2025

Ik stuur alle proximusmail door naar gmail en

- de doorgestuurde mails lijken allemaal verdwenen uit mijn inbox van Proximus behalve die die een speciaal statuut hebben gekregen, een belangrijke mail dus. Aan 60.000 geraak ik zo nooit. Er staat er nog maar eentje. 

- ik zie wel dat proximus toch nu en dan zeer laattijdig sommige mails ontvangt en doorstuurt. Bvb toevallig onthouden : Kielich  won eens een koers en een mail via skynet kwam daarover toe een week later. Niet belangrijk en dus niet erg. 

- met gmail heb ik geen enkel probleem, reeds verschillende jaren. 

- bij Proximus moet men betalen en de dienstverlening is zeker voor verbetering vatbaar. Nu blijf ik beleefd.  Gmail is gratis, werkt altijd, maar geeft misschien ooit  SPAM. 

- de mails die in de prullenbak van gmail terecht komen worden na 30 dagen automatisch verwijderd. Je kunt ook zelf het initiatief nemen om de prullenbak te ledigen. Zo is 60.000 onmogelijk.

Martin
  • June 21, 2025

Ik zou toch ook verwachten dat als je ze via pop3 binnenhaalt in Gmail die automatisch verdwijnen uit de inbox van PX, tenzij er daar ergens een instelling staat om een kopie te laten staan, net zoals je werkt bv met een mail applicatie via pop3.