Beantwoord

Ik heb op Gsm GEEN internetverbinding in buitenland

  • 16 February 2022
  • 11 reacties
  • 1652 Bekeken

Mijn vrouw heeft op haar GSM al lange tijd geen internetverbinding van zodra wij de grens over gaan.

Wij zien hiervoor al tig keer naar proximus center geweest, al tig keer via de telefoon iemand aan de lijn gehad. Ze komen allemaal met dezelfde antwoorden (heropstarten, instellingen nalkijken, ...) en NIKS werkt. Telkens moeten we iets anders proberen en dan laten weten als we in het buitenland geweest zijn of het hielp maar zonder resultaat. 

Ik probeer een deftig e-mail adres vast te krijgen om een mail te sturen naar een echte technieker of IT-er die er iets aan kan doen (die telefonisten kunnen het ook niet helpen dat ze het niet kunnen oplossen, ze doen ook maar hun job) maar dat lijkt onmogelijk….

Na al die jaren zijn we dit echt wel BEU!

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 February 2022, 16:03

Bekijk origineel

11 reacties

Als roaming actief staat op je toestel kan er ook een proximus forummedewerker kijken of ook bij proximus deze actief staat (geen blockering actief staat).

PS: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 2
Badge

Beste, 

Ik het dit vroeger ooit voorgehad. Bleek dar er op mijn simkaart een blokkering roaming ingevoerd stond. Na deblokkering door klantendienst was alles opgelost.  Best eens bellen.
groetjes en succces

@Martin ik heb de gegevens intussen ingevuld 

@rooboo thanks voor de reactie maar het zijn net zulke tips die we al tig keer gekregen hebben en door telefoon medewerkers zijn nagekeken…. We hopen dat ze iets nieuws uitvinden nu.

MVG

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS  Technisch staat er inderdaad een blokkering actief op data roaming. Dit is in een systeem waar niet iedereen meer toegang toe heeft, daarom dat dit niet werd opgemerkt. Mijn excuses hiervoor. Via onze IT-dienst ga ik deze blokkering laten verwijderen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS  De blokkering werd verwijderd. Je moet nog even het gsm-toestel uit en aan doen. Nu zal het wel werken in het buitenland. Groetjes, Antonella

Beste Antonella

Het is inderdaad gelukt nu! Hartelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS Ben blij dat het is gelukt. Fijn weekend! Groetjes, Antonella

Beste, 

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. 
Onverklaarbaar geen internet verbinding in het buitenland. Kan u dit ook voor mij nakijken aub? 
 

dank je wel, 

groetjes, 

Lien 

Reputatie 7
Badge +3

@LienDD 

het spijt me van je internet

toestel al uit en terug aangezet?

instellingen nagekeken ivm roaming? geen blokkeringen actief?

Geef via je forum profiel je klantgegevens en betrokken gsm nr, dan kunnen we nakijken indien niet opgelost.

groetjes

Tina

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

Beste,

 

Ik heb hetzelfde probleem.  In buitenland niksvan internet ookal staat Roaming en 4G aan. 

 

Kunt u dit voor mij bekijken aub?? 

 

@kvereek 

Omdat de PX forummedewerkers dit zouden verder kunnen natrekken en meer informatie geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden en in dit geval ook over welk gsm nummer het betreft .
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reageer