ik heb info over wifi problemen en de v7 decoder storingen

  • 26 January 2021
  • 7 reacties
  • 383 Bekeken

Hallo allemaal 

ik wil mijn ervaring even delen hier 

ik lees op veel plaatsen dat er klanten bij proximus zijn die problemen ondervinden met het wifi netwerk en de Android V7 decoder blokjes in beeld vertraging op spraak bv 

wel ik ben zoon klant 

inmiddels techniekers over de vloer gehad en die beweren dat alles perfect in orde staat alles werkt naar behoren van toestellen 

jammer genoeg is er niks aan te doen en krijgen deze dit niet verbeterd na zo een half jaar klungelen blijkt er een ding de oorzaak 

slimme wifi 

Een man van de klanten dienst genaamd Frank kwam met deze informatie na dat hij dit zelf had ondervonden 

al deze dingen staan mooi op papier maar eigenlijk werkt dit niet mooi samen met Apple producten Apple software laat kleine deeltjes achter op het netwerk van je decoder met als gevolg er storingen tevoorschijn komen wanneer slimme wifi is ingeschakeld 

een oplossing dus de klantendienst bellen en smart wifi laten uitzetten

ps bij je

my proximus account kun je deze wel aan zetten maar je kan deze niet uitschakelen dat kan alleen via de klanten dienst 


7 reacties

Dat heb ik hier al dikwijls genoeg  gepost dat je bij problemen slimme wifi moet uitzetten en je kan dat wel zelf uitzetten

namelijk als volgt:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mike Van den Bossche Ondervind je nu dan nog problemen met je Apple toestellen ? Indien wel kan ik een specifieke functie laten uitschakelen hiervoor. 

@HadewychT blijkbaar heeft dit ook gevolgen voor de v7 decoder als ik het goed begrijp?

@HadewychT 

we hebben geen problemen meer op de mom met onze i phone en  tablets 

maar de HP laptop browser doet zijn bladeren traag open ondanks hij draadloos naast de bbox staat 

flikkeringen op de boven verdieping 

tv blijven

wat wel opvallend was is na de slimme wifi was uit gezet en het 5 ghz wifi netwerk terug verscheen wij via het 2.4 netwerk update op alle toestellen kregen en mijn printer zichtbaar was 

wat dus bij het 5ghz niet het geval was sommige toestellen konden niet gezien worden of updaten vooronder stellen wij 

wat wel opvallend was is na de slimme wifi was uit gezet en het 5 ghz wifi netwerk terug verscheen wij via het 2.4 netwerk update op alle toestellen kregen en mijn printer zichtbaar was 

FYI:

  • "One SSID" wil zeggen dat éénn en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 MHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx"
    (of bij sommige bbox3 versies = "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx) i.p.v. de twee wifi namen respectievelijk wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx als One SSID niet actief staat in je bbox.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

@Martin 

bij ons werken ze juist allemaal niet bij actief slimme wifi 

hoe krijg je het wel actief en waar kijk je het na want 20 techniekers over de vloer hebben gehad en geen die het vind bizar dan 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.


Ook kan je  "One SSID" terug activeren:,
op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden, zoals hierboven beschreven.

Reageer