Vraag

Hotspot Proximus Public Wifi op Internet box ( v4 Bbox) na aanpassingen door Proximus nog steeds niet actief

  • 11 December 2022
  • 7 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

@Michael V @Hadewich  UPDATE 

Vandaag werd de hotspot  (publiek signaal) geactiveerd op mijn Internet Box .

Dit onder de naam guestxxxxx en in de instellingen stond Hotspot actief alsook Public Wifi.

Doch werd ook voor mijn huidige wifi een nieuwe naam voor het Wifi signaal  gecreëerd en nieuw wachtwoord . Doch kon ik met deze instellingen niet meer inloggen op mijn Wifi thuis.

Het wijzigen van het wachtwoord  via de MyProximus App kon ik doen . Maar na dit te hebben aangepast moest ik wachten, na 1 uur stond het nog steeds zo . We zijn de wijzigingen aan het doorvoeren in de configuratie van je Internet Box dit kan enkele minuten duren. gelieve ondertussen deze pagina niet af te sluiten . ( was via de MyProximus App)

Toen ik telefonisch contact opnam via 080022800 en de technische dienst selecteerde kreeg ik steeds te horen “  Door een incident in ons netwerk kan het zijn dat je momenteel problemen hebt , geef je GSM nummer om op de hoogte te worden gehouden over de opvolging en oplossing.

Tot op heden avond geen SMS ontvangen. Via een ander toestel gebeld en na ingeven van mijn nummer weer  dezelfde boodshap .

Uiteindelijk heb ik een geavanceerde reset van mij Internet Box uitgevoerd nu staat de Wifi of Hotspot meer actief. Maar zijn de vorige instellingen ( van voor de update voor Publiek Signaal voor Pulic Wifi) automatisch terug geplaatst .

Dus conclusie wat de achterliggende dienst heeft uitgevoerd heeft geen soelaas gebracht om de Internet Box te voorzien van een publiek signaal om zo de Pubic Wifi terug beschikbaar te maken. Maar geresulteerd in verandering van Prive Wifi signaal ( nieuwe naam en wachtwoord en niet mogelijk om  deze te gebruiken,)

Ik post het even zodat jullie op de hoogte zijn .

Vriendelijke groeten, Patrick

 

N.B. Ook heb ik gedurende meerder uren sinds deze middag meerdere malen onderbrekingen gehad met mijn inernet connectie die enkele seconden wegviel . Ook plots weer foutmeldingen op de Tv Box ( android decoder) geen ethernet signaal eerst dan code 001 vervolgens de boodschap deze uitzending kan niet worden weergegeven, probeer het later opnieuw en dan error stack overflow .

Nu sinds 18 uur geen hinder meer 

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Update.

Deze ochtend een SMS ontvangen op xxxxxxxx99

08:30  Proximus-info: Beste klant, u was betrokken bij een algemene netwerkstoring voor tel / lijnnr xxxxxxx14. Alles werkt ondertussen terug optimaal. Als dit niet zo is, bel ons gratis op 080022800.

3 Minuten later werd mijn Internet Box automatisch herstart vanop afstand. En heeft 5 minuten geduurd alvorens deze volledig terug online was. Ik vermoed een firmware update want die is nu veranderd

Maar geen Hotspot - Proximus Public Wifi actief op mijn Internet box. 

ter info: Firmware versie SGE51100384 staat er nu op sinds deze ochtend. Voordien was het SGE51100370 en bij ingebruikname 3 weken geleden SGE51100354 die na 3 dagen de firmware update eindigend op 70 kreeg .

Reputatie 1

Update?

Reputatie 7
Badge +3

Update?

@Schips  Op vraag/aanraden  van @Michael V post ik hier hoe het verloopt met activatie van de Public Wifi Hotspot( publiek signaal)  op de Internet Box ( Bbox v4) en de problemen / resultaten.

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT 

Vandaag weer hetzelfde probleem. Hotspot stond terug actief , na poging om in te loggen via de hotspot-Proximus Public Wifi weer foutmeldingen , toegang geweigerd met weer een escalatie naar de modem. (foutmeldingen op de Tv Box ( android decoder) geen ethernet signaal eerst dan code 001 vervolgens de boodschap deze uitzending kan niet worden weergegeven, probeer het later opnieuw en dan error stack overflow). Internet box gedurende 2 minuten problemen met connectie , deze keer niet automatisch opnieuw opgestart .En hotspot opnieuw verdwenen .Heb tevergeefs geprobeerd om iemand van de technische dienst aan de lijn te krijgen. Na 40 minuten wachten was het weer iemand van een extern callcenter die er niets van begreep en het gekende antwoord  gaf alles resetten enz.. Is nu al meer dan 1 maand dat ik sinds de swap van Bboxv3+ naar de Internet Box geen gebruik meer kan maken van de Proximus Public Wifi.:

Off Topic:

Wat wel verbeterd is met deze nieuwe modem de Internet Box , geen synchronisatie problemen meer met de Android Decoder . Geluid loopt synchroon met het beeld, geen foutmeldingen meer bij Replay , opvragen van opgenomen afleveringen en deze te bekijken. Ook de zendergids altijd ingeladen ik moet de functie in support tv gids opnieuw laden niet meer gebruiken. Dit is dus een grootte verbetering in combinatie met de Android Decoder. Ben zeker dat het ten gevolge van de nieuwe modem is de Internet Box , wat ook het verschil mag zijn met de Bbox V3+ voor de Android Decoder. Geef dit even mee als info/feedback  misschien nuttig voor de problemen bij andere klanten. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT @Michael V @DaisyS @GeertC @YorickP  

Kunnen jullie laten weten/melden aan jullie collega Michael van de technische dienst  (niet Michael  V actief hier op het forum,Michael van de technische dienst expert service)  Van zodra iemand van jullie dit oppikt volgende week.

Zijn interventie voor een update op mijn modem heeft niet geholpen, public wifi nog steeds niet actief en nu kan ik via MyProximus ook niet meer de instellingen van mijn modem raadplegen , niet via de App  en de MyProximus website.

Hij is zelf niet actief op dit forum , hij raadde mij dus aan om het hier te melden en jullie te taggen, zodat jullie het intern kunnen doorgeven. Want de kans is zeer klein dat ik via telefonisch contact via 080022800 zal worden doorgeschakeld naar hem.

Bedankt alvast 

Vriendelijke groeten,

Patrick.

Reputatie 7
Badge +3

Update .

Sinds Maandag 2 Januari 2023 kan ik terug mijn instellingen van de internet box raadplegen via de MyProximus App en website.

Maar de Hotspot Proximus Public-Wifi nog steeds niet actief .

Zelf telefonisch iemand bekwaam te kunnen bereiken is hopeloos. Steeds die onbekwame personen van een callcenter aan de lijn die enkel goed zijn in mails te sturen over hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? en emails over Energie ID , Banx , Pickx+ enz. Waar ik niet mee ben geholpen.

Extra informatie naar aanleiding van ons gesprek

Beste klant,

Na ons gesprek sturen we jou zoals afgesproken de volgende informatie:

Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-public-wi-fi-hotspot.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

Heb je vragen of opmerkingen?

Kijk online op:

www.proximus.be/contact

www.proximus.be/support

www.proximus.be/video

www.proximus.be/forum

www.proximus.be/vlottestart

Misschien ontvang je binnenkort een tevredenheidsenquête. Neem even de tijd om deze in te vullen, het zal ons toelaten om je in de toekomst nog beter te kunnen helpen.

Bedankt voor je interesse en het vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

Het Proximus-team

 

Ik hoop dat er hier eindelijk iemand van Proximus gaat op reageren en zorgen dat mijn Public Wi-Fi hotspot functioneert na  6 weken  wachten. 

Bedankt.

Vriendelijke groet,

Patrick

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Jammer dat de Proximus medewerker die ik eerst via een prive bericht contacteerde over dit probleem en me toen wist te zeggen dat ik op het forum moest plaatsen/vragen, hier nu al 3 dagen actief was en het gewoon negeert.

Bovendien ondanks zijn belofte 1 maand geleden om het na te vragen en me iets ging laten weten, wat ook niet gebeurde.

Omdat er blijkbaar geen actie kan worden ondernomen door iemand bij Proximus om dit te verhelpen , was de enige optie , klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Gelieve dit topic open te laten staan want er is een klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie .

Zodat zij het kunnen consulteren.

Bedankt , Patrick

 

 

Reageer