Skip to main content

Ik heb een vraagje hoeveel is onbeperkt internet ik heb ultra  pakket van 8,5 gb volgens de shop het ik max 3 Tb per maand maar volgels my proximus is dat 6 Tb per maand dus ik kan nietmeer volgen 

ja hebt standaard 3TB maar kan gratis data bij nemen tot 6TB veronderstel ik, ik heb ook de ultra snelheid via een andere fiber provider en heb nog nooit boven die 6TB gezeten, en ik verzet veel data per dag, minimum 3TB per maand van waar ik het verbruik weet.

Ik vind het niet direct meer terug, maar volgens mij is het onbeperkt en kan je iedere keer gratis bijladen als je Internet data opgebruikt is, maar ik denk dat het per 300GB is dat je iedere keer kunt gratis bijladen.

Onbeperkt internetvolume: persoonlijk en normaal gebruik, cf. de algemene voorwaarden. Na gebruik van 3 TB, wordt je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij activering van je gratis 300 GB extra volume activeert via Proximus+. Meer info: www.proximus.be/internetpolicy.

Het onbeperkte internetvolume geldt voor persoonlijk en normaal gebruik, volgens de algemene voorwaarden. Na gebruik van 6 TB, wordt je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij activering van je gratis 300 GB extra volume activeert via Proximus+. Meer info: proximus.be/internetpolicy.

Ik vind "onbeperkt" in vele aankondigingen gewoon bedrieglijk en verkeerd. Onbeperkt is eigenlijk "oneindig" en dat is een theoretisch begrip dat in werkelijkheid niet bestaat. Zelfs het heelal is eigenlijk beperkt. Gewoon een begrip van de rekkame. 

@Boegieboy  Dit is opgelegd door het BIPT.

Voor vast internet, vindt het BIPT dat de grens zou moeten liggen op een maandelijks datavolume van 3 TeraByte. Voor mobiel internet is dat 300 GigaByte.

https://www.bipt.be/consumenten/publication/meer-duidelijkheid-over-onbeperkt-surfen

Zowel de Maxi (2.5gbps) als de ultra fiber (8.5gbps) krijgen standaard 6TB per maand. Bovendien kan je onbeperkt en gratis blokken van 300GB bijvoegen.

Dus ik mag er vanuit gaan dat ik 6TB effectief heb en geen 3TB 

Dat ziet er inderdaad correct uit, voor VDSL maxi is dit 3TB, maar die krijg ik nooit op ;-)

Edit: nu stel ik tot mijn verbasing vast dat het bij mij ook 6TB geworden is, wat moet ik daar allemaal mee doen :-)) 

NB: Er wordt 5.85 TB aangeduid bij mij, waarom dit geen 6TB is weet ik ook niet!

@Boegieboy 

Je hebt standaard 6TB tot je beschikking ik heb dat ook omdat ik de Ultra heb. Na die 6TB kan je nog 300 Gb extra gratis bij nemen als je toch tekort komt. Maar denk dat je in de praktijk wel genoeg hebt om te gebruiken. 

@Boegieboy

Je hebt standaard 6TB tot je beschikking ik heb dat ook omdat ik de Ultra heb. Na die 6TB kan je nog 300 Gb extra gratis bij nemen als je toch tekort komt. Maar denk dat je in de praktijk wel genoeg hebt om te gebruiken. 

Je kan een onbeperkt aantal blokken van 300Gb toevoegen, allemaal gratis. Het gebeurt wel niet automatisch en als je erover zit ga je op smalband waardoor zelfs surfen naar MyProximus traagjes gaat.

Inderdaad en dit is eigenlijk om je er een beetje attent op te maken dat je ze er nogal doorsleurt :-)

Maar als je zelf je verbruik wat in het oog houdt kan je al voordien bijladen zodat je niet op smalband komt. Tenzij dit zou verandert zijn ondertussen want vroeger als de grens veel lager lag heb ik dit nog zo gedaan, maar nu moet ik dit niet meer in het oog houden want ik krijg die 6TB nooit opgesoupeerd.

@Boegieboy Je hebt inderdaad 6TB en kan je verbruik makkelijk op volgen in Proximus+ zoals je al gevonden had. 

Reageer