Skip to main content
Vraag

Hoe paswoord van mijn @skynet.be mailaccount aanpassen (als Telenet klant)

  • November 22, 2025
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo,

Ik ben klant bij Telenet mét behoud van mijn @skynet.be e-mailadres.
Ik heb een werkende Skynet mailbox: ik kan mails ontvangen en versturen vanaf mijn iPad en iPhone.
Ik wil dat nu ook kunnen vanaf mijn computer. Dus wil ik op mijn computer Outlook instellen voor mijn Skynet-mailaccount. Alleen… ik ken het bijbehorende paswoord niet (meer)...
Hoe/waar kan ik het paswoord van mijn skynet-mailaccount veranderen? (als niet-Proximusklant)

Ik heb al contact opgenomen met de Proximus helpdesk. Na meer dan een uur bellen kwam ik erachter dat mijn probleem (mede door de taalbarrière) niet begrepen werd en heb ik Ioannis (die een Nederlands sprekende Griek was en vermoedelijk aan de lijn was vanuit Griekenland ) gezegd dat dit niet echt opschoot.

Gelieve mij ook niet door te verwijzen naar https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/wachtwoord-van-je-mailbox.html.
Ik heb daar een account aangemaakt (met mijn skynet e-mailadres) maar ik zie daar geen diensten. Wat ook logisch is, want ik ben geen Proximus klant.

Ik heb ook al naar https://www.proximus.be/nl/customs/spa/apps/mailbox/#/recoverpassword gesurfd.
Als ik echter daar mijn @skynet.be adres invul, krijg ik de boodschap:

“Opgepast

Om een nieuw wachtwoord aan te vragen gelieve eerst een favoriete methode te kiezen in MyProximus.”

Er moet toch een mogelijkheid zijn om het paswoord van mijn eigen e-mailaccount aan te passen?
(Proximus klant of niet)

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Guido

7 reacties

Martin
  • November 22, 2025

@GuidoE.  Sorry ik heb mijn uitleg gewist die was verkeerd, aangezien je het oud wachtwoord niet meer weet.

Hopelijk is er iemand anders die deze ervaring al heeft of kunnen de PX moderatoren je hierbij maandag verder helpen.

Nogmaals mijn excuses.
Martin

Noot:
PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen, als je zoveel mogelijk gegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die belangrijk  i.v.m. je vraag, zo bv. over welk mail adres het gaat…..
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Nog louter als bijkomende info: 
→ skynet e-mailadres - andere provider | Proximus Forum
Daar schrijft een PX medewerker het volgende :
Voor alles in verband met aanpassingen en bewerkingen van een mailaccount kan men het beste contact opnemen met onze klantendienst want daar moet altijd een id check aan te pas komen

 


Forum|alt.badge.img+2

@GuidoE. Ga eens naar https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html daar kan je normaal je paswoord aanpassen ;)

 


Martin
  • November 22, 2025

@Master-magic ja, dat wat juist hetgeen ik ook dacht en gepost had, maar achteraf terug gewist omdat ik dan zag dat je het oud wachtwoord moet kennen hiervoor:

 


Forum|alt.badge.img+2

@Martin ah ok, dat had ik niet gedaan dus, zag enkel dat er op de webmail pagina je uw wachtwoord kan aanpassen, heb dat ooit ook gedaan toen ik bij telenet zat, maar was toen ingelogd en in die periode moest je uw oud wachtwoord niet kennen.

is dus veranderd, handiger zou zijn dat je uw email adres moet opgeven ook waarvoor je het paswoord wilt aanpassen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 22, 2025

Bedankt voor jullie antwoorden tot dusver.

Het pad van “mijn paswoord aanpassen na te zijn ingelogd” kan ik dus inderdaad niet volgen want daarvoor... moet je kunnen inloggen. Met mijn oud paswoord.

Ik heb in het ticket-veld in mijn forum-profiel inderdaad toegevoegd over welk e-mailadres het gaat.
En ook mijn gsm-nummer. Dus de PX-moderatoren kunnen mij bereiken.

> Voor alles in verband met aanpassingen en bewerkingen van een mailaccount kan men het beste
> contact opnemen met onze klantendienst want daar moet altijd een id check aan te pas komen
Tja. Dat heb ik dus al gedaan. Maar met weinig succes. 😞
Enfin, misschien probeer ik het nog eens via de chat.
Maar een PX-moderator die reageert en/of contact opneemt zou helemaal handig zijn.


Martin
  • December 2, 2025

@GuidoE. Is dit nu al in orde gekomen?

Want als je via webmail niet kunt inloggen (omdat je bv je wachtwoord niet meer weet ) is er maar één oplossing schijnbaar en dit is naar een PX shop gaan met je identiteitskaart. 

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 3, 2025

@GuidoE. Ik raad je aan om naar de winkel te gaan met je identiteitskaart. Dat is de enige manier waarop wij een degelijke id check kunnen doen.