Beantwoord

Hoe moet ik inloggen op Public Wifi???

  • 14 juli 2020
  • 84 reacties
  • 2597 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoe doe ik dat??? Verdorie ik (mijn vrouw) heeft reeds jaren een internetabonement! Het heeft altijd gegaan tot onlangs! Nu gaat er niets meer! Wat moet ik nu doen voor Public wifi? Ik geraak er maar niet meer op. Leg mij uit in stappen a.u.b.
Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door M_016 11 augustus 2020, 21:21

@proximus 

alle privé-gegevens verwijderen a.u.b.

@pheelievdd_01

zoals aangestipt door @Cvanloon kunt u best gevolg geven aan de brief van Proximus = alles staat op naam van uw vrouw dus kan in principe enkel zij of uzelf maar dan mits haar uitdrukkelijke schriftelijke toestemming  (cfr. brief) aanpassingen vragen (bv. nieuwe activatiecode bekomen)

wat eventueel bv. ook mogelijk is:

mits uitdrukkelijk akkoord van beide partijen is dat het betrokken abonnement aan u overgedragen wordt (= nieuw contract & nieuw klantnr & nieuw MyProximus account)

 https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_take_over/particulieren/support/myproximus/verhuizen-wijzigen-of-opzeggen/contract-wijzigen/iemands-nummer-tv-of-internet-overnemen-.html

of

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html

 Bel met je vaste lijn van Proximus: 0800 22 263 (enkel voor particulieren).

maar laat dan (best) uw vrouw bellen met uw huidig klantnr in de hand

 

Bekijk origineel

84 reacties

hier vind je al een stappenplan voor de smartphone alsook voor PC/laptop

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

Reputatie 1
Badge

Hoe doe ik dat??? Verdorie ik (mijn vrouw) heeft reeds jaren een internetabonement! Het heeft altijd gegaan tot onlangs! Nu gaat er niets meer! Wat moet ik nu doen voor Public wifi? Ik geraak er maar niet meer op. Leg mij uit in stappen a.u.b.
Dank bij voorbaat

tot hoe ver geraak je of krijg je een foutmelding of zoiets….

Reputatie 1
Badge

@Martin allemaal goed en wel maar hoe log ik in op Public wifi? Reeds vanalles geprobeerd! Vroeger geen enkel probleem: nu look ik altijd vast als ik de stappen onderneem die Proximus voorsteld.

 

Dank bij voorbaat.

Reputatie 7
Badge +4

Gebruikt u een PC/laptop of een smartphone?

Ziet u in de lijst van de beschikbare netwerken één of meerder public wifi?

Indien u probeert toegang te krijgen worden uw login en paswoord gevraagd?

→ waar loopt het fout en wat ziet u a.u.b.?

….

Reputatie 6
Badge +3

Wat ook kan helpen is het wachtwoord wijzigen voor de hotspots? Zie hier hoe je dit kan doen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-hotspots.html

Om Public Wi-Fi te laten werken moet jouw draadloze netwerkverbinding ingeschakeld (Wi-Fi). Voor ons om jouw te helpen is het belangrijk wat er precies niet lukt bij welke stap. Kan je even het merk en type geven van jouw tablen,GSM (smartphone). 

mss probeert TS thuis via zijn modem en hopelijk staat “proximus public wifi” op 

Als dit het geval is de bbox eens resetten 20 seconden de verzonken resetknop achteraan ingedrukt houden en terug lossen 

Reputatie 1
Badge

@M_016 ik probeer alles! Het is bij de login en pasw dat het verkeerd gaat! Help!

Reputatie 1
Badge

@M_016 wifi stat op en ik zie ook public wifi staan!

Reputatie 6
Badge +3

@pheelievdd_01  : Als het fout gaat met uw wachtwoord dan moet je even jouw wachtwoord opnieuw instellen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-hotspots.html

Reputatie 1
Badge

@M_016 telefoon is een Huawei Lte P20 en laptop is Toshiba.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer jouw wachtwoord opnieuw ingesteld is moet je gewoon Public Wi-Fi selecteren en hiermee verbinding maken. Dat is het ook hetzelfde voor jouw Toshiba laptop.

Reputatie 1
Badge

@familievandesype het was vroeger zo maar na een hersenbloeding en lang verblijf in de kliniek (waaronder één maand in coma) vergat ik het meeste!

 

Thanks.

Reputatie 6
Badge +3

@pheelievdd_01:  Heel jammer om dit te moeten vernemen. Stel gewoon jouw wachtwoord opnieuw in dan zou het moeten werken met het nieuwe wachtwoord. Want jouw probleem zit namelijk hier. Noteer dan het wachtwoord op een papiertje of op jouw laptop.

TBI: wachtwoord public wifi vergeten → klik hier

Reputatie 1
Badge

@familievandesype

 

Ik heb alles gedaan maar….heb een faktuur bijgevoegd… wat nu?

 

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

Reputatie 1
Badge

faktuur @familievandesype 

 

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

Reputatie 5
Badge +2

@familievandesype

 

Ik heb alles gedaan maar….heb een faktuur bijgevoegd… wat nu?

foto factuur verwijderd door moderator owv bescherming privégegevens

 

Dat is ook de eerste keer dat ik zo iets zie. Als ik zo iets zou krijgen zou ik eens scannen op virussen en malware. En telefonisch eens vragen aan Proximus wat ze willen, en wat eigenlijk het probleem is.

Het tweede stuk herken ik wel. Het bedrag is eerder laag, dat hangt natuurlijk af van de diensten die u heeft. Ik zal wel eens kijken of het rekeningnummer van Proximus klopt. Maar eerst efkens gaan wandelen.

Het rekeningnummer op uw factuur klopt wel, dat is dus OK. En de betaling gebeurt blijkbaar automatisch. 

 

@pheelievdd_01 Is dit niet iets dat ze vragen tijdens het volgen van de procedure om je Public Wifi wachtwoord te veranderen , op het moment dat je op dit punt komt hier

→ https://www.proximus.be/login?ru=https:%2F%2Fwww.proximus.be%2Feservices%2Fwps%2Fmyportal%2FmyProducts%2FmyFon

Want dit ziet er een identificatie methode, uit net zoals je dit nodig hebt om een myproximus account aan te maken.

Reputatie 7
Badge +4

@pheelievdd_01

Bovenstaande is zoals @Martin reeds aanstipte info om uw MyProximus account te activeren

Indien dit reeds actief is hoeft u verder met deze activatiecode niets meer te doen

Vervolgens dient u in te loggen op uw MyProximus account met de door u reeds gekozen login en paswoord

Indien u nog geen MyProximus account hebt kunt u er één creëren zoals hieronder aangeduid

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_register/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/hoe-inschrijven-op-myproximus.html

Eens u toegang hebt tot MyProximus kiest u mijn producten - Proximus Public WiFi

Zoals aangestipt door @familievandesype kunt u aldaar uw public wifi login terugvinden of indien nodig één creëren

Uw bestaand paswoord wordt aangeduid als **** en dient u indien niet meer gekend aldaar te wijzigen (misschien duurt het wel enige tijd/uren vooralleer dit nieuwe paswoord actief wordt)

Succes

 

P.S.

@Proximus gevraagd wordt de privé-gegevens van de auteur in de bovenstaande berichten te verwijderen a.u.b.

 

 

 

die privé gegevens zulle wel nog blijven staan tot morgen vrees ik 

Mss is @pheelievdd_01 de oude inloggegevens kwijt van zijn vroeger gemaakt myproximus account.

Login of wachtwoord van myproximus vergeten, in dit geval  → klik hier

Reputatie 5
Badge +2

De afbeelding va M_016 herken ik wel.

dit is inderdaad gewoon het aanmeldscherm van http://myproximus.be  → www.proximus.be/login/nl 

als je een nieuw myprox account wilt aanmaken 

→ https://www.proximus.be/MBPWeb/mbp/registration?execution=e1s1&lang=nl

enz…..

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad, die activatiecode kan je maar 1 keer gebruiken dat is de allereerste stap wanneer je in het verleden voor de eerste keer een myrpoximus account hebt aangemaakt. Nadien moet je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Weet je dit niet meer dan moet je zoals reeds voorgesteld een reset uitgevoerd worden.

 

Een gouden raad controleer het rekeningnummer alvorens je betaald, want fraudeurs kijken ook op het internet op zoek naar geplaatste facturen, om het geld door te sluizen naar hun bankrekening. Maar ik zie dat het gaat over een domiciliëring.Let wel  heel goed op wanneer je in uw brievenbus een bericht krijgt dat het rekeningnummer van bijvoorbeeld Proximus of een ander bedrijf aangepast werd. Bel altijd eerst voor te betalen. Dat is omdat in jouw afbeelding van de factuur jouw adres zichtbaar is.

 

 

gelukkig gaat het hier over fraude maar om een identificatiemethode.

Reageer