Fiberklaar heeft meer dan een maand geleden Fiber bij mij thuis geïnstalleerd. Voor de activering door Proximus had ik een afspraak op 25 juli, maar er is niemand komen opdagen. Via telefonische contacten en e-mails ben ik er nog altijd niet in geslaagd om een nieuwe afspraak te krijgen. Een van de medewerkers zei zelfs dat ik voor de activering contact moest opnemen met Fiberklaar. Die hebben mij terugverwezen naar Proximus. Vandaag ontving ik twee mails van Proximus met in de bijlage telkens een wijzigingsaanvraag. In de ene aanvraag stond gewoon mijn huidig contract herhaald. In de tweede stond Fiber erin opgenomen en was de prijs van mijn Flex-abonnement verhoogd met 8 euro. Nochtans was mij in het begin beloofd dat de prijs twee jaar lang niet zou worden verhoogd. Voor alle duidelijkheid: om Fiber te activeren moet er toch iemand langskomen, of gebeurt dat vanop afstand? In het laatste geval had men mij dat ondertussen wel mogen zeggen. In het eerste geval: ik probeer al ruim een maand een afspraak te maken.
Omdat de PX moderatoren, als ze hier de draad opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en je meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Profiel is aangepast.
Toch goed om weten voor andere forumgebruikers : kon u dat nu zelf doen of was er een tussenkomst van Proximus?
IK veronderstel dat de fibermodem er nog niet staat en die wordt door PX geplaatst.
Als het volgens de reclame gebeurt is het perfect. Eerst aanleg kabel in de straat, dan uitnodiiging van Proximus, dan zorgvuldig kabel tot in uw woning, dan installatie en aansluiten van een fiberdoos, aansluiten van de modem en aansluiten en testen van uw toestellen. En gratis. Zo is dat dik OK.
Ik zie wel een breedbandamplifier en een kastje van Fiberklaar, maar inderdaad geen modem. Helaas lukt het mij voorlopig niet om een afspraak met Proximus te maken. En als ze dan al eens terugbellen vanaf nummer 022354000 wordt er meteen ingelegd wanneer ik opneem.
Als je woning fiberklaar is, moet je alleen nog je glasvezelmodem (laten) installeren. Je fiberinternetprovider neemt hiervoor het initiatief en activeert nadien je diensten. Vanaf dan ben je vertrokken met bliksemsnel en stabiel internet.
Ik lees gewoon wat er staat op de site van Proximus onder de rubriek "hoe verloopt de installatie van glasvezel" . Ik vermoed dat fiberklaar een onderaannemer is.
pas op de installatie gebeurt in grote steden bvb door PX zelf dus die aanpak is niet volledig de zelfde als fiberklaar de voorinstallatie uitvoert, daarvoor kan je meer info vinden op Fiberklaar zelf.
Eigenlijk moet je zelf niets doen, Proximus doet volgens hun website alles.
Ja, ik geloof dat graag. Maar toch ook dit. Zo ongeveer twee of drie jaar geleden werd in onze straat glasvezel aangelegd, maar ik denk niet door fiberklaar. Door alleszins rare gasten die ik niet begreep. Ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk door een firma uit Wallonië door misschien wel Kosovaren, of Portugezen, Roemenen? Wat zeker was dat er toen in de straat bijna voortdurend een auto van Proximus stond. Maar er is in het gebouw niemand vragende partij. Iedereen heeft een goed werkende verbinding, sommigen bij Proximus, anderen bij Telenet. De Algemene Vergadering van het gebouw heeft wel de goedkeuring gegeven voor de installatie van glasvezel, maar niet zoals het bij sommige gebouwen in de straat gebeurt.
Erik Boers
Apprentice6 replies
Posted on 24 August 2023, 17:36
Author17
Dit zal herhaald worden hoor.
Het wordt inderdaad herhaald, dagelijks. En telkens is het resultaat hetzelfde: wanneer ik opneem, zegt een computerstem me dat ik zal worden doorverbonden en zodra dat gebeurt krijg ik dit te horen: “There is a semantic error with this application. Goodbye!”. Kan iemand me nu alsjeblieft uitleggen wat dat betekent en hoe het kan worden verholpen. Als Proximus me op mijn vast toestel belt, wordt de verbinding verbroken zodra ik opneem, dus da’s ook geen oplossing. En als ik zelf bel, wordt de verbinding na 5 minuten wachten met muziek verbroken. Op mijn mails wordt zelfs gewoon niet geantwoord. En dat grapje duurt nu al meer dan een maand. Het enige wat ik wil, is dat ze mijn reeds geïnstalleerde Fiber komen activeren. Is dat nu zoveel gevraagd?
Klopt. Eindelijk zou ik zeggen. En ik weet nog altijd niet wat die "semantic error" betekende. Ze hebben mij uiteindelijk van een persoonlijk nummer gebeld ipv 022354000.
Hopelijk verloopt alles naar wens op 8/9/2023
Zou je na de installatie wat feedback kunnen geven, hoe zo’n installatie Fiberklaar > Proximus eruit ziet?
Welke apparaten: ONTP of aansluitdoos van Fiberklaar > ONT of Fibermodem (Fiberklaar of Proximus?) > Router (Proximus Internet Box). Eventueel wat foto’s?
Last but not least: spreedtest
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.