Vraag

Herladen van een pay & go kaart in een mobiele router

  • 13 January 2024
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Ik wil een Pay & Go kaart bijladen met een code die ik in de supermarkt kocht; de herlzaadkaart kocht ik in een Proximus winkel.

Maar dit met een Netgear router, waar dus geen beltoets in het menu zit. Je kan wel een bericht verzenden, maar op de instructies vind ik nergens een nummer of mailadres waar je dat bericht dan naar kan verzenden.

wie kan me helpen?


8 reacties

Mss een mogelijke oplossing!

heb je een gsm of is er niemand anders in huis of iemand die je kent die die de simkaart in zijn toestel effen kan steken en zo de code invoert zodat jou simkaart bijgeladen wordt.

In de toekomst kun je beter herladen via http://proximus.be/herladen en dan daar het nummer van die simkaart ingeven…..

TBI: je kan ook een apart Myproximus account aanmaken voor die Pay&Go kaart daar kan je dan later ook via http://myproximus.be ook deze kaart bijladen en het verbruik opvolgen …..

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt @Martin voor de tip

 

@Jan - JADA events 

kan je zo es proberen?

groeten

Tina

@Martin bedankt en had ik ook al aan gedacht, maar dat betekent dat ik de SIM kaart moet verkleinen en dan gaat die daarna niet meer in het Netgear toestel passen.

Ik heb proximus helpdeks oven bevraagd in die zeggen dat je moet zoeken op ‘een Pay&Go kaart van iemand anders opladen’. net geprobeerd maar nog niets gevonden dat mij kan helpen...

@Jan - JADA events

Dat wil gewoon zeggen dat je aan iemand anders vraagt om je kaart voor een bepaal bedrag te herladen, want die kan ipv zijn nummer op te laden, de optie kiezen om voor iemand anders zijn nummer te kiezen

Reputatie 7
Badge +4

Welk type SIMkaart wordt in de betrokken Netgear router gebruikt?

Simkaart - Wikipedia

mini? micro? 

Concreet zijn er nog GSMs 2G commercieel voorhanden (en in gebruik) die gebruik maken van miniSIMs

bv. Nokia 130 (2023) en 150 (2023) 

All Nokia phones (gsmarena.com)

Voor micro types lijkt mij dit evenwel moeilijker te worden (oudere types smartphones en diverse types van mobiele routers)

Sommige toestellen laten toe gebruik te maken van “adapters”, dit is blijkbaar evenwel niet systematisch te geval (bv. ten zeerste afgeraden door AVM voor bv LTE 6890 4G router)

 

 

Ik vrees dat indien u geen familieleden of kennissen hebt met een (ouder) GSM 2G toestel u voor Pay&Go in een mobiele router best gebruik maakt van 

MyProximus voor opvolging van het belkrediet en het gebruik ervan

en u online via de website van Proximus herlaadt (met uw bank- of kredietkaart)

Reputatie 7
Badge +3
Werkt het zo via de Proximus website ook niet om de kaart te herladen? je kent het nummer veronderstel ik? of heb ik ergens iets gemist?
 

 

@tina.b

het probleem is het volgende:

Jan - JADA events schrijft:

Ik wil een Pay & Go kaart bijladen met een code die ik in de supermarkt kocht;

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan - JADA events 

we gaan collega’s zoeken die kunnen helpen

Vul je ondertussen je forum profiel verder aan met klantgegevens en het betrokken nummer aub?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groeten

Tina

Reageer