Skip to main content

helpdesk niemand kan het of begrijpt het.

  • 12 July 2024
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

Vreselijk die helpdesk van Proximus. Ik heb nog nooit zo'n hoop onbekwame medewerkers bij elkaar gehoord.
Ze verstaan je nooit, behandelen of je een kind van 3 jaar bent, sturen je het hele internet rond.
Een oplossing hebben ze nog nooit gegeven, kunnen ze ook niet.
 
Uiteindelijk heb ik mijn e-mailprobleem zelf opgelost, die veroorzaakt zijn door een technisch probleem bij Proximus.
10 dagen heb ik gechat en gebeld, van kastje naar de muur gestuurd, meermaals werd het gesprek beëindigd.
 
En je kunt nergens terecht om een klacht neer te leggen.
 
In die 10 dagen ben ik alle dagen opgebeld geworden en heb mails ontvangen voor fiber.
Er kwamen zelfs twee jonge mannen aan de deur 1 met mantel van Proximus en zijn collega met mantel van Woonhaven.
Zonder te bellen direct in de gang? Vol leugens, waar 2 van onze kwetsbare bewoners zijn ingetrapt.
Na dat wij hier al 1,5 jaar dagelijks de last ondervinden van het aanleggen van fiber.
Straten worden tot 3 keer toe opgebroken, storingen zijn dagelijkse kost.
Van het lawaai nog maar gezwegen, pas aangelegde straten zijn helemaal terug naar af.
 
Mijn wens zou zijn dat er eindelijk iemand is, die deze praktijken van Proximus aanpakt.
 
Mocht u nog een e-mailadres hebben van Proximus waar ik terecht kan met mijn klachten, zou dit zeer welkom zijn.
 
Tip de instelling voor mail poort 25 en niet 587 wat de helpdesk zegt.
This topic has been closed for comments

5 reacties

eventueel via 0800 14 551 Proximus infrastructuur en werken infra@proximus.com

of via helpdesk.werven.vla@proximus.com

Indien het een aanleg is via fiberklaar :

  • Fiberklaar dienst werven:
  • Voor vragen, klachten of meldingen van schade met betrekking tot de aanleg van de glasvezelinfrastructuur door Fiberklaar op openbaar of privéterrein:
    gelieve contact op te nemen met de partner via service@fiberklaar.be.

Even toch aanvullen over de poorten

Het Simple Mail Transfer Protocol is bedoeld om e-mail te kunnen verzenden.

  • Poort 25: Dit betreft de standaard poort voor SMTP, deze poort is onbeveiligd en dus niet versleuteld.
  • Poort 465: Deze poort is geschikt voor een beveiligde SSL verbinding en daarom ook versleuteld. 
  • Poort 587: Deze poort is geschikt voor een beveiligde TLS verbinding. Dit is een andere variant van versleuteling.

M.a.w. poort 25 of 587 is een kwestie van veilgheid. Je opmerking is dus geen tip.
 

Kan wel zijn, maar uw twee andere poorten verzenden de mails niet. Dat was de reden waarom ik 10 dagen niets heb kunnen verzenden.

Jazeker, poort 25!

En voor de werken kunnen wij klagen bij de aannemer zelf, die is er altijd bij.

De vraag ging over de onbekwaamheid van de helpdesk, daarover kunnen we nergens klagen. En dus blijft het probleem bestaan. Misschien toch een e-mailadres.

je kan het dan eventueel sturen via een e-mail form :Stuur een e-mail naar Proximus

Kan wel zijn, maar uw twee andere poorten verzenden de mails niet. Dat was de reden waarom ik 10 dagen niets heb kunnen verzenden.

Jazeker, poort 25!

En voor de werken kunnen wij klagen bij de aannemer zelf, die is er altijd bij.

De vraag ging over de onbekwaamheid van de helpdesk, daarover kunnen we nergens klagen. En dus blijft het probleem bestaan. Misschien toch een e-mailadres.

Als u mordicus blijft vasthouden aan poort 25 zou ik voorzichtig zijn met het woord “onbekwaamheid”! 

Het is verwonderlijk dat u via poort 25 nog mail kunt versturen met de proximus SMTP servers. Maar dat is reeds maanden geleden in alle detail meegedeeld en beschreven dat gebruikers hun mail clients dienen aan te passen naar poort 587 met de daaraan verbonden veiligheidsprotocollen, namelijk TLS!

Als u nog een prehistorische email app gebruikt dient u naar protocol updates te zoeken of naar een andere app! 

Pas dus op voor u iemand van “onbekwaam” beschuldigt!😏