Skip to main content
Vraag

Gereserveerde IPv4-adressen(enkel privé pool)

• January 22, 2026
  • 5 reacties
  • 21 Bekeken

Ik wil graag gereserveerde IP adressen aanmaken via “mijn Proximus”, maar de knop blijft steeds grijs.

Na contact met de klantendienst, kreeg ik een nieuwe modem, met hetzelfde resultaat.

Iemand een oplossing voor dit probleem (buiten een andere router erachter hangen)?

Alvast dank;

5 reacties

Martin
  • January 22, 2026

De reset van de Internet box haalde dan ook niks uit?

Dan vermoed ik dat er toch iets niet doorstroomt naar je Internet box en zal toch eens moeten verder bekeken worden  bij Proximus!

• Auteur
  • Apprentice
  • January 22, 2026

Ik had al contact met de klantendienst, herstarten, reset, ….  niets helpt. Dan hebben ze mij een nieuwe modem gestuurd. Ik heb deze vervangen dan , maar met exact hetzelfde resultaat.

Bij hen is de knop wel paars zeggen ze….

Ik krijg van hen de boodschap dat ze dan verder niets meer moeten doen en maar een eigen privé router achter de BBOX moet hangen. Wat ik wel vreemd vind…..

Martin
  • January 22, 2026

@jvhb 

Best afwachten tot een Proximus moderator hier langskomt om dit verder te escaleren.

Zorg er intussen voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” ,daar kan je eventueel bijkomende relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers.
Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 22, 2026

@jvhb Kan je het nogmaals proberen? 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 22, 2026

@DaisyS  De knop “een geserveerd adres toevoegen” blijft nog steeds in het grijs staan.