Skip to main content
Beantwoord

Geen WiFi - Configuratie via Portal niet mogelijk

Heb nu een ruime week een BBOX 4. Heb na configuratie van mijn WiFi via het portaal totaal geen WiFi signaal. Na herhaaldelijk bellen naar de 0800 is het enigste WiFi signaal die ik krijg de default (Proximus-Home-B7D0 en Proximus-Limited-B7D0). Bij de minste herconfiguratie verdwijnt mijn WiFi signaal. Het blauwe WiFi lampje op de modem blijft branden. Heb al heropstarten, geavanceerd heropstarten en de ‘standaard configuratie herstellen’ geprobeerd. Helaas. De vriendelijke medewerkers van de Service Desk begrijpen het ook niet. Maar geen WiFi. Heb alle mogelijke combinaties uitgetest van de WiFi instellingen. Als ik mijn SSID en wachtwoord laat opsturen via SMS, dan krijg ik steevast hetgene wat ik via het portaal ingevoerd heb. Zucht.

Ben een beetje ten einde raad. Is er iemand met kennis van zaken die mij kan helpen?

Alvast bedankt,

Marc

Beste antwoord door MarcVDB

Heb geen actie ondernomen. WiFi is nu plots opgekomen en werkt. Misschien moest ik gewoon enkele dagen geduld hebben. ;)

Ga nu op geen knoppen meer drukken. Laten werken wat werkt. :p

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

4 reacties

• 289 reacties
  • 4 april 2025

@MarcVDB 

Op je smartphone even vliegtuigstand aan en uitzetten.

Bij je wifi instellingen het wifi netwerk (Proximus Home B7-D0 en het andere ook)vergeten waardoor je het   wachtwoord terug moet invullen.

Indien wifi  aan op internet box  dan moeten er 2 blauwe leds  te zien zijn.

Mvg

Artie

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2025

Heb geen actie ondernomen. WiFi is nu plots opgekomen en werkt. Misschien moest ik gewoon enkele dagen geduld hebben. ;)

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 5 april 2025

@Artie Bedankt voor je moeite. Had dit al geprobeerd en de twee blauwe leds stonden toen ook al aan. Maar ben blij dat de WiFi fee langs mijn huisje gekomen is en dat het werkt.

Martin
  • 33373 reacties
  • 5 april 2025
MarcVDB schreef:

Dit zal wel de reden zijn, bij mij heeft ook bijna een week geduurd vooraleer alles doorgestroomd en in orde was.

Ik had toen het geluk dat ik via public WiFi van een gebuur dat binnen kwam, gebruik kon maken.

Met de flex+ packs zal het gedaan zijn met gebruik maken van public WiFi van Proximus.