Skip to main content
Vraag

Geen TV en internet met vlagen

• August 2, 2026
  • 45 reacties
  • 291 Bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 21, 2026

@m.v Wij bieden inderdaad aan tot in de huiskamer maar kunnen enkel onze eigen toestellen nakijken. Gezien je met een eigen meshnetwerk werkt kunnen wij niet uitsluiten dat het hier niet aan ligt. Ik kan nogmaals een technieker ter plaatse sturen die eens met een lange rechtstreekse kabel kan testen of eens een wifi booster of dergelijke van ons er tussen kan plaatsen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 22, 2026

@DaisyS  ter info  “TV Radio is bekabeld aangesloten “ dus Mesh  is uitgesloten.

Een technieker noem je dat?  spreken niet eens behoorlijk nederlands, en komen hun factuur ter plaatse maken op hun laptopje zonder iets technisch  na te kijken. Oeps dat is dan 85€ om aan te bellen en factuur te maken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 22, 2026

Wel heel toevallig dat altijd alles werkt als je bij Telenet bent. In eens een andere provider en de toestellen , lees eigen toestellen , werken plots niet meer ? 

Proximus heeft hier een handje van aan. Want ze geven niet toe dat het aan hun ligt en doen geen deftige metingen op de lijnen. 

Ik stapte van Telenet naar Proximus maar technische problemen zoals verbruik en om de dag terug kijk tv problemen. Ligt aan je toestellen , ja ja zal wel. Ik ben blij dat ik bij Proximus weg ben want dat heeft me geen nieuwe switch als Deco Mesch systeem gekost wel een hoop kopzorgen. 

@m.v zou terug naar Telenet gaan daar waar het werkte is het beste advies dat ik kan geven. Hier ga je geen oplossing vinden en of krijgen vrees ik. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 22, 2026

@patrick1981  zo ik kan lezen heb je het zelfde meegemaakt 😅echt een trieste bedoeling als het over TV en internet gaat. Ben meer dan 30 jaar klant voor GSM nooit problemen gehad, en was er 1 kon ik het in mijn moedertaal uitleggen. Inderdaat het zal wel aan de toestellen liggen (snelste oplossing) om 85€ te kunnen aan te rekenen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 22, 2026

@m.v 

Heb het zelfde voorgehad. En das nog niet alles. Had ook al eens een storing en ik belde op want had geen diensten meer. Ze zeiden doodleuk ligt in de straat wordt opgelost. Ik heb 2 dagen gewacht en nog eens gebeld en gevraagd wordt dat opgelost zijn er mee bezig zegt ze . Ik zeg dat kan niet want dat fiber kastje brand rood ik zeg denk dat daar het probleem zit. Nee zegt ze in de straat. Ik zeg nee dat kan niet en na lang drammen resette ze ze mijn fiber kastje in de woning , wat denk je ?????? Had weer diensten !!!! 

De gsm is een ramp tegenwoordig , heb die van mijn werk , privé is Orange. In frankrijk slecht bereik met Proximus , ben er eens per 14 dagen. Blijkbaar moet je op een andere provider verbinden dan heb je goed bereik. Wat een praktijken allemaal. 

Ben blij dat ik geen Proximus meer heb van tv en internet , gsm betaald mijn werkgever dus daar kan ik niet onderuit. Maar privé heb ik Orange voor de gsm. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 22, 2026

@m.v 

Heb het zelfde voorgehad. En das nog niet alles. Had ook al eens een storing en ik belde op want had geen diensten meer. Ze zeiden doodleuk ligt in de straat wordt opgelost. Ik heb 2 dagen gewacht en nog eens gebeld en gevraagd wordt dat opgelost zijn er mee bezig zegt ze . Ik zeg dat kan niet want dat fiber kastje brand rood ik zeg denk dat daar het probleem zit. Nee zegt ze in de straat. Ik zeg nee dat kan niet en na lang drammen resette ze ze mijn fiber kastje in de woning , wat denk je ?????? Had weer diensten !!!! 

De gsm is een ramp tegenwoordig , heb die van mijn werk , privé is Orange. In frankrijk slecht bereik met Proximus , ben er eens per 14 dagen. Blijkbaar moet je op een andere provider verbinden dan heb je goed bereik. Wat een praktijken allemaal. 

Ben blij dat ik geen Proximus meer heb van tv en internet , gsm betaald mijn werkgever dus daar kan ik niet onderuit. Maar privé heb ik Orange voor de gsm. 

Oei, als Telenet klant hier een beetje komen trollen?! 

En in Frankrijk slecht gsm bereik van Proximus? WERKELIJK? Ja de Proximus tamtams werken daar niet hé!

Als u denkt dat Telenet geen problemen heeft dan bent u wel heel erg naief! djeezes!

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 23, 2026

@Regulus 

Ik kom nergens trollen dat is iets wat je er zelf van maakt ik geef enkel mijn mening. 

Bij Telenet heb ik NOOIT problemen heb daar zelfs NOOIT een uitval of storing. Dat valt dan weer tegen hé dat ik dit niet mee maak. Trouwens daar gaat het ook helemaal niet om in dit topic ik deel mijn ervaringen die ik heb. Iedereen kan en mag zijn mening klant of geen klant. 

Daarnaast mag en kan iedereen hier zijn mening geven wat die ervaart of heeft ervaren. Niemand om te oordelen of dit kan en mag. Maar blijkbaar wil je zelf direct oordelen want je bent misschien al 50 jaar klant bij Proximus. Ik oordeel ook niet over jou of iemand anders zijn berichten dus laat iedereen zijn mening geven in plaats van direct zo een reactie te geven. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 23, 2026

@Regulus 

Ik kom nergens trollen dat is iets wat je er zelf van maakt ik geef enkel mijn mening. 

Bij Telenet heb ik NOOIT problemen heb daar zelfs NOOIT een uitval of storing. Dat valt dan weer tegen hé dat ik dit niet mee maak. Trouwens daar gaat het ook helemaal niet om in dit topic ik deel mijn ervaringen die ik heb. Iedereen kan en mag zijn mening klant of geen klant. 

Daarnaast mag en kan iedereen hier zijn mening geven wat die ervaart of heeft ervaren. Niemand om te oordelen of dit kan en mag. Maar blijkbaar wil je zelf direct oordelen want je bent misschien al 50 jaar klant bij Proximus. Ik oordeel ook niet over jou of iemand anders zijn berichten dus laat iedereen zijn mening geven in plaats van direct zo een reactie te geven. 

U snapt duidelijk het begrip “trollen” niet.

uw persoonlijke ervaring is van NUL of GEEN waarde voor een brede waardering cq evaluatie van een dienstverlening, ze is anekdotisch, en derhalve leuk voor u maar in een algemene context zo goed als irrelevant!

Maar helaas voor uw simplistisch betoog, tracht ik ook soms mensen die klant zijn van Telenet te helpen. Je moet maar de pech hebben om te trachten een Telenet hulplijn te willen vinden, laat staan iemand met de nodige kennis. Proximus en Telenet, beiden in hetzelfde bedje ziek!

En ga eens kijken op het pseudo gebruikersforum van Telenet “Netweters”, misschien leert het u wat realiteitszin! 
En misschien even in simpel Vlaams: uw geweldige persoonlijke ervaring met Telenet, interesseert hier geen hond, ze dient hier tot werkelijk tot niets! En lost niets op! En ja, als u bij Telenet klant bent dan is wat u hier stelt als “uw mening” niets anders dan trollen! Graag gedaan! (Djeezes!)

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 23, 2026

@Regulus 

Bedankt voor deze gepassioneerde analyse. Ik zal er vannacht niet minder om slapen. Succes nog met het helpen van de Telenet-klanten!

Mutlie
  • August 23, 2026

Mannen, stop toch met deze totaal nutteloze discussie die behalve niets oplost ook niets nuttigs bijbrengt.
Is Proximus zonder problemen? Zeker niet. Ik hoef maar naar dit forum te verwijzen.
Is Telenet zonder problemen? Ook niet. Wie anders beweert mag eens komen meelezen in de whatsapp-groep van onze straat.
En wie geen problemen heeft met één van de twee, houen zo!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 23, 2026

Mannen, stop toch met deze totaal nutteloze discussie die behalve niets oplost ook niets nuttigs bijbrengt.
Is Proximus zonder problemen? Zeker niet. Ik hoef maar naar dit forum te verwijzen.
Is Telenet zonder problemen? Ook niet. Wie anders beweert mag eens komen meelezen in de whatsapp-groep van onze straat.
En wie geen problemen heeft met één van de twee, houen zo!

Inderdaad, en om Wittgenstein te citeren “Wovon man nicht sprechen kann, darüber sollte man schweigen“

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 25, 2026

@m.v Ik wil graag mee zoeken naar een oplossing maar dan dient er nogmaals iemand ter plaatse te komen. Onze techniekers maken ter plaatse geen factuur op voor 85€. Ze rekenen enkel kosten aan als blijkt dat het probleem niet aan onze installatie ligt. Over uw internetradio gesproken, deze kan rechtstreeks bekabeld zijn aangesloten maar zolang andere toestellen, zijnde switches of tp links, nog zijn aangesloten kunnen deze nog altijd invloed hebben op de connectie. Dus blijft mijn voorstel van een technieker ter plaatse te sturen nog steeds gelden. We kunnen zelfs een Happy House technieker laten langskomen dan is de interventie gratis. Uiteraard blijft de keuze bij u liggen.

@patrick1981 Bedankt voor uw bijdrage, graag wil ik nog even terug komen op het netwerk van “Proximus” in het buitenland. Die masten, dus inclusief ook het netwerk dat via deze masten werkt, zijn niet van Proximus. Je kan daarom dus ook met meerdere netwerken connectie maken in het buitenland. Je kan ons uiteraard altijd contacteren indien je een probleem hebt op dat moment maar als de connectie met een mast in Frankrijk slecht is gaan wij als Proximus daar weinig aan kunnen doen vrees ik. 

Verder hoop ik dat we het hier allemaal een beetje vriendelijk kunnen houden, meningen verschillen, ervaringen ook maar ons forum bestaat vooral om elkaar verder te helpen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 26, 2026

@DaisyS,

Verklaar mij dat wij dit probleem nooit hebben gehad bij Telenet?

Het probleem doet zich niet steeds voor, en wifi is inderdaat niet van proximus gezien dit niet vergenoeg rijkt. De switch hebben we vernieuwd “nog steeds zelfde probleem”  

U mag een Happy House technieker reserveren, we moeten tot een oplossing komen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 28, 2026

Ondertussen weer stil gevallen 

Nog steeds de zelfde problemen…
Forum valt even veel stil zoals de beelden van mijn TV

Martin
  • August 28, 2026

Dat is natuurlijk het verschil met een forum t.o.v. de helpdesk waar wel continue een helpdeskmedewerker aanwezig is. De PX medewerkers komen hier maar af en toe langs, tussen hun ander opgelegde opdrachten door en dit op werkdagen tussen 8u00-16u30.
Ondertussen is het de bedoeling dat andere forum gebruikers al proberen, in de mate van het mogelijke, van iemand verder te helpen, dit met hun zelf opgedane kennis en ervaring….. .

Dit gezegd zijnde, komt er maar pas maandag een PX medewerker terug langs op het forum.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 28, 2026

Dat is natuurlijk het verschil met een forum t.o.v. de helpdesk waar wel continue een helpdeskmedewerker aanwezig is. De PX medewerkers komen hier maar af en toe langs, tussen hun ander opgelegde opdrachten door en dit op werkdagen tussen 8u00-16u30.
Ondertussen is het de bedoeling dat andere forum gebruikers al proberen, in de mate van het mogelijke, van iemand verder te helpen, dit met hun zelf opgedane kennis en ervaring….. .

Dit gezegd zijnde, komt er maar pas maandag een PX medewerker terug langs op het forum.

Bedankt te melden  “denken we maar weer dat we in1960 leven en de antenne storingen veroorzaakt door de wind”  

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 31, 2026

@m.v Zoals ​@Martin al aan heeft gegeven zijn wij niet continu aanwezig op dit forum en had ik zelf vorige week enkele dagen verlof. Ik heb net een Happy House voor je ingeboekt, dit staat voorlopig gepland morgen 1/9 tussen 9u en 13u. Mocht dit toch niet passen, kan je de afspraak zelf verplaatsen via MyProximus of 080022800. Je kan ook via hier een seintje geven en dan reageert mijn collega die deze week in staat voor het forum asap.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 31, 2026

Ik ben niet aanwezig op voorgestelde data donderdag of vrijdag kanwel weekend ook

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • August 31, 2026

Ik ben morgen niet thuis na 14 uur kan wel

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 1, 2026

@m.v De afspraak is ondertussen verplaatst naar 3 september.