Skip to main content

Hallo,

Wanneer ik via het overzicht in de PX+ App  op de internet tab klik geeft die mij de melding dat ik netwerk apparatuur gebruik dat niet van PX is en dus niet kan gebruik maken van de dienst.

Dit is niet het geval.  Ik gebruik de modem/router van PX ???

Is er iemand die dezelfde situatie heeft ?

bv.

kan geen smart wifi meer gebruiken op smartphone via proximus+ | Proximus Forum

@Roland_012 ofwel wachten tot PX moderator morgen reageert of zelf eens proberen door eens de →  bbox3 te resetten.

kijk ondertussen ook eens welke software versie er nu op je bbox staat via http://192.168.1.1 en daar in te loggen (als User en met User paswoord dat je terugvindt op een sticker van je bbox ) zodat je kunt evt vergelijken als je een reset gedaan hebt of wacht tot een PX moderator het doet, wat de software versie dan is.

PS: Voorbeeld van de software versie op een bbox3:
Softw 8c.725A GUI 7.5.7.1 Hw 1.0 DataPump A2pv6F039y3.d26u

Reset van de bbox had ik een paar weken geleden reeds gedaan om bevriezen van beeld te verhelpen.  Daarvoor had ik ook al gemerkt dat ik geen toegang had tot de smart wifi omdat ik zogezegd andere apparatuur dan van PX gebruik.

@Roland_012 En welke software versie staat er op je B-box?

Blijkbaar is er een probleem met de lijn.  Snelheid is ook veel trager.

Helpdesk heeft dit nagekeken en een technieker komt eventueel langs want gaat de verbinding checken vanaf de kast aan de straat. En eveneens probleem met smart wifi oplossen.

@Roland_012 Bedankt voor de info, hopelijk kunnen ze het dan vlug oplossen want als er een probleem op je introlijn zit moeten er soms lassers aan te pas komen, maar we zullen maar positief blijven en kan het op een eenvoudige/vlugge manier opgelost worden.

Volgens PX helpdesk zou ik geen internet hebben ?

Kan nochtans via wifi en vaste lijn internetten.

Wifi is wel slecht.

Vaste verbinding net gemeten via speedtest.net is 90 mbits !!

Weet niet of een technieker hier iets kan komen doen.  Lijkt me een probleem bij px zelf.

Je hebt de zelfde lijnresultaten als ik.

Als je een speedtest doet op Wifi terwijl je dicht met een toestel bij de Internet Box staat hoeveel meet je dan.

bv als ik met mijn laptop de http://speedtest.net uitvoer heb ik dit resultaat op 4m van de Internet box. 

Haal via gsm vlak naast Bbox 27 mbits.

Was ervoor rond de 76 mbits

@Roland_012 kan je toch nog eens proberen door de bbox eens te →  resetten

Zullen in de loop van de dag dit nog eens proberen.  Blijft me toch steeds raar klinken dat ik volgens px geen internet heb.  Ze geraken zelf niet in de bbox vanop afstand.

Mogelijks dat PX toch eens je bbox moeten vervangen is dit een bbox3v+ dat je hebt of nog een oudere bbox3?

Hallo Martin,

Factory reset gedaan en smart wifi is automstisch geactiveerd.

Wifi snelheid ligt nu op 80 mbits vlak bij bbox.

Vermoed dat technieker hier niets kan komen doen.

Lijkt me opgelost 😀👍

Dag Roland,

Blij te horen dat het hiermee opgelost is.

Prettige eindejaarsfeesten.

Helpdesk ook nog eens gecontacteerd om zeker te zijn en lijn is voor de volle 100% in orde.

Voor u ook een fijn eindejaar.

@Roland_012 Blij om te horen dat het opgelost is.

Mogelijks dat PX toch eens je bbox moeten vervangen is dit een bbox3v+ dat je hebt of nog een oudere bbox3?

Ik heb nog de bbox3.

Dacht dat de oudere bbox met de tijd toch zou vervangen worden ?

Dat gebeurt niet automatisch, bij een defect van de bbox3 uiteraard wel of moest je regelmatig problemen ondervinden bv dat je regelmatig moet de bbox3 resetten om problemen op te lossen dan zal een PX moderator wel voorstellen om je bbox3 te vervangen.

Bv ook als je overschakelt naar fiber zal er ook een Internet Box geleverd worden.

Het is ook zo dat de oude bbox3 niet meer moet teruggestuurd worden bij omruiling maar wel de bbox3V+ moet nog teruggestuurd worden bij een omruiling van dit type.

Reageer