Skip to main content
Vraag

Geen reactie afdeling “Werf”

  • 21 May 2024
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Geachte,

graag wens ik van mijn huidige internet leverancier over te stappen op Mobile Vikings voor onbeperkt internet.

 

De straatkabels in de straat blijken beschadigd waardoor Proximus de installatie niet kan uitvoeren.
 

De lassers zijn langsgekomen en hebben 3 putten in de straat gemaakt, telkens met de melding dat zij niets kunnen doen. Het zou de moeite niet zijn om het te herstellen vermits we de enige woning zouden zijn dat een Proximus abonnement aanvraagt.

na rondvraag in de straat blijkt dat minstens 4 adressen reeds via Proximus internet hebben (doodlopend straatje). Onze overbuurman heeft Proximus en onze woning bevindt zich op amper 4 meter... Onmogelijk dat er geen oplossing kan worden voorzien??

Sinds bijna 2 maanden staan wij in contact met de afdeling Werf en zij beloven steeds het dossier te heropenen. Wanneer we terugbellen voor concrete info omtrent een interventie/datum blijkt telkens dat er geen dossier werd opgemaakt. 
 

We worden van het kastje naar de muur gestuurd… na verschillende telefoontjes en e-mails probeer ik het forum van Proximus…. 

Het zou professioneel zijn mocht eindelijk iemand doen wat er beloofd wordt.


Op deze manier creëren jullie zelf een voordeel bij jullie concurrentie omdat jullie infrastructuur gewoon beschadigd en onhersteld blijft.

Mvg
 

 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Lwup1 aangezien de aanvraag via Mobile Vikings verloopt, kunnen wij dit niet verder nakijken. Mvg, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Sinds eind 2013 is er voor Proximus en andere) geen universele dienstverplichting meer 

Indien er evenwel geen breedbandinternetaanbod (via telefoonkabell/teledistributie) op uw locatie zou zijn kan het BIPT conform de telecomwetgeving na (openbare) consultatie van de markt een dergelijke dienstleverancier aanduiden (maar er dus zal wel lang duren)

 

Vermits u een aansluiting wenst bij Mobile Vikings, kan de Proximus retail klantendienst u (op dit forum of via andere kanalen) geen oplossing/hulp bieden (chinese walls tussen “retail” en “wholesales”)

Eventueel kunt u proberen een oplossing te bekomen met behulp van de ombudsdienst telecom (toch een herstelling van de telecomkabel op het openbaar domein door Proximus netwerkdiensten?)

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)

Mobile Vikings/Proximus/…. zijn evenwel niet verplicht een eventueel (positief) advies van de ombudsdienst te volgen

Reageer