Skip to main content
Vraag

Geen netwerk voor LG tv

Ik heb een internet box met fiber. 

Mijn LG tv is hierop aangesloten via utp kabel.

Sinds enkele dagen krijgt de tv geen ip adres meer van de internet box router. (Dit heeft probleemloos maanden gewerkt.) Dus is er ook geen interactieve functies meer op de tv.

Er is niets veranderd aan mijn opstelling. Ik heb de kabels opnieuw ingestoken en beide netwerk lampjes op de router branden bij de kabel. De tv geeft ook aan dat de kabel actief is maar geen ip adress.

Een soft en hard reset uitgevoerd op de router, maar dit geeft geen oplossing.

Tevens heb ik gemerkt dat de dhcp reserve list op mijn proximus leeg is, waarvan ik zeker was dat hier enkele adressen ingevuld waren. Niet deze van de tv dus zou geen invloed hebben op dit probleem.

Wat is een oplossing hiervoor, buiten een eigen router installeren?

P.S. Dit heeft niets te maken met proximus tv, ik heb dit niet, enkel internet.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 127 reacties
  • 28 januari 2025

Ik zou gewoon het stopcontact van de TV eens uittrekken en terug insteken, heb dit ook al vaak meegemaakt bij andere merken en dit hielp toch meestal.

Martin
  • 32943 reacties
  • 28 januari 2025

cfr. raf85  

@Vincenti Wat bedoel je juist met ‘dhcp reserve list’ 
bedoel je daarmee het “Het secundaire subnet” 

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 29 januari 2025
Martin schreef:

cfr. raf85  

@Vincenti Wat bedoel je juist met ‘dhcp reserve list’ 
bedoel je daarmee het “Het secundaire subnet” 

Daarmee bedoel ik “Gereserveerde IPv4-adressen. Staat op de netwerk tab van de router.

Ik had hier enkele toestellen een vast IP adres gegeven, maar nu is die lijst weer leeg.

TV uittrekken zal ik later eens proberen, maar het heeft jaren probleemloos gewerkt met een andere router en maanden met de internet box.

Het lijkt er op of de tv staat in een blacklist op mac adress, maar de tab firewall is leeg. (Niet dat de router mac adres white/blacklist ondersteund volgens de interface.)

Martin
  • 32943 reacties
  • 29 januari 2025

is er mss een ‘harde’ reset gebeurt want je kan kiezen tussen twee soorten reset als kijkt in de interface van de internet box via myproximus, mss is dat de reden dat ze verdwenen zijn.

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb zelf beide resets uitgevoerd (meerdere malen) om proberen het probleem op te lossen, maar de gereserveerde ip lijst was toen al leeg. Zelfs de harde reset zou deze lijst niet mogen wissen, enkel terug naar standaardconfig. (Wat ik dus niet gedaan heb. Ik wil echt niet alle wifi wachtwoorden opnieuw instellen.)

Martin
  • 32943 reacties
  • 29 januari 2025

Inderdaad ik gebruik ook alleen een reset en geen harde reset, maar ik vraag mij af of Proximus niet om een of andere reden dit soms van op afstand kan/moet doen, wat ook soms gebeurde met de bbox3, maar soit dit zal nu wel waarschijnlijk niets met je probleem te maken hebben, allee dat denk ik toch.

• 279 reacties
  • 29 januari 2025

@Vincenti 

Al even gezocht op de website van LG zelf? https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-troubleshooting-your-tvs-internet-connection--1426626051711.

Je weet maar nooit…

Mvg

Artie

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 30 januari 2025
Artie schreef:

@Vincenti 

Al even gezocht op de website van LG zelf? https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-troubleshooting-your-tvs-internet-connection--1426626051711.

Je weet maar nooit…

Mvg

Artie

Vrij goede guide, maar de meeste dingen had ik al geprobeerd.

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 30 januari 2025

Enkele verdere testen doen mij besluiten dat het probleem volledig bij de proximus internet box ligt.

Ik heb mijn oude fritzbox aangesloten tussen de tv en de internet box. Deze ingesteld om ook als router met dhcp te fungeren. Als de tv hierop aangesloten is krijgt deze onmiddellijk een ip adress en heeft ook internet. (Weliswaar met dubble nat, maar het werkt.)

De kabel terug in internet box steken heeft als resultaat geen ip adress en dus ook geen internet.

Dus nu iemand proberen te vinden met kennis van network bij Proximus ….

Martin
  • 32943 reacties
  • 30 januari 2025

Kan je in je TV een vast IP instellen? mss als het mogelijk is eens zo proberen.

Vincenti schreef:

Enkele verdere testen doen mij besluiten dat het probleem volledig bij de proximus internet box ligt.

Ik heb mijn oude fritzbox aangesloten tussen de tv en de internet box. Deze ingesteld om ook als router met dhcp te fungeren. Als de tv hierop aangesloten is krijgt deze onmiddellijk een ip adress en heeft ook internet. (Weliswaar met dubble nat, maar het werkt.)

De kabel terug in internet box steken heeft als resultaat geen ip adress en dus ook geen internet.

Dus nu iemand proberen te vinden met kennis van network bij Proximus ….

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 30 januari 2025
Martin schreef:

Kan je in je TV een vast IP instellen? mss als het mogelijk is eens zo proberen.

Vincenti schreef:

Dat kan, had ik ook al geprobeerd zonder resultaat. De tv verscheen wel op de internet box lijst met aangesloten toestellen, maar nog steeds geen verbinding met internet.

• Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 30 januari 2025

Ondertussen contact gehad met Proximus via de chat en het probleem is opgelost.

Wat er precies gedaan is weet ik, wel dat er een update voor de internet box klaarstond en ze deze doorgevoord hebben.

Tv werkt weer normaal, hopelijk blijft het zo.

Reageer