Skip to main content
Beantwoord

Geen internet, vaste telefoon of tv na stroomstoring

• December 29, 2025
  • 9 reacties
  • 58 Bekeken

Na een stroomstoring in de regio Halle gisteravond is alles van internet verbinding weg.  Op de ONT gaat het lampje GE1 af en toe branden, maar de internet box krijgt niets binnen.

Dit is ook bij de buren zo.

Een technicus komt woensdag langs, maar ik lees hier dat het ook om een fiberbreuk kan gaan.

Wie heeft (goede) raad of soortgelijke ervaring?

Beste antwoord door Marc_M

Ter informatie: technicus is langs geweest, en de internet box vervangen.

Alles werkt nu terug.

9 reacties

Martin
  • December 29, 2025

Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn, zet dan zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in je → ForumProfiel. zodat de PX-moderatoren dit morgen beter/vlotter kunnen natrekken wat er gaande is. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk kan zijn i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

=================================

@Marc_M 
PS: ik geef je toch nog mee → hoe je alles kunt herstarten, maar als de fout echt een kabelbreuk is dan zal dit natuurlijk niet helpen.

• Auteur
  • Rising star
  • December 30, 2025

Bedankt ​@Martin , profiel was al volledig.

Wat zich voor doet is het volgende: de internet box wil opstarten, internet lampje brandt rood, dan gaat phone even blauw aan, en dan stopt het en blijft enkel internet rood…

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • December 30, 2025

@Marc_M 

ik vraag feedback bij de tech collega’s

mvg

Tina

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • December 30, 2025

@Marc_M 

Er is niets bekend over een algemeen probleem.

Je afspraak met technieker staat inderdaad genoteerd.

groeten

Tina

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • December 30, 2025

Dit lijkt mij een voedingsadapter probleem.

• Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • December 31, 2025

Ter informatie: technicus is langs geweest, en de internet box vervangen.

Alles werkt nu terug.

Martin
  • December 31, 2025

@Marc_M  Weet je soms of het bij de buren dan ook de Internet box was na de stroomonderbreking?

• Auteur
  • Rising star
  • December 31, 2025

@Martin Nog niet, aangezien de technicus daar niet mocht langs gaan, maar hij zei wel dat het hetzelfde probleem zou zijn.

Ze konden eventueel in een Proximus winkel langs gaan om de internet box om te ruilen, of wachten tot 6 januari, dan komt bij hen een technicus.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 31, 2025

@Marc_M Je buren gaan spijtig genoeg moeten wachten op de technicus. Er worden geen omruilingen meer gedaan via de winkel.