Skip to main content
Vraag

geen internet of wifi

• August 30, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

mijn internetbox lijkt defect. Rood lampje blikft zwak branden bij Broadband en licht soms feller op om dan na een tijdje even uit te gaan en blauw lampje bij Phone maar dit scenario herhaalt zich. bekabelinc en lijn zou in orde zijn. kan ik een nieuwe internet box toegestuurd krijgen aub

2 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • August 30, 2026

Ik heb intussen het probleem gevonden na dat ik las dat er een reeks internetboxen problemen hadden met de voedingsadapter.

ik teste dit uit door tijdelijk deze van de wifi-booster te verwisselen.

En effectief startte daarna de internetbox probleemloos op.

de voedingstransfo van de booster is wel slechts 1,5A waar die vd internet box 2A is.

Dus ik ga wel vragen aan Proximus om mij een nieuwe voedingsadapter voor mijn internet box op te sturen.

zodat ik terug over een volwaardig internet en zeker internet + wifi zal hebben.

mss wel een goeie tip voor wie met hetzelfde probleem zit. 👍🏼

en ps) mijn internet werkt plots een pak sneller, waar het trager werken op internet wellicht ook te maken had aan de voedingstransfo die niet meer voldoende capaciteit had…

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • August 30, 2026

@HarryH  er kan ook een aanpassing zijn op je lijn qua snelheid doordat je modem van de stroom is geweest en nu weer de snelheidscontrole doet wat je lijn aan kan enz.