Skip to main content
Vraag

Geen internet na upgrade Mega Fiber naar Giga Fiber – 3 technici langs geweest

• October 11, 2026
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Hallo,

Afgelopen vrijdag zijn er twee technici langsgekomen om mijn bestaande Mega Fiber-verbinding te upgraden naar Giga Fiber.

Voor de werkzaamheden werkte mijn internetverbinding zonder problemen. Na de interventie van de tweede technicus had ik echter helemaal geen internet meer.

Zaterdag is er opnieuw een technicus langsgekomen, maar helaas kon ook hij het probleem niet oplossen.

Voor zover ik begrepen heb, was er aanvankelijk een probleem met het fibersignaal voor Giga Fiber. Ondertussen zouden blijkbaar beide frequenties/signalen niet meer correct zijn.

Het laatste wat ik vernomen heb, is dat de masterlijn verder onderzocht moest worden. Sindsdien heb ik echter geen duidelijkheid meer gekregen over de verdere opvolging.

Ondertussen zit ik al het volledige weekend zonder internet.

Kan iemand van Proximus mijn dossier nakijken en aangeven:

• Wat momenteel de status van het probleem is?
  • Of het probleem met de masterlijn bevestigd is en welke werkzaamheden nog nodig zijn?
  • Of er al een volgende interventie ingepland staat?
  • Wanneer ik opnieuw een werkende internetverbinding mag verwachten?
  • Of mijn oorspronkelijke Mega Fiber-verbinding eventueel tijdelijk hersteld kan worden?

Ik begrijp dat er technische problemen kunnen optreden, maar na drie bezoeken zonder oplossing zou ik graag wat meer duidelijkheid krijgen over de verdere aanpak en planning. Aangezien ik bovendien zakelijke klant ben bij Proximus (Business Fiber), is een betrouwbare internetverbinding voor mij ook professioneel belangrijk.

Alvast bedankt voor de opvolging!

Met vriendelijke groeten

3 reacties

Mutlie
  • October 11, 2026

De Proximus medewerkers kunnen dit even voor je nakijken, wanneer ze na het weekend (!)  terugkeren op het forum.
Zij zullen je klantgegevens  nodig hebben, daarom vul je klantgegevens in je→ ForumProfiel aan.
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers omwille van privacyredenen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat is voldaan.

• Auteur
  • Apprentice
  • October 11, 2026

Bedankt voor je reactie, Patrick!

Mijn klantgegevens had ik inderdaad al aangevuld in mijn forumprofiel.

Hopelijk kan een Proximus-medewerker dit morgen verder nakijken en wat duidelijkheid geven over de volgende stappen.

Alvast bedankt!

Martin
  • October 11, 2026

​@JazzyT ik geef het je gewoon maar mee ter info: