Vraag

geen internet als okk geen wifi

  • 5 November 2023
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Beste 2 Dagen geleden begon onze tv ineens te haperen. Als ook onze WiFi was weg. We hebben inmiddels al technieker die overmorgen langs komt we zitten dan 5 dagen zonder internet wat heel frustrerend is. Alle lampjes branden ik heb al 5 keer gereset soms krijgen we WiFi voor enkele minuten maar gaat heel traag en valt dan weer weg tv lukt helemaal niet tv is rechtstreeks verbonden met b-box. 
 

volgens jullie medewerker is er geen probleem met de verbinding. Ik kan er gewoon niet aan uit ik heb alles geprobeerd en probleem zou in mij. Ogen van b-box moeten komen omdat we ook gewoon geen WiFi hebben. 


5 reacties

@Kristofver 

Blijft het DSL Lampje continu oplichten op je bbox3

De betekenis van de lampjes op je toestellen kan je hier yerugvinden:

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Als je mss buren hebt die ook Proximus klant zijn en er van hen eventueel een wifisignaal bij u binnen komt zou je nog op  “Proximus Public Wi-Fi”  kunnen inloggen om zo toch nog op het internet te geraken.

Ja die blijft oplichten maar wij krijgen op geen enkel mogelijk manier internet nog tv nog wifi nog vaste lijn. Dit is al derde dag wij hebben elke dag al geprobeerd reset alles ontkoppeld opnieuw opgestart. maar komt niets uit. Jullie medewerker zei niks mis was met de lijn toch zitten we met handen in het haar. 

@Kristofver

De Proximus medewerker zal bedoeld hebben dat je modem nog goed synchroniseert op het binnenkomende VDSL signaal, wat ook klopt aangezien het DSL lampje continu blijft oplichten.

Als je geen internet verbinding krijgt via LAN aansluiting op de bbox en ook geen TV signaal zou het probleem de bbox natuurlijk kunnen zijn. Maar iemand van PX komt hier niet langs tijdens het weekend.

Moest ik u zijn ik zou toch nog eens bellen nu naar de helpdesk 080022800 om te vragen of ze echt geen problemen vaststellen op je lijn, enfin aan u de keuze natuurlijk.

Als bij wonder nu bij thuiskomst heb ik wel weer tv en internet was hele dag niet thuis ook niet als ik het topic starte. Alleen tv gids of al eerdere programma’s kan ik niet kijken. Dit gaat weer tijdelijk zijn. WiFi hebben we ook. Echt raar ook de dagen ervoor maakte de tv constant verbinding met WiFi en was die dan weer kwijt. Constant op en af. Tijdens we dvd zagen of op ps offline game speelde. 

Tv box nog eens opnieuw opgestart voor de 10x op 3 dagen alles werkt terug. wel straf ineens alles terug werkt probleem lag duidelijk wel bij Proximus. 3 dagen betalen voor niks met vermelding dat er bij hun op de lijn geen storingen zijn. 

Reageer