Skip to main content

Sinds vanmiddag kan ik geen mails meer versturen  of ontvangen via Thunderbird.Ik krijg steeds de mededeling “verbinding met server IMAP-proximus mislukt”. De telefonische ondersteuning van Proximus kon niet onmiddellijk een oplossing geven en zou mij binnen de 48 uur contacteren.Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ?

Helpt opnieuw proberen?
Lukt het mischien wel nog via webmail?

Staan uw instellingen voor imap goed → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.



Wat ook nog een mogelijk problieen zit is  de mailserver waar je (Thunderbird) mee verbonden bent. Het helpt soms om je computer gewoon terug op te starten.


-Al verschillende keren opnieuw opgestart.

-Proximus mail werkt (gelukkig) wel normaal maar ik gebruik natuurlijk liever Thunderbird dat ik vele jaren gewoon ben.

-De instellingen staan-volgens mij juist (zoals jij ze in je reactie hebt weergegeven)

Wel bijkomend probleen : Wifi valt abnormaal dikwijls uit op mijn pc (ook sinds deze middag)

 

Luk


Wel bijkomend probleen : Wifi valt abnormaal dikwijls uit op mijn pc (ook sinds deze middag)

@lukgo 

je kan altijd eens je internet box resetten 

Reset je b-box/Internet box | Proximus


Zal misschien best de reactie van de helpdesk afwachten,pas nadien een reset.Alvast bedankt


Wel bijkomend probleen : Wifi valt abnormaal dikwijls uit op mijn pc (ook sinds deze middag)

@lukgo

je kan altijd eens je internet box resetten 

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Zal misschien best de reactie van de helpdesk afwachten,pas nadien een reset.Alvast bedankt

@lukgo best ook erbij vermelden of je dit ook voor hebt op andere toestellen dat wifi wegvalt.
En valt het weg voor beide wifibanden 2.4 en 5.0 Ghz


Deze morgen waren alle problemen plots van de baan (zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd)


Dan was het een extern probleem, de server misschien toch?
Bedankt voor de update!


@lukgo Ik zie dat je wifi-signaal niet optimaal is en dat je modem al 9 jaar oud is. Het is ook al 8jaar geleden dat er nog een reset gebeurd is. Die reset zal dit probleem misschien tijdelijk verhelpen, maar ik zal je een nieuwe modem opsturen gezien zijn gezegende leeftijd. Deze wordt morgen bij je thuis geleverd. 

Goed te horen dat je mailproblemen opgelost zijn ondertussen. 


@lukgo

Louter ter bijkomende info:

 Er waren gisteren inderdaad problemen en een workaround was het vergroten van de “time out” maar ondertussen opgelost.


@lukgo 
Tjain, mijn modem was ook 9 jaar oud toen de wifi ook sterk schommelde in sterkte van signaal. een kritieke leeftijd?
Geen nood,  Proximus heeft die met plezier vervangen (door 1tje van 8 jaar oud 😏 - nog even geduld dus)
 


Ik denk dat PX er veel kan vervangen die deze ouderdom hebben deze van mij is van begin 2016, maar ik mag niet klagen dat oud beestje doet blijkbaar zijn werk nog goed :-)

 


Hoelang nog? 😉
Mijn vorige BBOX3 was hier geplaatst door een PX technieker in september 2014 en is kapot gegaan en vervangen maart dit jaar. Dus na bijna 10 jaar. Wij hebben daar nog een discussie over gehad, weet je nog? 
Mijn huidige BBOX3 ter vervanging kwam met een conformiteitsattest gedateerd  20 februari 2016 en heeft een serienummer van 2016. Hij staat hier nog maar een half jaar maar werkt voorlopig nog goed. Spijtig van mijn profiel.
 


Idem mijn bbox3v+  20 februari 2016

Er spelen natuurlijk nog andere zaken mee wat betreft het goed werken van de v7 decoder, o.a. de routeringsweg (routers/servers/..) die er afgelegd wordt om tot bij u terecht te komen.
Natuurlijk hebben niet alle problemen hier mee te maken zoals in je vb het al dan niet ontwaken van de v7 decoder zou eerder aan de decoder/afstandsbediening kunnen gerelateerd worden, enfin dit zal het uitwijzen met de ontvangst van een nieuwe v7/remote.


Ter attentie van de PX moderatoren

:  we mogen de originele vraag van @lukgo  niet vergeten:

Sinds vanmiddag kan ik geen mails meer versturen  of ontvangen via Thunderbird.Ik krijg steeds de mededeling “verbinding met server IMAP-proximus mislukt”. De telefonische ondersteuning van Proximus kon niet onmiddellijk een oplossing geven en zou mij binnen de 48 uur contacteren.Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ?

-Al verschillende keren opnieuw opgestart.

-Proximus mail werkt (gelukkig) wel normaal maar ik gebruik natuurlijk liever Thunderbird dat ik vele jaren gewoon ben.

-De instellingen staan-volgens mij juist (zoals jij ze in je reactie hebt weergegeven)

Wel bijkomend probleen : Wifi valt abnormaal dikwijls uit op mijn pc (ook sinds deze middag)

Luk

 

Zal misschien best de reactie van de helpdesk afwachten,pas nadien een reset.Alvast bedankt

 


@Martin

Deze morgen waren alle problemen plots van de baan (zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd)

En ik heb hem daar ook op geantwoord, maar daar heb je misschien overgelezen nadat het plots over de V7 van Mutlie ging. Zoals je zelf schreef in een andre topic blijft alles het meest overzichtelijk als je je probeert tot het topic te beperken 😉


Bedankt voor de suggesties en commentaren en hiermee kunnen we dit onderwerp afsluiten


Reageer