Skip to main content
Vraag

Geen e-mails verzendbaar via Thunderbird - SMTP sinds 28 oktober - 14u00

• October 29, 2025
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Beste Proximus-support,

Sinds gisteren namiddag kan ik geen enkele e-mail meer verzenden via Thunderbird of andere mailclients met de SMTP-server relay.proximus.be.

• Alle verzonden mails komen niet aan bij de ontvangers, zelfs testmails naar mezelf niet.

• De mails verschijnen wel in “Sent Items” op de Proximus Webmail, maar worden niet bezorgd.

• Webmail en de Proximus Mail-app op mijn smartphone werken wel.

Het probleem doet zich voor op meerdere computers en met verschillende Thunderbird-versies, dus het lijkt een server-side issue te zijn.

Graag zo snel mogelijk onderzoek en oplossing, want dit blokkeert al mijn e-mailverkeer.

Dank u! 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Mutlie
  • October 29, 2025

Ik heb net de test gedaan in Thunderbird. (versie 140.4.0 esr)

Mail van mijn Skynet adres naar Gmail vertrekt en wordt ook afgeleverd MITS de uitgaande SMTP-server gmail is (smtp.gmail.com).
Via relay.proximus.be wordt mijn wachtwoord gevraagd en dat wordt niet aanvaard. (??)
Er is dus - bij mij alleszins - niets te zien in webmail aangezien er niks kan gebeuren omdat mijn wachtwoord wordt geweigerd.

Anderzijds is een workaround (bij mij toch) verzenden via smptp.gmail.com.

• Auteur
  • Apprentice
  • October 29, 2025

Ik gebruik gmail niet, dus geen idee of dat voor mij een oplossing zou zijn… 

• Auteur
  • Apprentice
  • October 29, 2025

Nu werkt de webmail ook niet meer.
Bij het versturen van een mail, krijg ik deze foutmelding: “Er is een verbindingsfout opgetreden met het externe account waarmee u verbinding probeerde te maken. Controleer de verbinding”. 

Betekent dit dat de Proximus-mailserver zelf tijdelijk geen verbinding kan maken met zijn eigen uitgaande (SMTP-)dienst ? 

Hoe geraakt dit opgelost? 

Bedankt alvast. 

Martin
  • October 29, 2025

Lauter ter bijkomende info:
Bij mij de test hier ook eens gedaan en het werkt met thunderbird versie140.4.0