Hallo,
Ik had een werkende OpenVPN server achter mijn BBOX3. Na overstap naar de nieuwe internet box werkt deze niet meer. Na lang zoeken heb ik gevonden dat de standaard poort wel werkt en de meeste andere niet. Eigenaardig want ik probeerde ook via een eigen router aangesloten op de bridged interface en zelfs met mijn NAS waar de VPN server op draait rechtstreeks aangesloten op de bridged poort. Maar ook op die manier steeds hetzelfde probleem: standaard OpenVPN poort werkt prima, maar de meeste andere niet. OK, nu is dit niet zo’n groot probleem, maar ik was wel verbaasd dat zelfs via de bridged poort de meeste poorten geblokkeerd worden blijkbaar (en ben er ook vele uren mee verloren). Ook probeerde ik een poort op de extra fiber router die nog voor de internt box hangt, maar die zijn blijkbaar ge-disabled en vermits ik de internet box wel wens te gebruiken kan ik ook niet de eerste poort gebruiken.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Is er echt geen mogelijkheid om eiegn poorten te gebruiken, behalve diegene die Proximus toelaat? Ik ging ervan uit dat in bridged mode alles volledig aan mij zou toevertrouwd worden, maar blijkbaar niet!?
Koen