Skip to main content
Antwoord

Gastnetwerk WIFI

• August 10, 2025
  • 4 reacties
  • 208 Bekeken

Beste,

Ik ben ondernemer, ik heb een flex business abonnement.

Ik wil een guest netwerk op mijn bbox-3 model activeren, voor klanten, met een  wachtwoord in de wachtzaal.

Kan dat?
Zijn er modems die dat ondersteunen?

Ik heb zelf ook verschillende routers en zo, maar niet ter hoogte van mijn modem. Ik wil een guest netwerk rechtstreeks op de modem zelf, zodat mijn gasten geen interne computers kunnen zien.

Beste antwoord door M_016

Zoals reeds aangestipt door Martin ondersteunt de Bbox3(v+) en de internetbox geen “guest network”

Als business klant kunt u mogelijks beroep doen op een “business expert” teneinde na te gaan of er geen dergelijk modem/router aanbod ter beschikking is voor business klanten 

KMO of zelfstandige? Contacteer ons | Proximus

Vermits u naast uw Bbox3 blijkbaar over meerdere routers beschikking hebt, kunt u eventueel ook overwegen om bv. de WiFi van de Bbox3 uit te schakelen en gebruik te maken:

voor eigen toepassingen gebruik van het WiFi netwerk van uw router XYZ (achter uw Bbox3 modem)

voor het gebruik door derden het het guest WiFi network van uw router XYZ activeren (zodat zij geen toegang hebben tot uw intern netwerk)

Je eigen apparatuur gebruiken | Proximus

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • August 10, 2025

mogelijks kan dit je al een idee geven

→ Uitschakelen gastnetwerk op Internet Box om eigen router te gebruiken| PF

Of dit reeds ook mogelijk is om het gastennetwerk op de internet box (HGW4), weet ik niet zo direct
→ Gastnetwerk instellen op Internet Box | PF
Uit de twee linken hierboven kunt zien dat het ook kan opgelost worden via een eigen router.

en of het voor de bbox+ zelf reeds in te stellen is, kan ik niet direct verzekeren

Hopelijk kan je een meer officieel antwoord krijgen bv van de Proximus moderatoren morgen als ze terug langskomen.

• Auteur
  • Rising star
  • August 11, 2025

Werken die mensen proximus niet op maandag?

Martin
  • August 11, 2025

@Igor_05 ,

FYI: De Proximus moderatoren zijn hier niet non-stop aanwezig tussen 8u00 <>16u30 en ook niet enkel en alleen maar bezig met het forum, hangt o.a. nog af van de drukte en de bezetting ….

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Zoals reeds aangestipt door Martin ondersteunt de Bbox3(v+) en de internetbox geen “guest network”

Als business klant kunt u mogelijks beroep doen op een “business expert” teneinde na te gaan of er geen dergelijk modem/router aanbod ter beschikking is voor business klanten 

KMO of zelfstandige? Contacteer ons | Proximus

Vermits u naast uw Bbox3 blijkbaar over meerdere routers beschikking hebt, kunt u eventueel ook overwegen om bv. de WiFi van de Bbox3 uit te schakelen en gebruik te maken:

voor eigen toepassingen gebruik van het WiFi netwerk van uw router XYZ (achter uw Bbox3 modem)

voor het gebruik door derden het het guest WiFi network van uw router XYZ activeren (zodat zij geen toegang hebben tot uw intern netwerk)

Je eigen apparatuur gebruiken | Proximus