Skip to main content

Sinds gisteren heb ik een fritzbox update gehad en werkt mijn Iogin helemaal niet meer met login @skynet vanachter. Hiervoor moest ik altijd mijn PPP login ingeven in de fritzbox en uit de lijst kon ik dan proximus kiezen. Sinds de update staat proxumus nog altijd tussen die lijst maar kan ik geen PPP gegevens meer invoeren en selecteer ik die modus werkt het internet gewoon niet. Dus ik het zodanig dan dat ik kies de lijst providers voor handmatig en geef ik het de naam proximus, login komt er op deze manier wel te staan en gebruik ik met @skynet vanachter en heb zelfs met @proximus op het einde geprobeeerd en geef mijn wachtwoord in die ik dan via die PPP gegevens maar de test geeft aan dat alles in orde is maar geen internet door krijg maar wel de verbinding vdsl wel alles binnen krijg. Ik heb via mijn proximus als ik naar mijn producten ga en geavanceerd duw alleen maar deze optie de PPP gegevens. Waarom werkte dit wel met alle andere modems en de fritzbox 7530 dat ik nu heb maar opeens uit het niks werkt die manier van login niet meer?  Ik heb alleen ook maar deze als optie want heb zelf geen bbox meer dus ik ben afhankelijk van het via de fritzbox te doen dat altijd heeft gewerkt met de PPP login maar plots 0peens niet meer!? 

@Djinn0o0 

Kan je de login@SKYNET ‘skynet’ eens in hoofdletters typen,

lukt het dan wel?

Geert

@Djinn0o0 

FYI: Kan → deze uitleg je mss ook wat verder helpen? 

@Djinn0o0

lukt het dan wel?

Geert

Beste, dit had ik natuurlijk gedaan zo maar had dit hier niet zo geschreven maar dit gaat niet meer. 

@Djinn0o0

lukt het dan wel?

Geert

Beste, dit had ik natuurlijk gedaan zo maar had dit hier niet zo geschreven maar dit gaat niet meer. 

@Djinn0o0

FYI: Kan → deze uitleg je mss ook wat verder helpen? 

Ja alleen heb ik zelf geen vlan id meegekregen dat ik nu inderdaad kan ingeven maar die gewoon leeg staat. Bel ik naar de klantendienst krijg ik die ook niet mee en willen ze mij niet helpen wegens dat ik een fritzbox heb volgens hun niet In de ondersteunde lijst dus daar wordt ik direkt weg gestuurd. Dat deze gewoon zo blijft doorwerken zelfs. Met de update klopt niet zoals daar in het bericht staat want met hier is dst dus niet het geval. Ik veronderstel dat ik inderdaad die vlan ID nodig zal hebben maar nergens krijg en ook niet van de klantendienst. Ik had al een vermoeden dat het hierdoor niet meer zou werken ja maar dat het gewoon werkt klopt dus niet wat daar gezegd wordt. 

@Djinn0o0 

Indien je dit wenst kan ik altijd een afspraak maken voor een tussenkomst van NXT IT.

Dit bedrijf werkt met Proximus samen en biedt IT ondersteuning (zoals bij privé routers, computerprogramma’s enzo..)

Zij nemen dan met jou telefonisch contact op.

Geert

@Djinn0o0

Indien je dit wenst kan ik altijd een afspraak maken voor een tussenkomst van NXT IT.

Dit bedrijf werkt met Proximus samen en biedt IT ondersteuning (zoals bij privé routers, computerprogramma’s enzo..)

Zij nemen dan met jou telefonisch contact op.

Geert

Beste dit gaat mij dan geld kosten voor iets simpel als een Vlan id of dergelijke maar nodig heb en hopelijk iemand van proximus mij wel kan geven zodat de nieuwe methode werkt want zonder die vlan ID werkt het gewoon niet en via de klantendienst zelf sturen ze mij weg gewoon omdat ik een fritzbox heb. Een Vlan ID staat er ook duidelijk bij geschreven op de login pagina deze alleen te krijgen is via je provider zelf en deze door je provider moet meegedeeld worden dus in dat geval kan alleen iemand van proximus zelf mij helpen 

@Djinn0o0 Vlan ID is normaal 10 of 20, althans voor fibre aansluitingen, probeer dit eens.

De B-box3 heeft 3 VLAN’s:

• VLAN ID 10 voor Internet (PPPoE)
  • VLAN ID 20 voor VoIP (en modem management)
  • VLAN ID 30 voor IPTV

Met de nieuwe “Internet Box” HGW4 (Bbox4) wordt de “single vlan” configuratie ingeladen.
Dan zal alles (Internet, VoIP en TV) over VLAN20 en  DHCP over IPoE werken.

Het is in ieder geval gemaakt want het werkte gewoon niet via vlan 20. 

Heb het terug ingesteld met username en paswoord maar heb dan in de plaata zoals het nu wordt aangeraden vlan aan te zetten en die op ID 20 te zetten nu dus ook aan te zetten en ID veranderd naar 10 in de plaats van 20. Vroeger moest je nier eens vlan aanklikken om een connectie door te krijgen maar in geval dat er nog mensen zijn die nog steeds zoals ik ondanks al het bericht heb gekregen fiber 10 jaar in de straat ligt maar aansluitingen voor later pas gepland zijn iedereen dus hier nog altijd met vdsl zit ondanks fiber in de straat ligt. Ja je moet dus other provider nemen en dan je PPP settings gebruiken en klik je vlan aan en bij ID zet je 10 in de plaats als 20 niet blijkt te werken zoals het hier ook niet deed met of zonder de login te gebruiken. Zo werkt het dus wel dus hopelijk zijn andere hierbij geholpen die al hele dag zoals ik aan hun hoofd zitten te krabben van waarom er maar geen connectie doorkomt. 

Reageer