Fraude Healdisdev



Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Een screenshot kan geen kwaad. Wek opletten met een kredietkaart wanneer ook de achterkant gevraagd wordt, want soms is dat voldoende voor fraudeurs om toch geld af te schrijven. Want de PIN code is niet overal ter wereld nodig om een aankoop te doen.Wat wel heel belangrijk is om te kijken of je wel degelijk een mail gekregen hebt van Avast. Kan je even de mailheaders van de mail hier posten. Zie hier hoe je dit kan doen: https://sqr.nl/support/e-mailheaders-opzoeken/

 

Reputatie 4
Badge +2

Beste familie

 heb dat screenshot geplaatst met bewijs van mijn betaling bijBPostbank

Maar nu antwoord men dat zij niet bevoegd zijn om terug  te storten 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u uw geld met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet meer zult terugzien

 

Eventueel gebruik maken van onderstaande link om een melding van oplichting te doen.  

 https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Dergelijke melding is eventueel overbodig indien u er zeker van bent dat het betrokken PV door de lokale politie aan de cybercrime unit van de federale politie doorgespeeld werd (en niet “vertikaal geklasseerd” aldaar of bij het parket)

 

Ter info

https://wa-com.com/healdisdev.com

Domain Name: healdisdev.com
Domain ID: 2394559530_DOMAIN_COM-VRSN
Sponsoring Registrar: LWS dba Ligne Web Services
Sponsoring Registrar IANA ID: 1630
Referral URL: www.lws.fr
Creation Date: 2019-05-24T16:07:15Z
Updated Date: 2019-05-24T16:10:33Z
Registry Expiry Date: 2020-05-24T16:07:15Z
Domain Status: clientTransferProhibited More informations on : https://www.icann.org/epp
Registrant Country: TN
Registrant Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Admin Country: TN
Admin Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Tech Country: TN
Tech Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com
Billing Country: TN
Billing Email: 7b08360e0adc89d4d8937aa733991f20@whois-anonymous.com

 

Tevens geldt het onderstaande voor banken

https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dagelijks-geld/veilig-betalen/verkeerde-overschrijving-wat-te-doen

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent om jouw bank te contacteren. Enkel wanneer jouw thuisbankmodule zelf een fout maakt en een overschrijving meer dan één maal uitvoert bv., kan je jouw bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren. In de andere gevallen geldt voor de bank de regel: betaald is betaald. Jouw bank moet wel redelijke inspanningen leveren om het betrokken bedrag terug te verkrijgen. De bank van de begunstigde moet hieraan meewerken.

 

Voorstel: uw vraag en het bekomen antwoord van uw bank voorleggen aan de ombudsdienst voor financiële diensten

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/om-verder-te-gaan/mogelijke-alternatieve/ombudsman/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

een deel van mijn tot op heden niet gepubliceerd bericht

https://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dagelijks-geld/veilig-betalen/verkeerde-overschrijving-wat-te-doen

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent om jouw bank te contacteren. Enkel wanneer jouw thuisbankmodule zelf een fout maakt en een overschrijving meer dan één maal uitvoert bv., kan je jouw bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren. In de andere gevallen geldt voor de bank de regel: betaald is betaald. Jouw bank moet wel redelijke inspanningen leveren om het betrokken bedrag terug te verkrijgen. De bank van de begunstigde moet hieraan meewerken.

Vermits u een negatief antwoord bekomen hebt van de klantendienst van uw bank, kunt eventueel nog altijd een klacht indienen bij de ombudsdienst financiële diensten

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/om-verder-te-gaan/mogelijke-alternatieve/ombudsman/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele

Misschien best ook een melding maken bij het centrale meldpunt (tenzij u zeker bent dat de lokale politie dit doorgegeven heeft aan de cybercrime unit)

https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/

Ik vrees wel dat u uw geld niet meer zult terugzien (servers staan/stonden blijkbaar in Frankrijk en werden gebruikt vanuit Tunesië)

Ik vermoed dat de links met deze info de AI-filter aan het werk gezet zouden kunnen hebben

Reputatie 4
Badge +2

Heb klacht ingediend bij ombudsman 

Danku voor de info

Reageer