Fraude Healdisdev


Reputatie 4
Badge +2

Beste forum

Ik heb een pv bij de poltie laten opstellen en alle gegevens doorgestuurd naar BPostbank

maar er komt geen schot in de zaak

Heb gisteren uitleg gevraagd aan politie en daar zeggen dat ik tot 90dagen geduld moet hebben.

Probeer ook HEALDISDEV te bereiken maar dat lukt niet meer

 Probeer ook van Avast te vernemen welk abonnement ik heb maar daar ook krijg ik geen antwoord en per telefoon enkel Engels

Ben ondertussen terug rechtstreeks bij Norton voor 360 Standaard ; kan ik hier juiste contactgegevens krijgen voor Avast nederlands


55 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik krijg terug een e-mail van Bpostbank dat hun klantendienst heeft gevraagd aan de fraudebehandeling om mijn 200euro terug te betalen want voor hen had ik correct betaald

Reputatie 4
Badge +2

Ik krijg vandaag de melding dat ombudsfin zich met mijn zaak gaat bemiddelen met BPostbank

bv hier > https://www.avast.com/nl-be/contact-us.php?subject=SALES

https://www.google.com/search?q=contact+gegevens+avast+nederlands

Reputatie 6
Badge +3

Avast heeft hier niets mee te maken, een fraudeur heeft gewoon de naam van Avast misbruikt dit is een zogenaamde scam. Want Avast kan enkel maar aangekocht worden via hun officiële webshop. De kredietkaart aankopen verlopen altijd via Digital River zie hier:  https://store.avast.com/store/defaults/nl_BE/DisplayDRTermsAndConditionsPage/eCommerceProvider.Digital+River+Ireland+Ltd.

Wanneer je niets terugvindt van PayPal of Digital River dan gaat het niet om een legitieme aankoop.

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad maar dan ga je het geld nog niet terugkrijgen van hun want er is geen officiële aankoop gebeurd. Dat is gewoon een variant van de Microsoft support SCAM.

nee,  dat bedoelde ik inderdaad ook niet.

Reputatie 6
Badge +3

Wel bizar waarom er een nieuw dossier werd opgemaakt, dat had perfect bij jouw oude kunnen geplaatst worden.  Bij nieuw dossier begint de onderzoekperiode terug te lopen.  Heel goed dat je jouw bank en de politie gecontacteerd heb. Je kan zelf beperkt zien hoe lang dat de licentie van Avast geldig is door dit uit te voeren: https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html en ook zien welke versie je hebt. Dat is louter informatief.

Reputatie 6
Badge +3

Om een betaling te kunnen uitvoeren moet je gebruik maken van je kaartlezer, dan voer je hier ook je pincode in ook een deel van het rekeningnummer van de begunstigde,het bedrag en de response code. Dat is was BPOST bank wil zeggen dat u dit gedaan hebt op de payrexx betalingsoplossing of hebt doorgeven aan de fraudeur. Voor hun komt dit overeen met een bewuste betaling. Anders kan je niets aankopen met een bankkaart online. Met een kredietkaart is dit wel nodig want dan volstaat soms enkel de CVC code,kaartnummer en naam.

Reputatie 4
Badge +2

Beste familievandesype ik geluk er niet in om de uitvoering van de  link te doen en wil zo graag weten voor welke zaken ik geabonneerd ben voor lijn betaalde 200 Euro

Reputatie 6
Badge +3

200 EUR is wel enorm veel geld. De duurste versie van Avast is Ultimate (99,99 EUR) voor 1 PC en wanneer je dit voor 2 jaar aanschaft kom je uit op 199,99 EUR zie hier: 

 

 

De functionaliteiten die hier inbegrepen zijn de volgende: https://www.avast.com/nl-be/ultimate 

Heb je geen bevestigingsmail gekregen in jouw mailbox? 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is fantastisch nieuws, nogmaals bedankt om ons op de hoogte te hebben blijven houden.

Inderdaad goed nieuws had ik eerlijk gezegd niet direct verwacht.
Binnenkort het geld op je rekening en je kunt er de spons over vegen :thumbsup_tone3:

Sorry ik had het verkeerd begrepen, ik dacht al dat de kogel door de kerk was, maar spijtig genoeg nog niet dus...

Reputatie 6
Badge +3

Dat is echt fraude want jij hebt gewoon de gratis versie van Avast gekregen voor die 200 EUR. Tenzij ze nog de fraudeurs kunnen achterhalen, maar wanneer zij in een ander land werken. Dan kan het even duren omdat de Belgische Politiediensten contact moeten nemen met hun buitenlandse collega’s. Je kan enkel maar afwachten.

Reputatie 6
Badge +3

Het zou nog kunnen dat de fraudeurs nog software hebben geïnstalleerd om vanop afstand jouw computer over te nemen. Deze software kan ook legitiem gebruikt worden, wanneer je op de hoogte bent. Ik raad je aan om jouw computer in veilige modus op te starten: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/kb20100917002731EN en dan volledige scan uit te voeren. Maak ook eens overzicht van al jouw geïnstalleerde software, zo kan ik of iemand anders zien of er nog software opstaat die het toelaat om nog steeds toegang te hebben tot jouw computer. Hier kan je zien hoe je dit kan doen: https://kencenerelli.wordpress.com/2017/11/25/list-installed-programs-on-windows-10/ Je kan de inhoud van dit bestand kopiëren en plakken in een nieuw antwoord. 

Reputatie 4
Badge +2

Beste

een medewerker van Norton heeft Maandag van op afstand alle avast browser en virusscanner van mijn laptop verwijderd en veilig gemaakt doordat ik bij hen 360 standaard abonnement heb genomen.

Heb zojuist een bericht verstuurd en dat was na 10 nog leesbaar op de link verzonden maals maar na een half uur niet meer te lezen

 

@Jan Roelants ik ben ook heel content van norton zeer goede ondersteunig

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb van mijn BPostbank een negatief antwoord gekregen . ik heb volgens hun de basisprincipes van voorzichtigheid niet nageleefd en geven ze geen tussenkomst

 

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de terugkoppeling. Test Aankoop zou nog een optie kunnen zijn, maar dan heb je nog geen absolute zekerheid, wanneer je hier lid van bent.

Reputatie 6
Badge +3

Voor hun is het meer om achter de fraudeurs te gaan om een schadevergoeding te vragen voor misbruik van hun product. Enkel wanneer je aangesloten zou zijn bij Test Aankoop kan je dit nog proberen. Dat is jammer genoeg nog het enigste wat je kan doen om nog dat geld eventueel terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

@ Proximus

het lijkt mij opportuun mijn voorgaand bericht te laten verschijnen, ik zie niet in wat het eventuele door de AI-filter ontdekte probleem zou kunnen zijn….

“your post has been submitted. It will be published after review by our moderators”

het is een tijdje geleden maar de AI-filter is blijkbaar nog altijd “vrij wispelturig” in zijn analyses en interpretaties

 

 

 

Valt inderdaad wel veel minder voor als vroeger maar valt toch nog af en toe voor!

Reputatie 4
Badge +2

Beste vrienden

 Ik dank jullie voor de goede raad

Ik wacht nu af wat het parket nog gaat doen en anders vergeet ik mijn stommiteit maar

je moet inderdaad ook geen wonderen verwachten ook niet van testaankoop enz, enfin ik heb er toch niet veel goede ervaring mee, maar ik hiermee ook weer niet zeggen dat je het niet moet proberen..

ben benieuwd wat het eindverhaal zal worden ….

Reputatie 6
Badge +3

Er zijn jammer genoeg ook een aantal verplichtingen voor klanten van banken namelijk voorzichtigheid: pincode geheimhouden, geen bevestigingscodes doorsturen waarmee je een betaling bevestigd aan de fraudeur. Dan moet de bank jouw niet terugbetalen. Hier kan je vinden wat BPOST bank hierover zegt: https://www.bpostbank.be/bpb/onze-diensten/veilig-bankieren/phishing en ook hier de officiële website van Feblefin: https://beschermjezelfonline.be/ Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Reageer