Fraude Healdisdev



Toon eerste bericht

55 reacties

@Jan Roelants houd ons in ieder geval verder op de hoogte hoe het verder afloopt.

Reputatie 4
Badge +2

Zeker beste Martin ,doe ik zeker

Reputatie 4
Badge +2

Zeer bedankt beste Martin, heb een bericht verzonden en hoop deze maal op een antwoord  x

 

maar ondertussen is het wel goed dat ze het nog eens vernemen ook .

Reputatie 6
Badge +3

Begrijp mij niet verkeerd het is altijd goed om dit te melden aan de legitieme partij zodat zij ook een klacht kunnen indienen tegen deze fraudeurs van misbruik van hun naam. Wat niet altijd heel eenvoudig is. Bij een kredietkaart en PayPal aankoop kan je het bedrag protesteren en terugvorderen: 

https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html

Door bij Paypal een geschil te openen bij de aankoop.

Via een gewone overschrijving moet dit via de politie en bank gebeuren.

ja geld afhalen van de rekening is precies altijd veel simpeler dan er terug omgestort te krijgen hé  :wink:

Reputatie 4
Badge +2

Beste mensen

 

Ik heb beroep aangetekend bij BPostbank omdat ze zegden dat ik mijn kaartlezer en mijn electronische

handtekening heb gebruikt wat niet waar is.

De betaling is gedaan doorPAYREXX     Click SOLUTION

Ter info: 

Bedrijven kunnen gemakkelijk en veilig de populairste methodes aanbieden met Payrexx

https://www.payrexx.be/nl/payment-methods-overview/payrexx-payments/

Payrexx maakt het gemakkelijk om via alle online kanalen te verkopen. Geen website of programmeerkennis nodig. Accepteer onmiddellijk Visa, Mastercard, PayPal en meer dan 100 betaalmethode

https://www.payrexx.be/nl/home/

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van bovenstaande en indien betaald met kredietkaart geldt ook onderstaande

https://www.eccbelgie.be/themas/diensten-in-europa/betalen/geld-terugvorderen-na-fout-diefstal-of-fraude#4

Plaatste u een online bestelling die u betaalde met uw kredietkaart? Maar komt het pakje niet aan? Is de verkoper failliet? Of liep u in de val van een oplichter? Dan beschermt de uitgever van uw kredietkaart u gelukkig. Hij laat u uw geld terugvorderen via de charge back-procedure.

 

Reputatie 4
Badge +2

Beste

Ik heb mijn Bpostbank verwittigd per tel op 10Maart en zij beloofden mij een dossier op te starten wat ook gebeurde

Nadien heb ik navraag gedaan en moest er een PV opgesteld worden

Dat is gebeurd en dan startte BPostbank een nieuw dossier nr1-27927999595 

Deze week deed ik navraag bij zowel politie als bij BPostbank en ik moet 3 maanden geduld hebben

Bij avast heb ik al vele keren gevraagd voor welk abonnement ik heb betaald maar kreeg nooit antwoord

Ik heb gezien dat ik wel bescherming heb bij Avast want Avast staat op elke mail die ik verstuur

Ik za dan mar geduld hebben ???

https://www.google.com/search?q=probleem+fraude+online+aankoop+kredietkaart

Reputatie 6
Badge +3

Wat BPOST bank wil zeggen is dat je de betaling bevestigd hebben door uw bankkaart in uw kaartlezer te steken en de betaling onderschrijven door de autorisatie code die je gekregen hebt om het schermpje van jouw kaartlezer en die zo hebben ingevoerd op de fraudewebsite of site van payrexx. Wanneer je die gegevens zou hebben ingegeven op een nagebouwde website van BPOST bank wat een PHISHING website, gaat de bank er vanuit dat je aan een wildvreemde jouw PIN CODE hebt doorgegeven en nadien jouw bankkaart hebt doorgegeven.

Reputatie 4
Badge +2

Dat heb ik niet gedaan

, heb nog nooit mijn pincode aan niemand gegeven op pc

 

Reputatie 4
Badge +2

Welbedankt familievandesype

Reputatie 4
Badge +2

Danku

Als je product licentie nog niet geactiveerd is veronderstel ik dat je ook niet kan zien hoelang deze licentie loopt

https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb betaald met HEALDISDEV en een bewijs van betaling  BPostbank en ook goorgestuurd naar Avast maar daar

zeggen ze geen betaling te hebben ontvangen maar toch bn ik beveiligd met gratis virusscanner

Reputatie 4
Badge +2

Neen Martin ze hebben dat voorgesteld maar is afgeweznen  door het fraudecenter 

Wacht nu af

Reputatie 4
Badge +2

Mijn laptop werkte weeral niet en Norton heeft dat in orde gezet, ik heb Avast  anti virus laten afhalen en nu werkt alles perfect.

Wat ik ook deed met jullie angegeven adressen ik kreeg geen antwoorden 

Ik wacht nu het onderzoek af

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt Martin en familievandesype.

Eindelijk weet ik dat dat ik bij Avast een browser had en gratis virusscanner

Ik denk dat ik naar mijn Euro 200 kan fluiten

Mvg

Jan Roelants

Reputatie 4
Badge +2

Danku voor de steun xxx

Maar heb nu een probleem met gmail als ik verzonden mails wil lezen op mijn gekoppelde acconts van Proximus mail en gmail

De tekst van verzondern mails  verdwijnd na enkele minuten

Reputatie 6
Badge +3

Dat is heel goed nieuws. Gewoon om zeker te zijn. Ik zal nog eens kijken voor je andere probleem. Dat kan ook iets anders zijn. Dat niet noodzakelijk een verband heeft met dit topic.

ik denk ook dat er nog weinig kans is, maar als je toch lid bent waarom zou je het uiteindelijk niet proberen hé!

Reputatie 4
Badge +2

Beste

Ikkrijg dagelijks van Avast een mail waarin ze mij vragen een screen shot te maken van mijn betaling

 is dat wel veilig . Maar ik kan dat niet en zeker niet hoe ik het moet verzenden 

Mag ik jou een mail  doorsturen ?

een screenshot van een betaling waar alleen je rekeningnummer opstaat daar kunnen ze moeilijk misbruik van maken.

Reageer