Skip to main content

foutcode A001 ethernet niet verbonden

  • 3 februari 2025
  • 3 reacties
  • 713 Bekeken

Ook na tussenkomst van de technieker en vervangen van de bbox3 en 1 van de TV decoders keerde het probleem terug van zodra ik het interne netwerk aansloot. De oorzaak was zogezegd het niet compatibel zijn van D-Link switchen. Dit bleek na vervanging door Netgear ook niet opgelost.

Na veel zoeken gevonden dat de oorzaak lag bij een loop omdat mijn smart-TVs ook rechtstreeks verbonden waren met de LAN. Na wegnemen van de rechtstreekse connectie is het probleem 100% verdwenen.
Dit heeft jaren in die configuratie goed gewerkt maar blijkbaar is de werking van de tv-decoders nu veranderd zodat er een conflict ontstaat. Dit item is blijkbaar ook bij Proximus zelf niet (voldoende) gekend. Vandaar deze conversatie ter info.
Dit maakt wel dat de smart TV enkel nog via de software van de decoder het internet kan gebruiken en niet meer stand-alone. Tenzij er wat koppelingen gebeuren natuurlijk.

De smart TV functie wordt dus niet meer gebruikt zolang er een decoder aanhangt. Weeral een beperking dus!
 

This topic has been closed for comments

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 371 reacties
  • 3 februari 2025

@Geert_Minne treed dit ook op als je uw smart tv’s verbind via wifi in plaats van met een UTP kabel of waren deze via wifi verbonden???

raar fenomeen dit, nog nooit gehoord.


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 6 februari 2025

Sinds fiberklaar geïnstalleerd is krijgen we steeds A001 code, controle verbinding…

Fiber in de garage, verbonden met kabel aan wifi! Signaal naar wifi booster, en via wifi naar proximus decoder, via kabel naar tv! 

Tv valt meerdere keren uit/min met deze code, das erg irritant om naar tv te kijken 😡🤬

 

Eerst maanden wachten en dan is uw tv  verbinding verslechterd 🙈

Mijn partner is Invalide en kijkt de ganse dag tv, dat die er nog niet zot van is geworden? Dat vind ik al een wonder! 


Martin
  • 33529 reacties
  • 6 februari 2025

@Geert_Minne Proximus moderatoren komen pas morgen hier terug langs.
Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Je kan ondertussen proberen om → je toestellen te heropstarten