In het kort
- In Antwerpen, Fiber kabel en kastjes tegen de gevel
- Brief van Proximus dat koper (mijn huidige en zeer trage aansluiting) tegen mid 2026 verdwijnt
- Maar……. er is een technisch probleem waardoor op het moment Fiber niet kan aangesloten worden.
Raar, zeker als ik er achter kom dat mijn buren in hetzelfde huizenblok ook niet aansluitbaar zijn. Dit huizenblok grenst aan park dus zie het als een vierkant met aan 3 zijde park en 1 zijde huizen.
Toevallig komt ik te weten wat uit het vermelde technisch probleem bestaat. Aan een huis grenzend aan het park hangt een grote rol fiber kabel die laat vermoeden dat die wacht om ergens via een luchtlijn mee verbonden te worden.
Aangrenzende huizenblokken hebben fiber, zonder kabels in de lucht dus moet het daar via ondergrondse verbindingen gegaan zijn. Waarom dat dan ‘bij ons’ niet kan/kon is voor mij een raadsel.
Slechte planning misschien,…
Brief van Proximus zegt om geduld te hebben, men bestudeerd alle mogelijke oplossingen. De brief bevat ook een info rond wat er gebeurd als er geen oplossing gevonden wordt. Antwoord, je koper aansluiting stopt mid 2026, maar dat geniet niet de voorkeur.
Nog een leuke, op de kaarten van Proximus waar je kan controleren op Fiber beschikbaar is staat mijn huizenblok ingekleurd als beschikbaar.
Ik kan geduldig zijn en wachten tot er een oplossing komt of de onzekerheid wegwerken door naar die andere kabel maatschappij over te stappen.
Iemand in een analoge situatie die zijn/haar ervaring wil delen?