Beantwoord

Fiber upgrade

  • 12 July 2023
  • 32 reacties
  • 680 Bekeken

In de kranten stond dat Proximus de snelheid van de Fiber packs ging upgraden vanaf 10 juli.

Wordt dit geleidelijk aan per gemeente/stad uitgerold of ineens voor iedereen?

Indien iedereen: ik heb hier nog geen snelheidsverhoging gezien.

icon

Beste antwoord door Martin 13 July 2023, 15:53

Bekijk origineel

32 reacties

Hier ook. 

Maandag de Internet Box geplaatst (wss overbodig maarja).

Woensdag rond 19.30u kreeg ik meldingen dat internet weggevallen was… en dit bleef zo. Ik zit een weekje aan de kust maar zag dat Unifi, Protect en m’n NAS (voor oa Plex) allemaal offline stonden.

Dan maar aan de buurvrouw (kan binnen bij ons) gevraagd of ze de modem en voor de zekerheid ook de fiber-switch even wou gaan uittrekken.

Dat heeft ze dan vandaag gedaan en daarna was alles aangepast en in orde. 

Wel vreemd dat de modem en/of switch dus offline bleven en manueel herstart moesten worden.

Snelheid is vandaag aangepast: 

via Wi-Fi 6: 469 Mbps DL / 502 Mbps UL

Getest op  iPad Pro 2nd Gen & Samsung S23+

DL had ik iets hoger ingeschat.

De 500/500 wordt uitgerold van 10 juli tot 8 augustus, dus tegen dan zou je het moeten hebben.

@Frank_1970 Heb jij dan wel die Internet Box, maar nog niet de 500/500Mbps upgrade? 

Klopt volledig.

Niet dat ik die 500/500 Mbps nodig heb maar ik krijg het van zo’n slechte communicaties.

 

Reputatie 1

zowel support via Twitter alsook de persoon in de proximus shop zei me dat ik een internet box nodig heb voor de hogere snelheden. Box is onderweg zal maandag meer weten

Net naar de support gebeld om te vragen of er een upgrade van BBOX3V+ naar Interbox nodig is voor de 500/500. Volgens die persoon was het niet nodig, BBOX is goed genoeg.

Verder nog geen upgrade naar 500, ook nog niet in het abo. Misschien dat ze dit op het einde van de abo periode overzetten? 

Zal in het weekend eens langs een Proximus winkel rijden en daar informeren.

Hier ook nog geen verhoging naar 500… zelfs nog geen mail gehad…

Modem al paar keer gereset maar blijft zelfde…

Al gebeld naar klantendienst en blijkbaar zou er een software update komen van de modem die dit aanpast tussen 10 en 12 juli, dit zijn we ondertussen gepasseerd maar nog niks verandert….

 
Reputatie 2
Badge

ik heb abo met 1gb up das meer of genoeg voor mij voor dit moment

Ik heb die andere al besteld. Over die 49 euro ga ik niet moeilijk doen als het daarmee opgelost is. Het is wel de gewone Internet Box, die Plus versie kon ik niet kiezen.

Nu heb ik aan die snellere versie niet zoveel. M’n UDM Pro heeft wel 2x 10Gbps SFP poorten, maar m’n PoE switch en de U6 AP’s zijn allemaal nog gewoon 1Gbps.

@Frank_1970 Heb jij dan wel die Internet Box, maar nog niet de 500/500Mbps upgrade? 

Reputatie 2
Badge

@Janad80  AL eens gevraagd om je modem om te ruilen?

Bij de plaatsing van de Bbox3/fiber connectie hier heeft de technieker wel gezegd dat ik met die modem niet kon upgraden naar het 1Gbps pakket. 

Bizar dat Proximus ‘dit kleine detail’ blijkbaar nergens vermeld… Veel reclame maken rond een gratis upgrade, maar wel vergeten te vermelden dat je de juiste modem moet hebben.

Reputatie 2
Badge

@barlette Vraag het anders eens aan proximus zelf hoe het juist in mekaar zit

Dat klinkt logisch  want dan zit je inderdaad hoger dan 1 Gbps

Reputatie 1

als je een abo neemt met 2,5 gbps of 10gbps dan krijg je de nieuwe internet box plus anders niet.

dus volstaat een gewone internet box. Wel vreemd dat de bbox3v+ dan 500/500 niet aan zou kunnen

 

Reputatie 2
Badge

als je een abo neemt met 2,5 gbps of 10gbps dan krijg je de nieuwe internet box plus anders niet.

Reputatie 1

de + versie heeft blijkbaar een WAN 10G maar is dit echt nodig voor 500/500. Ja allich ooit in de toekomst maar tegen dan zijn er weer nieuwere modellen uit

Sorry dan voor de verkeerde info, maar ik heb nog nergens gelezen of vernomen dat een BBOX4+ nodig was voor 500Mbps?

 

Ik dacht dat de normale fiber boxen (bbox3v+) dit gemakkelijk aankonden (zelfs 1 Gbps).

Reputatie 1

ik wip zodadelijk eens binnen in de proximus shop en vraag het daar eens even

Die is via de app te bestellen en zelf te plaatsen dacht ik? Iemand enig idee van de levertijden?
Die 49 euro betaal ik met plezier voor een upgrade van 350/50Mbps naar 500/500Mbps.

Edit: besteld, levering volgende maandag. Als het werkt laat ik het hier zeker weten.

Sorry dan voor de verkeerde info, maar ik heb nog nergens gelezen of vernomen dat een BBOX4+ nodig was voor 500Mbps?

Maar wat ik wel weet dat die nodig is voor 10 Gbps (De maximale downloadsnelheid is 8,5 Gbps en de maximale uploadsnelheid 1,5 Gbps).

Raar dat ze me net (2 weken geleden) een normale Internet Box hebben ‘verkocht’ voor die 49 EUR i.p.v. de Plus versie.

Iemand van Support hier om dit uit te klaren a.u.b.
Ik had wel verwacht dat voor die 49 EUR de Plus versie ging geleverd worden.

@DaisyS  @HadewychT @GeertC 

Die is via de app te bestellen en zelf te plaatsen dacht ik? Iemand enig idee van de levertijden?
Die 49 euro betaal ik met plezier voor een upgrade van 350/50Mbps naar 500/500Mbps.

Edit: besteld, levering volgende maandag. Als het werkt laat ik het hier zeker weten.

Reputatie 1

Proximus support via Twitter liet me weten dat indien ik de snelheidsverhoging naar 500/500 wil dat ik dan een nieuwe modem nodig heb. De bbox3v+ zou niet volstaan en dat moet een internet box+ zijn. Deze werkt alleen nog maar op fiberaansluitingen in tegenstelling tot de internet box (zonder de +) die ook nog werkt op de dsl lijn

Dat mag niks uitmaken 

Hier ook de mail gehad, maar nog geen verhoging van de snelheid of aanpassing van de abo-gegevens op de site/app. Er staat idd ‘vanaf’ 10/7, mss hadden ze daar wel iets duidelijker over mogen zijn.

Maakt het trouwens iets uit of je een B-box3 hebt of de nieuwere modem? Aangezien ik m’n eigen netwerk beheer (Ubiquiti’s UDM Pro + PoE AP’s) heb ik de nieuwe modem nooit aangevraagd omdat ik de Proximus wifi toch direct uitschakel/niet gebruik.

De meeste van m’n toestellen zijn bedraad aangesloten.

ik heb zowel de test bedraad als draadloos (naast de internet box) uitgevoerd.

Reageer