Beantwoord

Fiber upgrade

  • 12 July 2023
  • 32 reacties
  • 674 Bekeken

In de kranten stond dat Proximus de snelheid van de Fiber packs ging upgraden vanaf 10 juli.

Wordt dit geleidelijk aan per gemeente/stad uitgerold of ineens voor iedereen?

Indien iedereen: ik heb hier nog geen snelheidsverhoging gezien.

icon

Beste antwoord door Martin 13 July 2023, 15:53

Bekijk origineel

32 reacties

Hier ook nog geen verhoging naar 500… zelfs nog geen mail gehad…

Modem al paar keer gereset maar blijft zelfde…

Al gebeld naar klantendienst en blijkbaar zou er een software update komen van de modem die dit aanpast tussen 10 en 12 juli, dit zijn we ondertussen gepasseerd maar nog niks verandert….

 

Net naar de support gebeld om te vragen of er een upgrade van BBOX3V+ naar Interbox nodig is voor de 500/500. Volgens die persoon was het niet nodig, BBOX is goed genoeg.

Verder nog geen upgrade naar 500, ook nog niet in het abo. Misschien dat ze dit op het einde van de abo periode overzetten? 

Zal in het weekend eens langs een Proximus winkel rijden en daar informeren.

Reputatie 1

zowel support via Twitter alsook de persoon in de proximus shop zei me dat ik een internet box nodig heb voor de hogere snelheden. Box is onderweg zal maandag meer weten

@Frank_1970 Heb jij dan wel die Internet Box, maar nog niet de 500/500Mbps upgrade? 

Klopt volledig.

Niet dat ik die 500/500 Mbps nodig heb maar ik krijg het van zo’n slechte communicaties.

 

De 500/500 wordt uitgerold van 10 juli tot 8 augustus, dus tegen dan zou je het moeten hebben.

Snelheid is vandaag aangepast: 

via Wi-Fi 6: 469 Mbps DL / 502 Mbps UL

Getest op  iPad Pro 2nd Gen & Samsung S23+

DL had ik iets hoger ingeschat.

Hier ook. 

Maandag de Internet Box geplaatst (wss overbodig maarja).

Woensdag rond 19.30u kreeg ik meldingen dat internet weggevallen was… en dit bleef zo. Ik zit een weekje aan de kust maar zag dat Unifi, Protect en m’n NAS (voor oa Plex) allemaal offline stonden.

Dan maar aan de buurvrouw (kan binnen bij ons) gevraagd of ze de modem en voor de zekerheid ook de fiber-switch even wou gaan uittrekken.

Dat heeft ze dan vandaag gedaan en daarna was alles aangepast en in orde. 

Wel vreemd dat de modem en/of switch dus offline bleven en manueel herstart moesten worden.

Reageer