Beantwoord

Fiber upgrade

  • 12 July 2023
  • 32 reacties
  • 674 Bekeken

In de kranten stond dat Proximus de snelheid van de Fiber packs ging upgraden vanaf 10 juli.

Wordt dit geleidelijk aan per gemeente/stad uitgerold of ineens voor iedereen?

Indien iedereen: ik heb hier nog geen snelheidsverhoging gezien.

icon

Beste antwoord door Martin 13 July 2023, 15:53

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 2
Badge

heb je al test gedaan met internet kabel rechtstreeks op de modem?

Ik heb een persoonlijke mail gehad dat fiber hier zal verhogen vanaf 10/07. In de Proximus app nog steeds Maxi Fiber ipv Mega Fiber. Zal wel komen. 
 

 

Reputatie 2
Badge

Bij u is er blijkbaar wat vertraging het moet zijn dat ze niet iedereen tegelijk upgraden zo te zien dus nog een klein beetje geduld. Bij mij is het al in orde was ook een dag te laat gisteren dus in de app sta er 1gb up en 500 down nu bij mij. grtz

dan had jij waarschijnlijk vroeger 1 Gbps/100 Mbps

Volgens Proximus zullen de bestaande klanten met 'Flex Fiber' hun pack behouden met een upgrade naar de 500/500 Mbps voor de standaardervaring (voorheen 350/50 Mbps) of naar 1 Gbps/500 Mbps voor de duurdere gigabitervaring (voorheen 1 Gbps/100 Mbps). Dat is afhankelijk van de samenstelling van hun huidige pack.

Reputatie 2
Badge

Ja dat klopt ! Maar nog eens die snelheid haal je enkel als je met een internet kabel rechtstreeks op de modem zit ! Een nadeel van een WiFi versterker is dat deze meestal niet tegelijk kan zenden en ontvangen. De versterker zal constant moeten schakelen tussen alle aangesloten apparaten en jouw WiFi modemrouter. Dit zorgt ervoor dat de WiFi snelheid wordt gehalveerd.

 

Inderdaad of je moet een access point gebruiken maar dan zit je wel met een ethernet kabelverbinding van de bbox tot aan het AP.

 

Reputatie 2
Badge

ik heb internet kabels naar boven laten trekken zo heb ik op de kamers boven ook een snelle en stabiele verbinding.

De meeste van m’n toestellen zijn bedraad aangesloten.

ik heb zowel de test bedraad als draadloos (naast de internet box) uitgevoerd.

Hier ook de mail gehad, maar nog geen verhoging van de snelheid of aanpassing van de abo-gegevens op de site/app. Er staat idd ‘vanaf’ 10/7, mss hadden ze daar wel iets duidelijker over mogen zijn.

Maakt het trouwens iets uit of je een B-box3 hebt of de nieuwere modem? Aangezien ik m’n eigen netwerk beheer (Ubiquiti’s UDM Pro + PoE AP’s) heb ik de nieuwe modem nooit aangevraagd omdat ik de Proximus wifi toch direct uitschakel/niet gebruik.

Dat mag niks uitmaken 

Reputatie 1

Proximus support via Twitter liet me weten dat indien ik de snelheidsverhoging naar 500/500 wil dat ik dan een nieuwe modem nodig heb. De bbox3v+ zou niet volstaan en dat moet een internet box+ zijn. Deze werkt alleen nog maar op fiberaansluitingen in tegenstelling tot de internet box (zonder de +) die ook nog werkt op de dsl lijn

Die is via de app te bestellen en zelf te plaatsen dacht ik? Iemand enig idee van de levertijden?
Die 49 euro betaal ik met plezier voor een upgrade van 350/50Mbps naar 500/500Mbps.

Edit: besteld, levering volgende maandag. Als het werkt laat ik het hier zeker weten.

Raar dat ze me net (2 weken geleden) een normale Internet Box hebben ‘verkocht’ voor die 49 EUR i.p.v. de Plus versie.

Iemand van Support hier om dit uit te klaren a.u.b.
Ik had wel verwacht dat voor die 49 EUR de Plus versie ging geleverd worden.

@DaisyS  @HadewychT @GeertC 

Die is via de app te bestellen en zelf te plaatsen dacht ik? Iemand enig idee van de levertijden?
Die 49 euro betaal ik met plezier voor een upgrade van 350/50Mbps naar 500/500Mbps.

Edit: besteld, levering volgende maandag. Als het werkt laat ik het hier zeker weten.

Sorry dan voor de verkeerde info, maar ik heb nog nergens gelezen of vernomen dat een BBOX4+ nodig was voor 500Mbps?

Maar wat ik wel weet dat die nodig is voor 10 Gbps (De maximale downloadsnelheid is 8,5 Gbps en de maximale uploadsnelheid 1,5 Gbps).

Reputatie 1

ik wip zodadelijk eens binnen in de proximus shop en vraag het daar eens even

Sorry dan voor de verkeerde info, maar ik heb nog nergens gelezen of vernomen dat een BBOX4+ nodig was voor 500Mbps?

 

Ik dacht dat de normale fiber boxen (bbox3v+) dit gemakkelijk aankonden (zelfs 1 Gbps).

Reputatie 1

de + versie heeft blijkbaar een WAN 10G maar is dit echt nodig voor 500/500. Ja allich ooit in de toekomst maar tegen dan zijn er weer nieuwere modellen uit

Reputatie 2
Badge

als je een abo neemt met 2,5 gbps of 10gbps dan krijg je de nieuwe internet box plus anders niet.

Reputatie 1

als je een abo neemt met 2,5 gbps of 10gbps dan krijg je de nieuwe internet box plus anders niet.

dus volstaat een gewone internet box. Wel vreemd dat de bbox3v+ dan 500/500 niet aan zou kunnen

 

Dat klinkt logisch  want dan zit je inderdaad hoger dan 1 Gbps

Reputatie 2
Badge

@barlette Vraag het anders eens aan proximus zelf hoe het juist in mekaar zit

Bij de plaatsing van de Bbox3/fiber connectie hier heeft de technieker wel gezegd dat ik met die modem niet kon upgraden naar het 1Gbps pakket. 

Bizar dat Proximus ‘dit kleine detail’ blijkbaar nergens vermeld… Veel reclame maken rond een gratis upgrade, maar wel vergeten te vermelden dat je de juiste modem moet hebben.

Reputatie 2
Badge

@Janad80  AL eens gevraagd om je modem om te ruilen?

Ik heb die andere al besteld. Over die 49 euro ga ik niet moeilijk doen als het daarmee opgelost is. Het is wel de gewone Internet Box, die Plus versie kon ik niet kiezen.

Nu heb ik aan die snellere versie niet zoveel. M’n UDM Pro heeft wel 2x 10Gbps SFP poorten, maar m’n PoE switch en de U6 AP’s zijn allemaal nog gewoon 1Gbps.

@Frank_1970 Heb jij dan wel die Internet Box, maar nog niet de 500/500Mbps upgrade? 

Reputatie 2
Badge

ik heb abo met 1gb up das meer of genoeg voor mij voor dit moment

Reageer