Skip to main content
Vraag

Fiber Internet-aanvraag zit 'vast'

• March 24, 2026
  • 14 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo,

Ik heb op 11 maart een aanvraag ingediend voor de installatie van fiber internet. Sindsdien zit mijn aanvraag ‘vast’. Ik heb al enkele uren gebeld en gechat, maar geraak niet voorbij de eerste laag van de klantendienst die me dan heel vriendelijk vertellen dat ‘ze’ alles in het werk stellen om het probleem op te lossen en nog maar eens een ticketje aanmaken. Maar intussen weet ik nog steeds niet wat nu eigenlijk het probleem is en welke ‘ze’ dit gaan oplossen. Ik vraag me af of ik de aanvraag niet beter gewoon annuleer.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Tnecniv1980  ben je zeker dat je aansluitbaar bent op je adres??

je kan een adres check doen of je aansluitbaar bent.

of heb je via fiberklaar een aansluiting aangevraagd.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 24, 2026

Ja. Ik verhuis volgende week naar dit adres. De huidige bewoner heeft op dit moment een fiber aansluiting van Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • March 24, 2026

Het zou iets te maken hebben met een ID-check of zo, maar meer kom ik niet te weten :-)

Forum|alt.badge.img+2

@Tnecniv1980  toevallig vandaag met m’n provider van fiber in contact geweest om een probleem op te lossen en ben 2 maand geleden ook verhuist van een adres met fiber aansluiting naar een nieuw adres met fiber aansluiting en die konden me vertellen dat ik 2 adressen had met fiber aansluiting op m’n account, wat blijkt nu dat ze het vorige adres nog niet hebben verwijderd van m’n fiber account en denk dat dit hetzelfde probleem is dat eerst het oude fiber account op dat adres moet verwijderd worden voor iemand anders er kan op geïnstalleerd worden, kennelijk bij Proximus een probleem dat ze geen tijd hebben om oude account te verwijderen.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 24, 2026

@Master-magic Bedankt voor je bericht. Dat klinkt inderdaad gelijkaardig. Ik ging ervan uit dat het juist een voordeel was dat er al Proximus fiber aanwezig is op dat adres. Maar dat is dus niet het geval? Ik heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Als het tegen eind deze week niet is opgelost, annuleer ik de aanvraag gewoon en kijk ik voor een andere provider. Wel echt stom, aangezien er al Proximus fiber ligt… En ook heel vreemd dat niemand bij de klantendienst me kan zeggen wat nu eigenlijk het probleem is. 

Forum|alt.badge.img+2

@Tnecniv1980 het is een achterliggende dienst bij Proximus dat verantwoordelijk is voor de lijnen van het fiber netwerk om een klant aan een server te linken waarop je adres is gelinkt, als dat nog actief staat op een andere klant kan je dus niet aangesloten worden, die achterliggende dienst moet dit dus aanpassen, en daar is het dus druk, heb er in het begin ook met m’n provider dat via Proximus labbos verkoopt ook veel problemen mee gehad dat ze iets moesten aanpassen voor mijn lijnsnelheid.

ik hoop dat het in orde komt voor jou, veel succes.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 25, 2026

Dag ​@Tnecniv1980 de technische situatie op het nieuwe adres is inderdaad nog bezet, dus kunnen we jou nog niet aansluiten. We volgen dit verder op. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Apprentice
  • March 25, 2026

Beste ​@HeidiE,

Dank voor de uitleg. Die had ik tot nu toe niet gekregen. Betekent dit dat de huidige bewoner eerst zijn aansluiting moet stopzetten? En kan ik dan tenminste al een afspraak voor mijn installatie inplannen? Hoe verloopt dit normaal in zo’n situatie?

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 25, 2026

@Tnecniv1980 De technische situatie moet inderdaad eerst vrijgegeven zijn. Je kunt misschien bij de huidige bewoners informeren wanneer zij verhuizen?

• Auteur
  • Apprentice
  • March 25, 2026

Beste ​@HeidiE,

Wat bedoel je precies met ‘de technische situatie moet eerst vrijgegeven zijn’: de huidige bewoners moeten verhuisd zijn (dat gebeurt dit weekend) of nog iets anders?

In elk geval weet ik zeker dat ik maandagavond de sleutels van het huis ontvang en het vanaf dan bewoon. Moet ik tot dan wachten om een afspraak in te plannen of kan dat nu al? Ik heb internet nodig voor mijn werk. 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • March 25, 2026

@Tnecniv1980 Ik heb ticket 30114270 opgemaakt, met het verzoek voor onze planningsdienst om je te contacteren!

• Auteur
  • Apprentice
  • March 25, 2026

@HeidiE Bedankt, maar dat is dan al het vierde ticket dat is aangemaakt voor mijn aanvraag… Met de andere drie is ook nog niks gebeurd.

Kan ik de planningsdienst niet gewoon zelf contacteren? Het is heel duidelijk dat alles in orde is voor de aansluiting (fiber ligt er al en de huidige bewoners zijn tegen maandag weg). 

Martin
  • March 25, 2026

Een bedenking:

hebben de huidige bewoners mss voor de zekerheid om geen onderbrekingen te hebben, ik zeg maar iets, de opzeg op dit adres maar laten beëindigen bij proximus op latere datum dan de datum dat ze hun oud adres verlaten met zo een periode te overbruggen met dit van hun nieuw adres.
Want sommigen doen dit ook uit zekerheid als ze bv overschakelen naar een andere provider bvb naar TN, zelfs op hun zelfde adres en zo een maand beide te laten overbruggen om zeker te zijn dat alles zal in orde zijn bij de nieuwe provider tegen dat de verbinding onderbroken wordt bij hun oude provider.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 25, 2026

@Martin Dat is een goeie opmerking. Ik heb het even gecheckt. Ze brengen hun Proximus box maandag binnen en zeggen dan ook het contract op. Ik hoop dat het dan makkelijker wordt om een afspraak in te plannen.