Skip to main content
Vraag

Fiber en wifi ...

• 16 februari 2025
  • 6 reacties
  • 223 Bekeken

Sinds aan paar weken heb ik Flex Giga Fiber … en 2 Wifi Boosters (zitten in het pack).
Ik heb nog nooit zo’n problemen gehad met Wifi als nu!
Supersnel internet zou je verwachten… alleen valt het internet gedurig weg op een MacBook en kan mijn iPad niet meer op Wifi connecteren… Het wordt met de dag slechter.
Zowel de MacBook als de iPad moeten via WiFi op het internet (ethernet geen optie in ons huis, maar dat was vroeger ook zo en toen ging het probleemloos!).
Onze TV is met een ethernetkabeltje verbonden aan de WiFi-Booster die het dichtst bij de router staat: de TV werkt nog (voorlopig??) prima.

De Wifi Boosters hebben een lichtje dat aangeeft of ze op een gepaste locatie staan: groen is goed, oranje nog OK en rood slecht. De kleuren wisselen in de praktijk constant!

Je kan ook de SSID instelling op de router niet meer wijzigen zodat je twee aparte zou hebben voor 2.4Ghz en 5GHz: het is alles of enkel en alleen 2.4GHz (wat te weinig is voor de tv).

Ik hoop dat hier vanuit Proximus op gereageerd wordt met een afdoende oplossing: ik betaal nu meer dan vroeger en heb constant internet-problemen!

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 370 reacties
  • 16 februari 2025

@Francois_075 ik denk dat je wifi boosters te oud zijn en je snelheid niet aankunnen van je giga pakket.

kan je eens checken welke snelheid je zou moeten hebben volgens proximus en of je dit haalt met een speedtest.

wifi is altijd veel trager dan een vaste utp kabel aansluiting op de modem.

je zou tussen de 200 en 600 Mbps snelheid moeten kunnen halen op wifi mits stabiel en deftige verbinding met je router.

daar je zelf zegt dat je geen stabiele verbinding hebt kan dit lager zijn.

test eens met een laptop ofzo aan de router met een UTP kabel welke snelheid je haalt.

Martin
  • 33520 reacties
  • 16 februari 2025

@Francois_075  zie ook in je dubbel bericht hier → Fiber router instellen | Proximus Forum wat ik er nog bijgezet heb.
mss heb je een “Internet box+” ?
en is dat de reden dat je niet het zelfde ziet staan als bij mijn “Internet box”

Zie je onder MyProximus – HomeGateway__/wifi 

dit dan niet staan:

Martin
  • 33520 reacties
  • 16 februari 2025

Ter bijkomende info  bij een “internet box” hoort een Wifi booster V2  en bij een “Inter box+” een wifibooster V2 bij Giga fiber.

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 februari 2025

Ik heb inderdaad een Internet Box + en Boosters v2

Martin
  • 33520 reacties
  • 16 februari 2025

Moet ik er ook uit besluiten dat als je dicht bij de internet box+ staat met een toestel dat je wifi dan ook wegvalt?

Als je de wifi boosterV2 dicht(er) bij de Internet box+ zet blijft het lichtje dan groen oplichten.

Mss moet je de internet box+ eens resetten 

zet intenet box+ uit en resetknop op de achterkant van de Internet Box+ .ingedrukt houden terwijl je de Internet Box+ aan zet tot de controlelampjes aan de voorkant van de Internet Box+ uit en vervolgens terug aan gaan. Dit betekent dat je Internet Box+ gereset is.Wacht even om je internetverbinding te gebruiken totdat het lampjes Wi-Fi en Internet blauw zijn.

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025
Martin schreef:

Moet ik er ook uit besluiten dat als je dicht bij de internet box+ staat met een toestel dat je wifi dan ook wegvalt?

Als je de wifi boosterV2 dicht(er) bij de Internet box+ zet blijft het lichtje dan groen oplichten.

Mss moet je de internet box+ eens resetten 

zet intenet box+ uit en resetknop op de achterkant van de Internet Box+ .ingedrukt houden terwijl je de Internet Box+ aan zet tot de controlelampjes aan de voorkant van de Internet Box+ uit en vervolgens terug aan gaan. Dit betekent dat je Internet Box+ gereset is.Wacht even om je internetverbinding te gebruiken totdat het lampjes Wi-Fi en Internet blauw zijn.

Ik heb de WiFi-boosters eens uitgeschakeld en dan de Internet box+ opnieuw opgestart (geen reset)… en dan een na een de Wifi-Boosters ook weer opgestart: voorlopig is alles weer OK… de iPad verbindt nu probleemloos alsook de MacBook. Afwachten of dit zo blijft … 
Bedankt voor de suggesties Martin!

Reageer