Skip to main content
Vraag

fiber beschikbaarheid / Glasfaserverfügbarkeit

• September 20, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img

besten

ik heb proximuis moeten verlaten omdat er op mijn nieuw adres geen proximuis internet beschikbaar was. enkel een kleine speler wou me aansluiten op adsl voor een hoge prijs, maar daarvoor heb ik bedankt. blijkbaar is de vdsl installatie afgebroken.

nu zie ik hier wel regelmatig beweging aan de palen van camionettes proximuis en op de palen staat “GO FIBER”….  daarmee dat ik eens op de website checkte of fiber hier beschikbaar is…..

ik krijg nogal raar resultaat, op mijn huisnummer (XXXB) is het nog altijd 

maar op hetzelfde nummer XXX is het wel beschikbaar, maar niet op XXXA, maar wel op andere huisnummers in de straat. ook het huis naast mij (XXX+4) is aansluitbaar op fiber

ik vind het vrij bizar, is daar een uitleg voor

alvast bedankt

mvg

het goddelijk monster

Hallo zusammen,

ich musste Proximus verlassen, da an meiner neuen Adresse kein Internet von Proximus verfügbar war. Nur ein kleiner Anbieter war bereit, mich per ADSL anzuschließen – allerdings zu einem hohen Preis –, weshalb ich dieses Angebot ablehnte. Offenbar war die VDSL-Infrastruktur zurückgebaut worden.

Ich sehe hier jedoch regelmäßig Proximus-Fahrzeuge an den Versorgungsmasten, und auf den Masten steht „GO FIBER“ … also habe ich auf der Website nachgesehen, ob Glasfaser bei mir verfügbar ist …

Dabei erhalte ich ein ziemlich seltsames Ergebnis: Für meine Hausnummer (XXXB) wird immer noch angezeigt …

… aber für dieselbe Nummer (XXX) *ist* es verfügbar – für XXXA hingegen nicht, obwohl es für andere Hausnummern in der Straße angeboten wird. Auch das Haus nebenan (XXX+4) kann an das Glasfasernetz angeschlossen werden.

Ich finde das ziemlich eigenartig; gibt es dafür eine Erklärung?

Vielen Dank im Voraus.

Beste Grüße,

het goddelijk monster