Skip to main content
Vraag

Fiber beschikbaar in de straat, maar niet op mijn adres

Toon eerste bericht

41 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3229 reacties
  • 23 september 2024

@Wmsyap 

in onze tool voor aanleg fiber staat de aanleg voor dit gebouw nog niet beëindigd.  

Zou tegen het einde van het jaar wel in orde moeten zijn. 

Normaal krijg je hiervan melding als je je kan inschrijven.

mvg,

Tina

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3229 reacties
  • 23 september 2024

@David V 

ook voor dit gebouw:

in onze tool voor aanleg fiber staat de aanleg voor dit gebouw nog niet beëindigd.  

mvg,

Tina

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 23 september 2024
tina.b schreef:

@Wmsyap

mvg,

Tina

Ik heb vandaag met de aannemer gesproken. Hij vertelde me dat alle bekabeling in het gebouw klaar is. Hij vertelde me dat ik contact moest opnemen met Proximus voor de aansluiting.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 september 2024

@Wmsyap  Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 24 september 2024
Luc.M schreef:

@Wmsyap  Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

Ja, ik moet alleen nog even geduld hebben. Sterker nog, mijn buurman die in hetzelfde blok woont, kan al glasvezelinternet bestellen.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 24 september 2024

@Wmsyap  Dit lijkt me sterk?

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 24 september 2024

het komt binnenkort…

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 25 september 2024

Tada!!!

• Apprentice
  • 9 reacties
  • 29 oktober 2024
Luc.M schreef:

@Raf_Leuven  Een duidelijk antwoord hebben helaas nog niet mogen ontvangen. Men heeft het over een datum 3/10/2024 in de planning

@Luc.M : Beste, is er ondertussen al meer nieuws hierover? De geplande datum van 03/10 is weer ruimschoots overschreden zonder verder nieuws. Werken in de straat dateren al van najaar 2022, met al de buren die ook aansluitbaar zijn. 

Sinds 2022 hangt er ook al een opgerolde kabel en wachtbuis tegen de gevel van de buren, waarvan ik vermoed dat enkel wij nog op dit stukje kabel moeten aangesloten worden. (hoek van de straat)

Mvg,

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2163 reacties
  • 30 oktober 2024

@Raf_Leuven Momenteel is er nog geen verdere informatie beschikbaar over de exacte datum van Fiber. Zodra deze datum bekend is, zullen wij u onmiddellijk op de hoogte brengen.Wij waarderen uw geduld en begrip in deze zaak.Groetjes,Joel.

• Apprentice
  • 9 reacties
  • 4 april 2025

@Joel M Beste, kan u dit aub nog even nakijken?

Ons adres (zwarte gevel) is niet aansluitbaar, maar het buurhuis (baksteen) is reeds aansluitbaar van 2022. Onze woning ligt op de hoek van de straat en dit stukje fiberkabel hangt er al sinds 2022 zonder verder gevolg.

Mvg,

Raf 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 4 april 2025

Fyi

ibpt | Dataportaal - Fibre/Glasvezelkaart

normaal is:

rood = gepland

blauw is beschikbaar (in het publieke domein)

&

ibpt | Dataportaal - Atlas van vaste lijnen

deze 2e BIPT website duidt evenwel aan dat Fiber XGSPON beschikbaar zou zijn in uw straat

Beide websites van het BIPT gebruiken info beschikbaar gesteld door de netwerkoperatoren (Proximus in dit geval)

→ hoe is het mogelijk dat dergelijke tegenbestrijdige gegevens gepubliceerd worden?

→ fout Proximus? 

→ fout van of geen minimale controle op de gegevens doorgevoerd door het BIPT ?

Martin
  • 33373 reacties
  • 4 april 2025

Een bedenking: Eigenlijk is het toch heel simpel als je het vraagt aan je operator zelf wanneer dit voorzien is, zouden zij toch de meest recente en juiste info moeten kunnen geven!

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 4 april 2025

@Martin 

Ons adres (zwarte gevel) is niet aansluitbaar, maar het buurhuis (baksteen) is reeds aansluitbaar

= de auteur heeft deze controle blijkbaar reeds gedaan & stelt de vraag aan Proximus

Leuven klaar voor een stabiel fibernetwerk | Fiberklaar

Fiber staat nog steeds in de planning maar en een effectieve aansluiting zou blijkbaar mogelijks met uitzondering van de kleine blauwe zone aldaar nog niet voor direct zijn, vermoed ik

Martin
  • 33373 reacties
  • 4 april 2025

Maar dat bedoel ik juist ook, het is toch alleen Proximus zelf die over de planning beschikt en uitsluitsel/zekerheid kan brengen (fiberlaar valt tenslotte nu ook onder Proximus) . Enfin we zien wel wat hun antwoord wordt.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2523 reacties
  • 7 april 2025

Dag ​@Raf_Leuven ik lees in onze planningstool als indicatieve data: ‘Start aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 29-10-2024
Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 01-12-2026’ Jullie zullen geïnformeerd worden wanneer de werken effectief worden aangevat.