Vraag

Fiber aansluiting in appartementsgebouw

  • 27 February 2023
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

Ik heb een vraag over een aansluiting - kabels van fiber , in januari 2023 hoorde mijn vader op de jaarvergadering met de syndic die ons gebouw beheert an het appartement gebouw waar hij woont en ook voorzitter van is dat de aansluiting van fiber er aan komt , wanneer juist  weet de dossierbeheerster niet , maar er stond al wel een voorbeeld tekening op de website van ons gebouw van de syndic dus zijn ze blijkbaar al komen kijken van Proximus zonder ons hier in te kennen, niet echt leuk , van hoe de kabels op de algemene delen op iedere verdieping gaat ingelegd worden , helemaal langs onze trappen naar boven , in plaats van door de koker waar al onze andere aansluitingen inzitten , niemand van de 7 eigenaars gaat hiermee akkoord , dus mijn vader wil graag dat er iemand langs komt om dit te bespreken , want onze syndic trekt er zich niets van aan,  dus ik help mijn vader er dan maar zelf mee verder want ook binnen in ons appartement moeten deze kabels correct worden gelegd want wij hebben net verbouwd  , alvast erg bedankt , hopend op een goede oplossing , vriendelijke groeten 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@heulsen 

Beste,

we begrijpen je zorgen en willen dit ook doorgeven aan de betrokken diensten

Kan je dan aub in je forum profiel het adres invullen? een contact persoon/gsm nr?

 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

Met dank en vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +4

De syndic moet uitvoeren wat de vergadering van de medeeigenaars beslist (en deze kunnen hem/haar uiteraard ook ontslaan indien nodig)

ter bijkomende info: Fiber uitgelegd aan beheerders van mede eigendommen - Voordelen voor uw gebouwen en hun bewoners | Proximus

Aan de moderator , gsm nummer en adres aan profiel toegevoegd , alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +3

@heulsen Het is wel de bedoeling dat de syndicus met jullie moet overleggen en bepaalde bezwaren verzamelt en doorgeeft.Via deze link kan u uw persoonlijke gegevens doorgeven.De dienst gaat u dan hierover terug contacteren.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_cities_blankenberge/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/fiber-tot-in-je-woning/de-toekomst-komt-naar-jouw-stad/fcparent/fiberklaar/blankenberge.html       Klik dan erna op IK HEB EEN VRAAG

 

Groetjes,Joel

 

Beste Joel , net alles ingevuld en tijd voor contact gekozen ,  maar bij verzenden kreeg ik de melding formulier tijdelijk onbeschikbaar , zal dus morgen nog eens proberen als het niet is doorgekomen , en onze dossierbeheerder bij de syndic Caenen in Blankenberge doet -wil inderdaad haar werk niet, zij zegt dat internet en tv regelen een luxe is en dat ze daar niets voor moeten regelen, dat dit een prive aangelegenheid is . 

Ter info: Je kunt proberen om met de syndicus te praten en uit te leggen waarom je fiber wilt hebben. Je kunt ook andere mede-eigenaars overtuigen om mee te doen. Als de syndicus nog steeds niet akkoord gaat, kun je kijken of er een schriftelijke overeenkomst is tussen de syndicus en de mede-eigenaars. Daarin staat misschien hoe lang het mandaat van de syndicus duurt en hoe je het kunt opzeggen of vernieuwen.

Beste allemaal,

Ik ben zelf syndicus van een gebouw met 11 eenheden. Zonder dat er enige afspraak werd gemaakt had men al een wachtbuis gestoken naar het gebouw.(door APk fiberklaar Geel) Deze zit nu op een plaats waar we geen toelating kunnen geven om het gebouw binnen te gaan. Door zelf initiatief te nemen en een beetje gewillige medewerker van APK had ik een overeenkomst om de fiber tot in het gebouw te brengen. Daarna zouden we dan bekijken hoe de aansluiting  naar de appartementen zou gaan. Nadien heeft een andere medewerker van Fiber (zonder mijn medeweten en dus zonder afspraak) het gebouw onderzocht en een voorstel uitgewerkt waar niemand zich kan mee verzoenen. Voor ons kan een aansluiting nog steeds maar wel als eerst op een weldoordachte manier onderzocht wordt wat de beste esthetische oplossing daarvoor is. Als syndicus moet ik hierin toch de verantwoordelijkheid nemen om dit op een deftige manier te behandelen. APK fiber antwoord niet meer op mijn mails en telefonisch geraak je er ook niet meer binnen. Het is voor mij alvast duidelijk dat het niet teveel mag kosten voor hen het is tenslotte gratis .Mijn gedacht is nu dat er nooit Fiber zal gelegd worden. Dus wachten we maar op Telenet Groetjes Marc uit Geel

Reputatie 7
Badge +3

https://www.fiberklaar.be/nl/syndicus

 

Beste,

via bovenstaande link kan je contact opnemen met Fiberklaar.

k hoop dat ze snel reageren en dat het probleem wordt opgelost.

Groeten

Tina

Reageer