Vraag

Fiber aansluiting

  • 1 December 2022
  • 6 reacties
  • 727 Bekeken

Hallo,

ik werd reeds een aantal maal gecontacteerd om Fiber aan te sluiten maar heb toch nog een aantal vragen ivm deze aansluiting.
Eventueel dat een technieker vooraf langskomt om dit eerst te bekijken.

  1. momenteel komt internet bij ons binnen via de telefoonaansluiting, deze komt uit in de garage via een buis uit de grond.
    Dit werd 25 jaar geleden voorzien en heb geen idee waar de kabel/buis aansluit op het net.
    Moet men dan mijn oprit opbreken om de aansluiting te verrichten ?
  2. Wij hebben een alarm die aangesloten is op onze vaste telefoonlijn.
    Ik heb begrepen dat dit niet meer mogelijk is met een Fiber aansluiting.
  3. de telefoonkabel is aangesloten in de garage maar mijn bbox staat boven in de bureau, de TV’s en computers zijn geconnecteerd via Devolo stekkers.
    Zal Fiber hiervan de kwaliteit verbeteren want momenteel hebben wij regelmatig onderbrekingen in wifi signaal, opnames die vastlopen, beeld dat blijft hangen, ...

6 reacties

op je vraag 3 zal fiber niet veel oplossen aangezien de bbox3V+ blijft bestaan of het zou moeten zijn dat je bandbreedte nu met VDSL laag is → http://proximus.be/internetsnelheid 

zie ook → Veelgestelde vragen over fiber | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@thieverh Ik heb uw vragen doorgestuurd naar de bevoegde dienst van Fiber.Dit onder dossier 51693892.Zij gaan het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij uw woning zich op de rooilijn (met het publieke domein) bevindt, vermoed ik dat een fiberaansluiting ondergronds zal gebeuren en dat hiervoor de bestaande wachtbuis waarin uw huidige telefoonaansluiting zich bevindt kan gebruikt worden (zonder dat hiervoor uw ganse oprit dient te worden opengebroken)

Uw huidige vaste telefoonlijn is reeds ofwel vanaf de Bbox (indien uw telefoon en/of alarmsysteem op de Bbox3v+ is aangesloten) ofwel vanaf de straatkast (indien uw telefoon en/of alarmsysteem is aangesloten op/via de Proximus NTP2007 contactdoos) van het type VoIP, er is derhalve mijns inziens geen enkele reden waarom uw alarminstallatie nu wel en na de omvorming van een koperlijn naar fiber niet meer zou werken 

Ik vermoed dat de omvorming van koper naar fiber geen verbetering zal brengen indien verder gebruik gemaakt wordt van dezelfde Devolo CPL

VoIP over koper zal dan wel ook op de duur uit gefaseerd worden nadat fiber het overgenomen heeft al zal dat ook wel niet voor direct zijn (i.v.m. met alarmcentrale over koper)

Hallo Joel,

 

er heeft nog steeds niemand contact opgenomen ivm een afspraak om mijn vragen/problemen te bekijken ivm de fiber-aansluiting.

Kan ik het dossier 51693892 zelf opvragen of zelf een bepaald nummer bellen om een afspraak te regelen ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@thieverh Ik heb uw dossier op hoge prioriteit gezet.Zelf kan u niet rechtstreeks naar die dienst bellen.Ik ga uw vraag hier eens naar onze collega’s van de technische dienst doorgeven.Misschien dat zij u al bepaalde antwoorden kunnen doorgeven.Groetjes,Joel

Reageer