@thieverh Ik heb uw dossier op hoge prioriteit gezet.Zelf kan u niet rechtstreeks naar die dienst bellen.Ik ga uw vraag hier eens naar onze collega’s van de technische dienst doorgeven.Misschien dat zij u al bepaalde antwoorden kunnen doorgeven.Groetjes,Joel
Hallo Joel,
er heeft nog steeds niemand contact opgenomen ivm een afspraak om mijn vragen/problemen te bekijken ivm de fiber-aansluiting.
Kan ik het dossier 51693892 zelf opvragen of zelf een bepaald nummer bellen om een afspraak te regelen ?
VoIP over koper zal dan wel ook op de duur uit gefaseerd worden nadat fiber het overgenomen heeft al zal dat ook wel niet voor direct zijn (i.v.m. met alarmcentrale over koper)
Tenzij uw woning zich op de rooilijn (met het publieke domein) bevindt, vermoed ik dat een fiberaansluiting ondergronds zal gebeuren en dat hiervoor de bestaande wachtbuis waarin uw huidige telefoonaansluiting zich bevindt kan gebruikt worden (zonder dat hiervoor uw ganse oprit dient te worden opengebroken)
Uw huidige vaste telefoonlijn is reeds ofwel vanaf de Bbox (indien uw telefoon en/of alarmsysteem op de Bbox3v+ is aangesloten) ofwel vanaf de straatkast (indien uw telefoon en/of alarmsysteem is aangesloten op/via de Proximus NTP2007 contactdoos) van het type VoIP, er is derhalve mijns inziens geen enkele reden waarom uw alarminstallatie nu wel en na de omvorming van een koperlijn naar fiber niet meer zou werken
Ik vermoed dat de omvorming van koper naar fiber geen verbetering zal brengen indien verder gebruik gemaakt wordt van dezelfde Devolo CPL
@thieverh Ik heb uw vragen doorgestuurd naar de bevoegde dienst van Fiber.Dit onder dossier 51693892.Zij gaan het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel
op je vraag 3 zal fiber niet veel oplossen aangezien de bbox3V+ blijft bestaan of het zou moeten zijn dat je bandbreedte nu met VDSL laag is → http://proximus.be/internetsnelheid
zie ook → Veelgestelde vragen over fiber | Proximus