Beantwoord

fiber

  • 20 September 2023
  • 12 reacties
  • 363 Bekeken

Ik ben reeds meer dan 20 jaar klant bij proximus. Enkele weken kwamen techniekers fiber van buiten aansluiten in mijn kelder.

Vandaag kwam een technieker om fiber aan te sluiten aan de modem. Mijn modem staat in de living. Hij wilde mijn modem in de kelder plaatsen en vertikte het om de ethernet kabel door te trekken naar mijn living. 

Ik zal.mijn electricien moeten inschakelen om een ethernet kabel van de kelder naar mijn modem in de living te leggen.

De technieker stond mij blaaskes wijs te maken om zijn werk niet te moeten doen.

Is dat de dienstverlening van Proximus?

icon

Beste antwoord door Martin 21 September 2023, 07:52

Bekijk origineel

12 reacties

In afwachting van een reactie van een Proximus forummedewerker (moderator), best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Inderdaad is het niet logisch dat men een Bbox/Router/WAP in de kelder plaatst.

Is het hier niet fiberklaar die de fiberkabel tot in de living dient te trekken? Dit is bij ons het geval. Of ligt er geen wachtbuis van de kelder naar de living?

Bij ons een enorm slechte ervaring met fiberklaar: klinkers van de buren, ja andere klinkers, in onze oprit na het dichtleggen. 5x moeten vragen tegen dat dit terug ‘redelijk’ aangelegd werd.

Reputatie 7
Badge +3

@Gedbr 

ik vraag meer info bij het fiber care team ivm procedure

Excuses voor het ongemak.

Groeten

Tina

Beste,

 

Ik heb een oplossing. Ik denk dat het er veel aandoet welke technieker je aan de deur krijgt.

 

 

@ParticulierUitVosselaar idd dit was

ook mijn gedacht . Er is geen enkele kabel tot in de kelder. Het is een kleine dreef een zijstraatje waar zelfs de straat niet is opengebroken. De straat achter de hoek liggen de kabels allemaal buiten niet tot in de huizen. 
volgens mij rekenen ze fiber aan en heb je geen fiber

Reputatie 7
Badge +4

@Pascaleke Ik zie dat je lijn toch wel geactiveerd is op fiber. Je kan dit ook zien aan de snelheid die je haalt. De kabel en extra fibermodem zijn wel in je huis binnengebracht, maar dit hoeft niet altijd via de kelder te zijn. Als dat niet zo zou zijn, kan je geen signaal hebben. 

De aansluiting is ok in de kelder. En die wens ik ook te behouden. Het is de aansluiting van de fiber naar de bbox. Alles is nu geregeld om het in orde te brengen..

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Gedbr Ik ben blij te horen dat het voor u allemaal in orde komt. Het antwoord dat het niet in de kelder hoeft te zijn was naar Pascaleke. 

Vorig jaar, in het voorjaar, naar een uiteenzetting van Fiber geweest. Leek allemaal heel mooi! Fiber zou in November (2023) in onze straat komen. Tot nu toe niets!  Wanneer?

Ik woon in de ****straat in Kessel-Lo (Leuven)

Als het fiberklaar waarover je hebt dan kan je best eens informeren bij Fiberklaar, want PX heeft geen zicht op de planning van Fiberklaar.

zie ook: →  https://www.fiberklaar.be/nl/projecten/leuven

 

NB: PX forummedewerkers komen trouwens maar maandag terug langs hier op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

@Arlette Niclaes

Sluit je aan | Fiberklaar - B

via deze link kan je contact opnemen met Fiberklaar.

De eerste voorbereidingen voor Glasvezel zijn in je buurt begonnen.

Maar inderdaad, het kan een hele tijd duren eer de installatie effectief is gerealiseerd.

mvg,

Tina

Reputatie 7
Badge +4

&

ibpt | Dataportaal - Fibre/Glasvezelkaart (bipt-data.be)

 

rood = gepland (nog niet in uitvoering)

blauw = in uitvoering (maar de effectieve indienstname kan nog +/- 6 à 12 maand op zich laten wachten)

 

in update info Q2/2024 komt normalerwijze +/- eind April online

Reageer