Extreem hoog data verbruik

  • 8 November 2022
  • 5 reacties
  • 263 Bekeken

Afgelopen week is mijn mobiele data (13GB) op een zeer korte tijd volledig erdoor gegaan tot aan mijn surflimiet met als gevolg een factuur van €60 extra. Het was echter nog maar de 3de dag van de maand en kreeg een 8-tal berichten van overschreden datalimiet tegelijk (van nog 2,3GB over tot €60 over limiet). Ik kom normaal elke maand ruim toe met 13GB maar het feit dat dit binnen enkele minuten erdoor is gevlogen vind ik zeer raar. Ik merk ook dat er over de loop van tijd veel mensen  zijn met een gelijkaardig probleem met telkens hetzelfde antwoord: “wij kunnen niet zien waaraan u uw 4g verbruikt en dat dit aan een update kan liggen” ik loop al jaren met 4g lopend op de achtergrond en dan kwam ik maandelijks nog maar maximum aan 7-8GB. Echter snap ik jullie dat dit in de meeste gevallen zo kan zijn maar 13GB op enkele minuten is zeer verdacht, ongeacht op achtergrond lopende updates. Zeker dat jullie hier niks aan kunnen doen? Als dit volgende maand weer van dat is ben ik genoodzaakt over te stappen naar een andere provider.

Alvast bedankt!


5 reacties

Fyi: ik weet niet of dit, in afwachting van een reactie van PX, je kan verder helpen:
→  data verbruik nakijken
Tip: zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)
Datalimiet met Android instellen: zo doe je dat (androidplanet.nl)
→ datalimiet/waarschuwing instellen
Datalimiet instellen op Android: zo voorkom je een torenhoge rekening (androidworld.nl)

Voor ios iphone

Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)
iPhone: Mobiele dataverbruik van iOS apps bekijken - appletips
 

Reputatie 7
Badge +3

@Maarten Robbens 

 

Heb je dit al kunnen nakijken, dan kan je nagaan welke app er verantwoordelijk is voor het hooge gebruik.

 

Groeten 

Geert

Aangezien jullie altijd dezelfde reactie geven op gelijkaardige problemen heb ik dit uiteraard al nagekeken. Op Iphone kan u enkel uw dataverbruik controleren over een bepaalde periode, deze begint vanaf wanneer u uw gegevens daar reset en dit was maanden geleden als laatste gedaan dus het is echter onmogelijk om mijn verbruik van deze maand te controleren. Dus verder kunnen jullie niets hieraan doen of mij meer informatie geven over welke tijdsspan deze 13GB erdoor is gegaan?

Reputatie 7
Badge +4

@GeertC 

Is het voor Proximus medewerkers niet meer mogelijk op  expliciete vraag van de gebruiker info te verstrekken met betrekking tot tijdstip van de start van de individuele datasessies en de in deze individuele datasessies verbruikte MB?

Info waarvoor deze data gebruikt werd (welke app/ toepassing/website/...)  is inderdaad niet (standaard) beschikbaar (tenzij in het kader van gerechtelijke procedures)

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Maarten Robbens 

je mag je GSM nr toevoegen aan je profiel. 

ik kijk na wat we kunnen terugvinden over het verbruik.

 

Geert

Reageer