Beantwoord

Extra wifi booster krijg ik niet werkend

  • 14 June 2022
  • 3 reacties
  • 3749 Bekeken

Hallo,

Ik heb 2 verdiepingen. De Proximus router staat in de huiskamer. Op de 1e verdieping heb ik een booster die staat op auto en werkt perfect. Ik haal daar 250 mbit+.

Nu wil ik de wifi op zolder verbeteren dus heb ik een extra booster aangeschaft. Ik heb deze volgens de handleiding op 'station’ mode gezet en gekoppeld via WPS aan de 1e booster. Dat lukt allemaal prima alleen mijn clients verbinden niet op de wifi booster op zolder. Ik kan daar rondlopen met m'n telefoon, die er 5 cm vanaf zetten maar niks, hij gaat altijd naar de booster op de 1e verdieping.

Ik heb repeater mode geprobeerd ook op zolder maar dan gaat hij direct naar de Proximus router en is de verbinding slecht.

 

Enig idee wat de juiste config is en hoe die toe te passen?

icon

Beste antwoord door Pat52 14 June 2022, 18:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Martijnk  Dit is een Cascade-installatie. 

 

Cascade-verbinding.

  1. Modem heropstarten door knop  on-of 10 sec. uit te zetten.
  2. De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus 
  3. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.Wi-Fi Booster reset
  4. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  5. Koppel je Wi-Fi Booster los.
  6. Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installerenNieuw venster .

  7.  Eén booster synchroniseren met modem.
  8. De 2 boosters met elkaar  synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte  waar geen signaal van de modem aanwezig is.
  9. De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
  10. De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie

 

Cascade-installatie

Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.

 

 

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html

Reputatie 6
Badge +3

@Martijnk  ik bevestig dat @Pat52 een correct antwoord heeft gegeven ivm het installeren van een tweede booster.

Ja ik had die ook al gevonden. Maar clients lijken niet te connecteren met de booster die in station mode staat. Maar ik zal het nog eens proberen.

Reageer