Beantwoord

externe hdd aan bbox

  • 24 October 2020
  • 5 reacties
  • 1269 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Ik heb een externe hdd aangesloten aan mijn modem en op het adres: 168.1.1. is hij zichtbaar bij: usb aansluiting. Geen probleem dus.

Mijn vraag is:

Hoe die schijf zichtbaar maken op pc?

Hoe kan ik nu bestanden plaatsen op die hdd?

Hoe de inhoud zien/veranderen/wissen enz…?

 

icon

Beste antwoord door Martin 24 October 2020, 23:37

Bekijk origineel

5 reacties

@Erwin P bvb voor voor een windows pc 

als je windows file exploren opent klik dan op “map network drive”

bv \\MyModem\MAXELL  waarbij mijn harde schijf MAXELL noemt

eens deze gemapt is kun je bestanden plaatsen op die hdd, inhoud zien/veranderen/wissen enz…net zoals voor ieder harde schijf aanwezig op je pc

NB: Als je in de adresbaar van file explorer het volgende invoert 

\\MyModem

zou je de naam van de harde schijf moeten zien zoals bij mij is dit MAXELL

Badge +1

hallo,

 

Is een windows pc (win 10), externe schijf niet zichtbaar in de verkenner onder: “netwerk”. Mijn 2 andere externe hdd’s staan wel in het netwerk maar die zijn rechtstreeks verbonden aan de pc.

“map network drive” zegt me niets, op mijn pc staat gewoon: “netwerk” in de verkenner met daarin de devices: mijn tv, b-box3, mijn desktop, Sagem Internet Gateway Device (modem). Maar niet de nieuwe schijf die aangesloten is op de b-box.

Wanneer ik inlog op de modem via internet : https://192.168.1.1/7.3.8/gui/ dan zie ik bij het klikken op die usb connectie, de naam: \\mymodem\naamvanmijnhardeschijf .  Dus is hij aangekoppeld en oké. Mijn “sharing en Samba” staan op “on”.

Ik denk dat het iets moet zijn via netwerk instellingen op de pc zelf. Maar wat?

 

In windows verkenner : 

kijk eerst als je in de verkenner adres balk deze invoert 

\\mymodem\naamvanmijnhardeschijf 

of je aan de inhoud van je harde schijf kan.

 

Badge +1

Krijg een error in verband met smb1 protocol.

 

Aangezien er zoveel veiligheid issues zijn met dat protocol ga ik mijn bestanden op een andere manier benaderen.

externe Hdd aan pc, dan via mijn netwerk benaderen op tv.

Alvast bedankt voor alle goede hulp!

FYI: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/storage/file-server/troubleshoot/detect-enable-and-disable-smbv1-v2-v3

Reageer