Vraag

Emails aan @skynet.be en @belgacom.net zijn onleverbaar vanaf Windows Mail of Outlook 2016/2021 via Gmail

  • 2 December 2021
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Ik zit al enkele weken met een zeer vervelende situatie.

Ik heb een gsuite account waarmee ik voor mijn zaak gebruik maak van Gmail, gekoppeld aan mijn eigen domeinnaam. Dit werkt al jaren prima, weinig of geen problemen.

Ik verstuur mails via Outlook mobile en Outlook 2016 en Outlook 2021.

Sinds kort kreeg ik vreemde bounce mails terug, telkens ik een email verstuurde naar een skynet.be of een belgacom.net. Het gaat dan om foutmeldingen 550 Too many invalid recepients, 452 Too many recepients this hour etc.. Die zijn onlogisch aangezien dit helemaal niet klopt.

Bij elke simpele mail die ik verzend naar deze mailboxen via Outlook of Windows mail, krijg ik deze meldingen.

Hierbij mijn waarnemingen/tests:

  • Als ik de mails verstuur via een andere client, zoals Thunderbird of emClient, dan komen de mails wel toe.
  • Als ik gebruik maak van een VPN, en daarna via Outlook de mails verstuur, dan komen deze OOK toe.
  • Verstuur ik de mails vanaf een andere laptop via Windows Mail of Outlook op mijn verbinding, dan komen de mails ook niet toe.
  • Als ik de mails verstuur vanaf Gmail web dan kwamen de mails eerst wel toe, maar sinds kort ook al niet meer.

Ik ben zelf klant bij Telenet, en heb met hen contact opgenomen, ze zoeken het ook verder uit, aangezien het ook te maken lijkt te hebben met de ISP.

Maar als iemand mij hiermee kan helpen of een idee heeft om dit te verhelpen, ik hoor het graag. Het is gewoonweg onmogelijk om met Proximus in contact te geraken hierover. Telefoneren werkt niet, ze haken in.

Hieronder enkele voorbeelden van de mails die ik dan terugkrijg.

 

 

 


This topic has been closed for comments

5 reacties

FYI: deze problemen werden nog gemeld hier op het forum, maar de Prox forummedewerkers kunnen mss straks als ze langskomen meer info geven of er al oplossingen in zicht zijn.

Helaas komt er hier zo te zien niemand langs...

FYI: zeker niet tijdens weekends en feestdagen.

tijdens werkdagen ook niet precies.

Na meermaals contact met de Google support is het probleem eindelijk van de baan sinds vorige nacht. Geen idee wat er werd aangepast en door wie.