Skip to main content
Beantwoord

Email over Fiber

• January 2, 2026
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Beste PXS moderatoren,

Ik kreeg een email van PXS om te melden dat ik Fiber heb (zie bijlage)

Alleen heb ik helemaal geen fiber aansluiting. Fiber ligt nog niet in mijn straat.

Dus ik begrijp niet waarom ik deze mail krijg?

Beste antwoord door HeidiE

Dag ​@KristofD77 onze bevestigingsmails zien er anders uit, vandaar mijn verwarring. Ik ontvang net de bevestiging dat het een marketing campagne betreft en dat ze gaan dubbelchecken inzake de targeting. Onze excuses voor het misverstand!

8 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 6, 2026

@KristofD77 Ik vind deze uitgaande mail niet onder jullie klantnummer, dus mij is het ook niet duidelijk. Ik laat verder nakijken of deze mail van ons is. Groetjes, Heidi

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 6, 2026

Dag Heidi

het kwam van info@news.proximus.com 
Dat is toch van bij Proximus?
bedankt

Martin
  • January 6, 2026

@KristofD77 

FYI: Dit is een officieel mailadres van proximus maar er wordt ook wel eens mailadres spoofing gebruikt .Dus als je twijfelt aan mails zelfs al is het een officieel gekend mailadres dan kan je best met de muis over de links gaan staan (zonder te klikken) en dan zie naar waar de link verwijst en kan het zo aan het licht komen dat er iets niet in orde is!

Nu dit gezegd zijnde blijkbaar hebben er nog deze mail gekregen zelfs al is er nog geen fiber aangelegd. Dus de vraag is dan uiteraard hoe komt het dat PX dan zo’n mail naar iemand stuurt?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 6, 2026

@KristofD77 

FYI: Dit is een officieel mailadres van proximus maar er wordt ook wel eens mailadres spoofing gebruikt .Dus als je twijfelt aan mails zelfs al is het een officieel gekend mailadres dan kan je best met de muis over de links gaan staan (zonder te klikken) en dan zie naar waar de link verwijst en kan het zo aan het licht komen dat er iets niet in orde is!

Nu dit gezegd zijnde blijkbaar hebben er nog deze mail gekregen zelfs al is er nog geen fiber aangelegd. Dus de vraag is dan uiteraard hoe komt het dat PX dan zo’n mail naar iemand stuurt?

Zoals al een keer gezegd ben ik geen newbie als het over IT gaat. Maar handig voor andere mensen.

Naast de mail ontvangen terwijl ik geen fiber heb ben ik ook vooral benieuwd wat er op de eerstvolgende factuur zal staan. Dat is ook de reden waarom ik het hier even  aangekaart heb.
We zien wel of Heidi nog iets te weten kan komen.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 7, 2026

Dag ​@KristofD77 heb je deze mail ontvangen op je skynet mailadres?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 7, 2026

Dag ​@KristofD77 heb je deze mail ontvangen op je skynet mailadres?

Ja idd ​@HeidiE 
Dat emailadres staat ook “officieel” geregistreerd als email bij Proximus.

Nu is er onlangs wel een migratie van ons pack geweest van een oude Flex bundel naar een huidige Flex bundel (maar wel nog steeds geen fiber)
Ik heb me heel tijd geleden bij zowel Fiberklaar als Proximus geregistreerd dat ik interesse heb in Fiber, maar aangezien er nog geen werken zijn gepland in onze straat is dit ook nog niet beschikbaar.
Maar daar zal het wel niet mee te maken hebben aangezien er in de mail effectief staat dat we nu een fiberverbinding hebben.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Dag ​@KristofD77 onze bevestigingsmails zien er anders uit, vandaar mijn verwarring. Ik ontvang net de bevestiging dat het een marketing campagne betreft en dat ze gaan dubbelchecken inzake de targeting. Onze excuses voor het misverstand!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • January 7, 2026

Bedankt om het uitgezocht te hebben ​@HeidiE !

groeten!