Skip to main content
Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe


Toon eerste bericht

68 reacties

pintje007
  • Auteur
  • Practitioner
  • 78 reacties
  • 11 oktober 2020

Inderdaad, voor zover ik ondervonden heb, is er enkel een probleem naar skynet adressen. Naar telenet, hotmail en gmail is alles ok. Dat van die nederlandse email-adressen kan kloppen, want versio is uiteindelijk een nederlandse provider. Ik ben blij dat er hier op het forum toch nog iemand is die hier problemen mee heeft. 
Ik vrees dat we er moeten mee leren leven dat emails naar skynet niet zo betrouwbaar zijn. Wel spijtig, want zoals gezegd betaal je er toch voor, en dan blijkt een gratis dienst zoals gmail toch beter te zijn !


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 11 oktober 2020

De forward via de Bahasite naar gmail lukt ook niet altijd meer, allemaal heel raar. Ik krijg geen mailing meer binnen, heb dan maar een webwinkel

De nieuwsbrieven Nl komen wel toe op gmail.


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 12 oktober 2020

@pelter , een HappyHouse technieker is op aanvraag, die moeten worden ingepland. Door Covid19, is het momenteel via de website tijdelijk niet mogelijk om niet dringende interventies te laten doorgaan.

 

Er is op onze mailserver geen probleem vastgesteld. Welke reactie krijg je van je host zelf? 


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 12 oktober 2020

@Charlotte.D   Happy House ik citeer uit brief van 4 jaar geleden , geen covidtijden “Om u een Happy House te bezorgen sparen we geen moeite .We checken alles tot in detail.En nemen graag de tijd om uw vragen te beantwoorden.Kijkt u al uit naar ons gratis Happy House-bezoek ? Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” einde citaat Het bezoek word ingepland op basis van de beschikbaarheid…..

 

 Van de host zelf…...niks


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 12 oktober 2020

Nog een toevoeging : ze komen op 3 verschillende locaties niet aan , verschillende IP , ….


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 12 oktober 2020

@pelter, HappyHouse interventies (de aanvragen hiervan) werden via de website gedaan en als het aanvraagformulier werd ingevuld werd je persoonlijk door een HappyHouse team gecontacteerd.
Dit kon via deze link


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 12 oktober 2020

@Charlotte.D  Heb je het goed gelezen wat in mijn brief stond ? : ik moest niks aanvragen, nogmaals citaat:

“Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” 

Niet de fout in mijn schoenen schuiven. Weet ge wat toppunt is dat ze bij een buurman enkele huizen verder zonder afspraak of aanvraag, zonder actie Testaankoop, de hele installatie hebben vervangen. Ik kwam daar per toeval achter omdat ik die buurman een probleempje moest gaan oplossen.


Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 12 oktober 2020

Pelter, ik stop de schuld niet in je schoenen, ik meld gewoon hoe het HappyHouse concept werkt. 


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 13 oktober 2020

@pintje007 zou het ooit opgelost geraken ?  Zoals je schrijft “ mee leren leven...tot…. het eindigd”


Martin
  • 33338 reacties
  • 13 oktober 2020

Het zou nochtans moeten kunnen opgelost worden want een algemeen probleem is het niet aangezien ik het bvb nog nooit voorgehad heb!


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 13 oktober 2020

@pintje007@Martin   Ik weet niet of het meespeelt uit welk landsgedeelte je komt ? Wij zijn 3 gevallen in de prov. Limburg Oost- midden en Noord 


Martin
  • 33338 reacties
  • 13 oktober 2020

zou inderdaad kunnen iets te maken hebben, met over welke servers/routers het moet passeren


pintje007
  • Auteur
  • Practitioner
  • 78 reacties
  • 13 oktober 2020

Ik heb het opgegeven. Gebruik nu gmail.


  • Rising star
  • 11 reacties
  • 3 december 2020

Ik pik even verder in op deze topic.

Ik was op het internet aan het rondsurfen achter oplossingen omdat ik met identiek hetzelfde probleem zit…. Website gehost via Versio en emails dat niet aankomen.

Alleen is het probleem bij mij iets groter aangezien het om een webshop gaat en ik zomaar niet kan zeggen tegen mijn klanten :”gebruik even een ander emailadres”. Klanten moeten zich registreren en krijgen een activatie-email … en die komen dus niet aan. Tot voor enkele weken was dit wel het geval.

Ik heb de test gedaan met Gmail, DMX, Web.de, Telenet, Pandora, verschillende eigen privédomeinnaam email adressen, overal komen ze toe … behalve met proximus adressen.

Iemand enig idee hoe dit snel en grondig opgelost kan worden? Met deze corona tijden kan ik het mij niet echt veroorloven klanten te verliezen door een verkeerde service van proximus ...


pintje007
  • Auteur
  • Practitioner
  • 78 reacties
  • 3 december 2020

@Bakke, 
Bij mij werkt het op dit ogenblik. Maar 100% zekerheid heb je met Proximus toch niet … 


  • Rising star
  • 23 reacties
  • 8 december 2020

Dag Allemaal,

Hierboven heb ik de saga van pintje007 en Bakke gelezen. Jammer, maar ik heb hetzelfde probleem: emails naar proximus klanten (ik heb een uitgeverij) komen niet of zelden toe. Een uur geleden een paar e-mails gestuurd naar mijn eigen proximus-e-mailadres vanaf een andere provider (Alfahosting) en ze komen niet toe. Daarentegen bij mijn scarlet e-mailadres wél. Bestaat de kans dat ern voor de scarlet servers een andere zwarte lijst bestaat dan voor de Proximus servers? En hoe kom ik te weten of de server(s) van Alfahosting (alfaservers.com) op de zwarte lijst staan ? Ook zou ik verwachten een “mail delivery deferred” bericht of zo terug te krijgen. Kan iemand uitvlooiene wat er mogelijk mis is met Proximus-ontvangst of mijn e-mails? Dan bij voorbaat!


  • Rising star
  • 23 reacties
  • 8 december 2020

Voor zover het iets kan helpen: de logfiles aan de kant van Alfahosting tonen om de  X minuten: “ retry time not reached for any host for 'proximus.be' “ Voor de techneuten aan Proximus-kant: de emailconversatie heeft “ 1kmZuA-0006ds-Md “ als ID.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 11 december 2020

Ik heb dit nog eens doorgespeeld aan de specialisten van onze mailservers om dit verder te onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.


  • Rising star
  • 23 reacties
  • 14 december 2020

Goede morgen! @HadewychT - Hartelijke dank om het door te spelen aan uw specialisten: fijn om te lezen dat u dit forum in de gaten houdt. Anderzijds, zoals opgemerkt in 

, is mijn probleem ondertussen opgelost: mijn service provider (Alfahosting) heeft een en ander onderzocht en vermoedelijk was er een beetje teveel e-mailverkeer in een te korte tijdspanne richting jullie server gegaan. Daar is wat aan gedaan en sindsdien komen mijn e-mails vlot aan bij mijn Proximusklanten. Echter, ik hou het argwanend in de gaten...

‘n Prettige dag verder!


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 14 december 2020

@Bakke @pintje007 Kunnen jullie me via privébericht de volledige domeinnaam bezorgen bij versio. En ook zoveel mogelijk concrete info (foutmeldingen) of een header van de mail. Mijn collega is het aan het onderzoeken maar heeft meer concrete info nodig. 


  • 15 reacties
  • 14 december 2020

@HadewychT Zou jouw collega die dit aan het onderzoeken is, dan evt. ook mijn zaak eens kunnen bekijken? Ik heb namelijk een erg vergelijkbaar probleem: mails die naar mijn Proximus-adres worden gestuurd komen met enorme vertragingen of helemaal niet aan. Ik kaart dit al wekenlang aan, maar tot nu toe vond geen enkele Proximus-medewerker het de moeite waard om er enige aandacht aan te besteden:

https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/genegeerde-klacht-52145

 


  • Rising star
  • 11 reacties
  • 4 januari 2021

Probleem was even opgelost, maar is weer helemaal terug van weggeweest…

Kan dit aub opgelost worden. Het ontvangen van emails lijkt mij toch wel een vereiste dat perfect zou moeten werken voor een internetprovider …

Graag een update hierover ...


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 8 januari 2021

@Bakke Het probleem is onderzocht en de mails worden tegengehouden door

server s01.spamexperts.axc.nl. Zodra wij ze binnenkrijgen worden ze onmiddellijk afgeleverd. Toch best versio.nl contacteren dus. 

@Ari123 Uw probleem is nog in onderzoek, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel gekregen over de oorzaak. 


  • Rising star
  • 11 reacties
  • 8 januari 2021

@HadewychT Bedankt voor de opvolging. Ik ben ondertussen tot een soortgelijke conclusie gekomen.

Ik kijk het verder na met Versio.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 8 januari 2021

@Ari123 Ook voor u heb ik ondertussen resultaten van het onderzoek doorgekregen. Uw mails worden ook onmiddellijk bezorgd als ze op onze servers toekomen. Ze worden dus ook ergens daarvoor tegengehouden.