Skip to main content
Vraag

email adres


Wanneer iemand mij een email stuurt krijgt hij volgend bericht

The following message to <meeyanakawamasons@yahoo.com> was undeliverable.The reason for the problem:5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).'

 

Reporting-MTA: dns; mailsec213.isp.belgacom.beFinal-Recipient: rfc822;meeyanakawamasons@yahoo.comAction: failedStatus: 5.0.0 (permanent failure)Remote-MTA: dns; [67.195.228.94]Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).' (delivery attempts: 0)

 

ook wanneer ik een email naar mezelf stuur

Dit email adres is mij niet gekend

23 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 29 juli 2022

Ik vrees dat u voor maandag geen antwoord/reactie meer zult krijgen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Mogelijks is uw mailbox (door Proximus) geblokkeerd (eventueel om redenen van spam,/hacking door derden)

Intussen bv. een antivirus toepassing ter controle laten lopen op uw toestel(len)


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 9 augustus 2022

nog steeds geen oplossing


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 16 augustus 2022

probleem nog steeds bezig

hoe krijg ik contact met proximus


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 16 augustus 2022

@HeidiE

Kunt u naar bovenstaande laten behandelen door bevoegde technici a.u.b.?

Ik vermoed dat de/een mailbox van de auteur eventueel geblokkeerd is omwille van spam (hacked?)

 

@marcvc

hebt u reeds een analyse/controle met antivirus op uw toestel(len) doorgevoerd?

 


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2526 reacties
  • 16 augustus 2022

@M_016 ik doe de administratieve kant hier, @HadewychT kan allicht helpen? 


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1251 reacties
  • 16 augustus 2022

In afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zou ik toch al eens iets doen tegen virussen en spam. 


Martin
  • 33445 reacties
  • 16 augustus 2022

@marcvc vraag om uw IP-adres van de zwarte lijst te halen. Als u uw IP-adres niet kent, surf naar WhatIsMyIP (in het Engels) om het te achterhalen. Het is van belang dat u alle controles hebt uitgevoerd omdat er anders een risico is dat uw IP-adres anders automatisch terug in Prox blacklist wordt opgenomen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 17 augustus 2022

@marcvc 

kan je inmiddels al mails ontvangen?

 

Groeten

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 17 augustus 2022

Kan wel mail ontvangen.

Wie naar mij stuurt krijgt echter bovenstaand bericht terug.


Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 332 reacties
  • 22 augustus 2022

Ik zou toch op myproximus kijken of er geen automatisch antwoord is ingesteld op jouw mailbox. Die dat bericht verstuurt.

 

Indien ja: zeker je passwoord veranderen van je mailbox.

 

Misschien voor alle zekerheid sowieso passwoord wijzigen .…

 

 

Daarnaast ook op je computer kijken of je antivirus wel goed werkt....


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 23 augustus 2022

@marcvc Ik heb even nagekeken en met je mail zou alles in orde moeten zijn. Heb je de problemen nog steeds?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 23 augustus 2022

Niets veranderd, nog steeds zelfde probleem


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 23 augustus 2022

@marcvc Werk je via de webmail zelf of via een mailclient?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 23 augustus 2022

via thunderbird, zelfde probleem via webmail


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 24 augustus 2022

@marcvc  heb je reeds in de instellingen van je thunderbird gekeken of er nergens dit emailadres staat? 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 14 september 2022

iemand die naar mij stuurt krijgt nog steeds volgend bericht terug

The following message to <meeyanakawamasons@yahoo.com> was undeliverable.The reason for the problem:5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).'

 

Reporting-MTA: dns; mailsec205.isp.belgacom.beFinal-Recipient: rfc822;meeyanakawamasons@yahoo.comAction: failedStatus: 5.0.0 (permanent failure)Remote-MTA: dns; [67.195.228.106]Diagnostic-Code: smtp; 5.3.0 - Other mail system problem 554-'30 Sorry, your message to meeyanakawamasons@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).' (delivery attempts: 0)

er is geen doorstuuradres ingevuld, ik ken dat emailadres (meeyakawamasons@yahoo niet)

dit gebeurd bij alle servers (webmail, thunderbird) en op verschillende pc’s (wel via zelfde modem Bbox3)

waarom wordt mijn mail doorgestuurd naar dit onbekende adres, hoe geraak ik er vanaf


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 15 september 2022

@marcvc 

ik heb je daarnet een testmail verstuurd met een ma...@skynet.be mail adres en ik krijg idd dezelfde foutmelding.

ik heb hiervoor IT ticket: IM11993840 opgemaakt.

Hopelijk krijgen we zo snel mogelijk feedback.

 

Groeten

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 27 september 2022

probleem is 11 dagen na uw tussenkomst nog niet opgelost


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 11 oktober 2022

probleem nog steeds niet opgelost


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 11 oktober 2022

wat kan ik verder doen?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 33 reacties
  • 19 december 2022

ondanks aanmaken van IM11993840 is het probleem nog steeds niet veranderd


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 19 december 2022

Vermits dit probleem na 4 maand nog niet verholpen is, het zich ook via Proximus webmail stelt, u er zeker van bent geen forward adres te hebben ingesteld en uw systemen virusvrij/niet gehacked zijn, vrees ik dat u finaal beroep zult meten doen op de ombudsdienst telecom (klacht) voor een mogelijke oplossing

Ombudsman voor Telecommunicatie | Ombudsman

Een dergelijk proces (u→ ombudsman → Proximus -> ombudsman → u → enz.) neemt algauw 3 à 4 weken in beslag

Desgevallend eventueel ook overwegen (definitief) naar andere e-mail adressen over te schakelen

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 19 december 2022

@marcvc Mijn excuses dat er niet meer gereageerd is op deze post. Uw mailbox is wel onderzocht door mijn collega’s maar tot nu toe hebben ze nog geen oorzaak gevonden. Klopt het dat er wel bepaalde mails doorkomen ? Kan je me eventueel enkele voorbeelden doorgeven van mailadressen die deze foutmelding krijgen met tijdstippen erbij ? Dit mag je via PB doorsturen. 


Reageer